شیخ الاسلام مطرح کرد؛

تاکید بر شکل گیری ارتش جهانی برای مقابله با رژیم صهیونیستی

مشاور وزیر خارجه با تاکید بر شکل‌گیری ارتش جهانی برای مقابله با رژیم صهیونیستی گفت: باید نشان دهیم که این ارتش برای جنگ نیست، بلکه هدف احقاق حقوق مردم فلسطین است.
کد خبر: ۲۷۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴ - 21December 2017

تاکید بر شکل گیری ارتش جهانی برای مقابله با رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ۱۵ آذر ماه طی سخنرانی ای رسما اعلام کرد که این کشور سفارت خود را به قدس منتقل خواهد کرد و با این کار قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

این اقدام رئیس جمهور آمریکا بلافاصله با واکنش کشورهای دنیا مواجه شد و دولتمردان کشورهای جهان این اقدام را محکوم کردند. در نشست شورای امنیت سازمان ملل نیز تمام کشورها مواضع خود را اعلام و این اقدام را محکوم کردند و آمریکا و رژیم صهیونیستی در این جلسه تنها ماندند.

همچنین در پی این تصمیم دولت آمریکا، به دعوت ترکیه نشست فوق العاده سران سازمان همکاری های اسلامی در شهر استانبول برگزار شد و این نشست با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدام آمریکا از جامعه جهانی درخواست کرد تا بیت المقدس شرقی را به عنوان پایتخت دولت فلسطین به رسمیت بشناسد.

در ادامه اقدامات جامعه جهانی برای مقابله با این اقدام غیرقانونی آمریکا، پیش‌ نویس قطعنامه‌ غیرقانونی بودن تصمیم دولت آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی که توسط مصر به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده بود، با وتوی آمریکا به سرانجام نرسید، درحالی‌که ۱۴ عضو شورای امنیت به آن رأی مثبت داده بودند.

در میزگردی با حضور حسین شیخ الاسلام، مشاور وزیر امور خارجه و کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه و فلسطین و صادق رمضانی گل افزانی، دبیر کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین و رئیس مرکز مطالعات فلسطین ریاست جمهوری به بررسی این اقدام دولت آمریکا و چگونگی رویارویی جامعه جهانی با این اقدام غیرقانونی پرداخته است.

شیخ الاسلام در ابتدای این نشست با بیان اینکه آمریکا با این اقدام غیرقانونی بسیاری از توافق های بین المللی را زیر پا گذاشته است، اظهار داشت: کاری که ترامپ کرد حتی همان قوانین بین المللی که خود آمریکا و زورمداران نوشته بودند را نقض کرد و حتی خلاف معاهداتی است که آمریکایی ها ضامن آن بودند، مانند معاهده اسلو. در اسلو گفته می شود سرنوشت قدس در مذاکرات دوجانبه تعیین می شود ملت فلسطین و مسلمانان حق دارند برای احقاق حقوق خود به صحنه بیایند.

وی با بیان اینکه آمریکا قلدرمآبی کرده و حتی دو آتیشه تر از خود صهیونیست ها برخورد می کند، ادامه داد: مسلمانان براساس تعلیمات دینی خود باید پشتیبان مستضعفین و کسانی که از خانه های خود رانده شده اند باشند و قدس و فلسطین برای مسلمانان اهمیت ویژه ای دارد تا جایی که حتی پیامبر (ص) با اینکه در مسجد الحرام هستند اما عروج ایشان به معراج از مسجد الاقصی صورت می گیرد.

این کارشناس مسائل فلسطین با تاکید بر اینکه شور و هیجانی که اکنون برای مقابله با تصمیم ترامپ در میان مردم جهان ایجاد شده است باید مدیریت و تبدیل به یک نهاد شود، گفت: ما باید این خیزش ها را ماندگار کنیم، پیشنهاد من این است که ملت هایی که الان در خیابان های کشورهای اسلامی هستند به ساختار های ماندگاری در ارتش های کشورهای اسلامی تبدیل شوند، مانند نیروی قدس در ایران. این کار را پارلمان ها باید انجام دهند و پاسخگوی مردمی باشند که در خیابان ها هستند و ما باید در ارتش ها ساختارهایی برای آزادی بیت المقدس بسازیم و خیلی از ارتش ها مانند پاکستان، اندونزی، مالزی برای این امر داوطلب هستند.

شیخ الاسلام ادامه داد: همزمان برای اینکه نشان دهیم که نمی خواهیم از این ساختارها برای خونریزی و جنگ استفاده کنیم بلکه می خواهیم برای احقاق حقوق ملت فلسطین استفاده کنیم، باید یک ساختار دیپلماتیک بسازیم و وظیفه آن این باشد که این قدرتی را که این ارتش های سازماندهی شده و تجهیز شده فراهم کرده اند به صحنه ببرد و به طرف مقابل تفهیم کند که ما نمی خواهیم از این ارتش ها استفاده کنیم، اگر شما براساس توازن قوای جدیدی که اکنون ایجاد شده است، حقوق مردم فلسطین را به آنها بازگردانید.

وی تاکید کرد: ما در کشورهای اسلامی باید نیرویی را ایجاد کنیم که برود به آمریکا، رژیم صهیونیستی و طرفداران رژیم صهیونیستی بگوید که الان دیگر توازن قوای قبلی نیست تا شماها زور بگویید، توان جدیدی ایجاد شده و یک و نیم میلیارد مسلمان برای هدف الهی، تاریخی، مذهبی و احقاق حقوق فلسطینی ها آماده هستند و اگر شما از این سرزمین ها خارج نشوید ما وارد عمل می شویم.

تجربه مبارزه با داعش را در سرزمین های اشغالی تکرار کنیم

مشاور وزیر امور خارجه با اشاره به شهرک های غیرقانونی در سرزمین های اشغالی عنوان کرد: صهیونیست هایی که از جاهای مختلف به سرزمین های فلسطین کوچ کرده اند با پشتوانه امنیت و قدرتی که آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی برای آنها ایجاد کرده اند آمده اند برای زندگی، رفاه و شکوفایی شهرک ها. همه این شهرک ها در سرزمین های اشغالی در تپه ها ساخته شده اند و همه مسلح هستند و قرار بوده امید و امنیت ایجاد کنند. در این شهرک ها اول روی کشاورزی، بعد صنعت  و الان نیز روی دانش کار می شود و از نقاط مختلف به خاطر آینده خود به این شهرک ها کوچ می کنند و تنها مختص به یهودیان نیست. این افرادی که به خاطر آینده و دنیای خود به این شهرک ها آمده اند اگر احساس کنند که امنیت و آینده آنها در خطر می افتد حتما از این شهرک ها می روند.

شیخ الاسلام با اشاره به تجربه ایران در مبارزه با داعش گفت: ما در مبارزه با داعش این تجربه را داریم، داعش که ما از نظر سازمانی آنها را نابود کردیم چندین هزار نیروی آماده برای عملیات انتحاری داشتند، آمده بود با مغزهای شستشو داده شده تا کشته شوند و به بهشت بروند و ما توانستیم با اداره حکمت آمیز این نبرد این سازمان دهی را نابود کنیم. اگر ما توانستیم با فرماندهی و مدیریت چند ملیت در یک تجربه و کار علمی نظامی این موجود مخوف که جز مرگ هیچ چیز نمی خواهد را نابود کنیم اکنون هم می توانیم با بسیجی که در کل جهان اسلام ایجاد می کنیم صهیونیست ها را نابود کنیم. ما به خاطر آیه تطهیر رفتیم و از حرم های مطهر دفاع کردیم، این کار ما برای همه جهان اسلام قابل درک نیست، ولی آیه اول سوره اسرا برای همه جهان اسلام قابل درک است و می تواند این بسیج را ایجاد کند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما باید این ساختار نظامی را ایجاد کنیم و در کنار آن یک دیپلماسی انقلابی داشته باشیم و به سفرای خود در کشورهای مختلف این ماموریت را بدهیم که نماینده های مجلس و شخصیت های نخبه و علمایی که حاضر هستند به این موضوع کمک کنند و روی سازماندهی این نیروها در ارتش کشور خود سرمایه گذاری کنند را شناسایی کنیم. اگر ما یک دیپلماسی هدفمند داشته باشیم و این طرح را ارائه کنیم و بگوییم که قصد ما استفاده از این نیروها نیست، بلکه به دنبال این هستیم که توازن قوا را تعیین کنیم تا صهیونیست ها بفهمند که دیگر نمی توانند به پشتوانه زور آمریکا در امنیت زندگی کنند و یک قدرت دیگر آماده به شهادت است، در کشورهایی مانند اندونزی، مالزی، سوریه، عراق و لبنان این کار مشکل نیست.

مشاور وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه این باید خوب تفهیم شود و تیم دیپلماسی و ابزار دیپلماتیک آن تهیه شود، گفت: باید ابزار فرهنگی و دینی تبیین شود و به موازات ساخت نیرو روی این موضوعات کار شود. کشورهایی که ارتش و پارلمان آنها نخواهند به این موضوع ورود کنند شاید نیروی قدس ما بخواهد که به آنها آموزش دهد و آنها را سازماندهی کند. این نیرو را می توان آماده کرد. اگر ما سرمایه گذاری کردیم برای دفاع از حرم ها و برای اینکه حکومت سوریه را آمریکایی ها تعیین نکنند، آیا حالا سرمایه گذاری نمی کنیم برای اینکه مسجد الاقصی از لوث صهیونیست ها پاک شود؟ باید پارلمان های کشورهای اسلامی تشکیل این ارتش را تصویب کنند و ارتش آن کشور کار ساماندهی را برعهده بگیرد.

شیخ الاسلام با بیان اینکه ما در ایران به صورت عملی و در مبارزه با داعش با فرماندهی سردار سلیمانی این ساماندهی را ایجاد کردیم، تصریح کرد: از ملت های مختلف در البوکمال و در مبارزه با داعش نشان دادیم که توانایی مدیریت چند ملیت برای یک هدف را در میدان داریم و این کار بزرگی است، ناتو با اینکه جنس آنها یکی است با این همه آموزش و مانور تمرین می کنند تا بتوانند در یک عملیات مشترک شرکت کنند و هنوز هم پیش نیامده تا توان خود را در عملیات بسنجند.

تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس یک پدیده ناگهانی نبود

وی در ادامه با بیان اینکه تصمیم ترامپ را یک پدیده ناگهانی نمی داند، گفت: تافلر، نویسنده کتاب موج سوم در سال ۱۹۹۰ در کتابی به نام «جابجایی در قدرت» پیش بینی می کند که دونالد ترامپ در آینده کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود. یک روندی است که تافلر می تواند این را پیش بینی کند. این ترامپ که عصاره خباثت آمریکا است براساس یک طرح و ارزیابی در این زمان می شود رئیس جمهور و برخلاف آنچه خود دامن می زد که بی عقل است، اینطور نیست، فاسد هست اما دیوانه و بی عقل نه. هر آنچه که اتفاق می افتد حساب شده است نه اینکه آنها می توانند از قبل همه چیز را مدیریت کنند نه، آنها رژیم صهیونیستی را ایجاد کردند تا به وسیله آن بر منطقه آقایی کنند و بتوانند میادین نفت منطقه را در دست بگیرند تا بتوانند دنیا را در دست بگیرند و تمام این اقدامات در راستای رسیدن به این اهداف است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: آمریکایی ها داعش را ایجاد کردند برای فتنه و تجزیه منطقه، اما نتوانستند. بعد از سقوط داعش فتنه کردستان را پیش کشیدند تا منطقه را تجزیه کنند، اما باز نتوانستند. بعد از تشکیل رژیم صهیونیستی راهبرد کلی آنها پایتختی قدس است، آمریکایی ها می دانند که اگر اکنون این طرح را اجرا نکنند در آینده قدرت شان کمتر خواهد شد. یک زمانی آمریکا در منطقه هر دستوری می داد اجرا می شد، اما هر چه می گذرد توانایی این کشور در منطقه کمتر می شود.

شیخ الاسلام با اشاره به اینکه طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس از سال ۱۹۹۵ جزو مصوبات مجلس آمریکا بوده است و ربطی به ترامپ ندارد، تصریح کرد: آمریکا با اشغالگری شروع شده با ظلم، قلدری و انداختن بمب اتم و آدم کشی ادامه پیدا کرده است. آمریکا رهبر جبهه شیطانی و طاغوتی است و ملت ایران و مقاومت در دفاع از مستضعفین جهان با آمریکا می جنگند و در این جنگ همانطور که تاکنون موفق بوده ایم، توانایی داریم توطئه های آمریکا را خنثی کنیم.

وی از مسجد الاقصی، ملت فلسطین و مقاومت به عنوان سه قطب مهم در این مبارزه یاد کرد و افزود: اکنون گروه های فلسطینی به یکدیگر نزدیک شده اند و اختلافات خود را کنار گذاشته اند و در این مقطع زمانی ما نیاز به مدیریت و رهبری این خیزش بزرگ که در کشورهای اسلامی ایجاد شده داریم و باید نشان دهیم که این خیزش موثر است و به نتیجه می رسد. بعد از جنگ ۲۰۰۸ که جنگ در مقابل دوربین ها بود مردم اروپا نظرشان نسبت به رژیم صهیونیستی عوض شد، قبلا اروپایی ها فکر می کردند فلسطینی ها متجاوز هستند و صهیونیست ها مظلوم اما بعد از ۲۰۰۸ واقعیت مشخص شد. در ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ نیز این امر تکرار شد و اکنون مردم اروپا خواستار این هستند که روی کالاهایی که در شهرک های غیرقانونی صهیونیست ها تولید می شود ثبت شود که در آنجا تولید شده تا آنها این کالاها را نخرند. دولت ها تحت فشار صهیونیست ها هستند مانند آمریکا، اما مردم دارند به ظلم و جنایت عکس العمل نشان می دهند و تدریجا مهاجرت به سرزمین های اشغالی کاهش پیدا کرده و می تواند حتی معکوس شود.

مشاور وزیر امور خارجه در پایان با تاکید بر اینکه فلسطین از بحر تا نهر است، گفت: ما باید خیلی سریع قدرتی که گفتم ایجاد و اعلام کنیم قدس تنها پایتخت فلسطین و بیت المقدس برای مسلمانان است و هر کس این را پذیرفت حق زندگی در این منطقه را دارد و در غیر این صورت باید برود و همه شهرک های غیرقانونی هم باید تخلیه شوند.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار