گزارش دفاع پرس از زلزله شب گذشته پایتخت؛

آخرین آمار مصدومان زلزله تهران/ آرامش شهر پس از ثبت 13 پس‌لرزه

سخنگوی سازمان مدیریت تهران از بازگشت آرامش به تهران پس از ثبت 13 پس‌لرزه خبر داد و استاندار تهران نیز خروج مدیران از استان تهران را ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۲۷۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ - 21December 2017

آرامش شهر پس از ثبت 13 پس‌لرزه/ خروج مدیران از استان تهران ممنوع شد/ 2 کشته و 97 مصدومبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشورمان درباره آخرین وضعیت مصدومان زلزله 5.2 ریشتری تهران، گفت: شش استان تهران، البرز، مرکزی، قزوین قم و گیلان از این زلزله متاثر شده‌اند. همچنین بعد از این زلزله تاکنون 117 مراجعه‌کننده به مراکز درمانی داشته‌ایم که از این تعداد 48 نفر بستری شدند و 67 نفر هم ترخیص شده‌اند.

وی با بیان اینکه این زلزله 2 نفر فوتی به دنبال داشته که یکی از آنها خانم 70 ساله‌ای است که به دلیل حمله قلبی فوت شده است و دیگری دختری 10 ساله بوده که به دلیل استرس بالا فوت شده است، ادامه داد: اقداماتی برای ارائه خدمات درمانی مورد نیاز انجام شده است. در این راستا آمبولانس، اتوبوس‌آموبولانس و موتورلانس در مناطق زلزله‌زده تهران، البرز و مرکزی اعزام و مستقر شدند و تیم‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی معین هم جهت اعزام به مناطق زلزله‌زده استان‌های تهران و البرز در حالت آماده‌باش قرار دارند.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان اوژانس کشور، خالدی ادامه داد: در عین حال فعال کردن مراکز EOC دانشگاه‌های علوم پزشکی درگیر، تخلیه بخش اورژانس درمانی در رینگ اول مناطق زلزله‌زده تهران و البرز، آماده‌ باش کلیه مراکز درمانی در رینگ‌های دوم و سوم جهت پذیرش مصدومین احتمالی این حادثه از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان تهران صبح امروز با فرمانداران این استان برگزار شد. حسین مقیمی استاندار تهران، در این نشست اظهار داشت: مردم آرامش خود را حفظ کنند و به هیچ وجه به شایعات توجه نکنند.

وی افزود: طبق قانون، مدیریت بحران شهر تهران بر عهده شهرداری تهران است. مدیران استان تهران تا عادی شدن شرایط، حق خروج از استان تهران را ندارند. ستاد فرمان اجرایی حضرت امام اعلام آمادگی کرده است تا همه امکانات خود را بسیج کند.

به گزارش دفاع پرس از شهر نوشت،‌ بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران گفت: تاکنون 13 پس‌لرزه برای زلزله شب گذشته ثبت شده است که قدرت این پس‌لرزه‌ها سیر نزولی داشته است.

وی افزود: مسئولان مدیریت بحران در محل ستاد مدیریت بحران مستقر بوده و شرایط تهران رصد می‌شود، همچنین در گشتی که در تهران داشتیم شهر در آرامش است.

وی به شهروندان توصیه کرد ضمن حفظ آرامش، هشیاری کامل داشته باشند و از تجمع در پمپ بنزین‌ها خودداری کنند، چرا که سوخت کافی وجود دارد و مشکلی از لحاظ تامین فراورده نفتی نداریم.

سعیدی خاطرنشان کرد: مردم به شایعات توجه نکرده و اخبار را از منابع موثق دنبال کنند.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات کشور درباره آخرین وضعیت زلزله 5.2 ریشتری گفت: این زلزله در ساعت 23:27 و در عمق 7 کیلومتری زمین بود.

رییس امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه شهر ملارد مرکز زلزله بوده، گفت: استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم، گیلان و مرکزی متاثر از این زلزله بودند و 97 نفر نیز در این حادثه مصدوم شدند.

سلیمی خاطرنشان کرد: 50 نفر در البرز، 34 نفر در تهران، 12 نفر در شهرستان ساوه و یک نفر نیز در قزوین مصدوم شده‌اند.

وی گفت: 40 تیم عملیاتی شامل 200 امدادگر و نجاتگر در استان‌های تهران و البرز برای ارائه خدمات احتمالی به هموطنان در صورت نیاز، آماده‌باش هستند.

اسماعیل نجار رییس ستاد مدیریت بحران درباره تلفات زلزله شب گذشته نیز گفت: یک کودک هفت ساله جان خود را از دست داده که در حال بررسی علت آن هستیم. در ملارد هم یک کشته گزارش شده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار