بزرگان شعر معاصر فارسی در یک قاب؛

پنجمین مراسم شعرخوانی «دیدار ماه» برگزار شد

پنجمین مراسم شعرخوانی دیدار ماه با حضور شخصیت‌های برجسته شعر و ادب فارسی و با ذکر نام و یاد شهید علی خوش‌لفظ و مرحوم آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی همراه بود.
کد خبر: ۲۷۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ - 22December 2017

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، پنجمین مراسم شعرخوانی «دیدار ماه» با حضور و شعرخوانی جمعی از شاعران مطرح کشور، در مسجد حضرت خامنه‌ای حوزه هنری برگزار شد.

آغازگر پنجمین نشست دیدار ماه خسرو احتشامی شاعر پیشکسوت اصفهانی بود. وی غزلی که در سال ۱۳۴۵ سروده بود را برای حضار خواند.

در ادامه عباس باقری از سیستان و بلوچستان شعری به یاد یعقوب لیث صفاری خواند.

میرجلال الدین کزازی استادِ دانشگاه، نویسنده، مترجم و شاهنامه‌پژوه از دیگر مهمانان این مراسم بود. وی نیز شعری با موضوع دی ماه را برای حضار قرائت کرد.

بیژن ارژنگ شاعر و ترانه سرا نیز چند شعر کوتاه خواند.

بهاالدین خرمشاهی شاعر، مترجم و حافظ پژوهش نیز در ادامه با اشاره به این که سال‌ها پیش مشاعره‌ای با سید علی موسوی گرمارودی داشته و برای این شاعر اخوانیه‌ای سروده است؛ گفت: سال‌ها پیش در عالم دوستی، ماموریت یافتم از ۱۰ دفتر شعر گرمارودی، گزیده‌ای گردآوری کنم و شعر ایشان چنان بر من تاثیر گذاشت که اخوانیه‌ای در مدح این شاعر بزرگ معاصر سرودم.

در ادامه و پس از آن که خرمشاهی اخوانیه خود را خواند، سیدعلی موسوی گرمارودی شاعر، مترجم قرآن و پژوهشگر به خوانش اخوانیه‌ای که در جواب برای این شاعر سروده بود پرداخت.

محمدجواد محبت، هرمز علیپور، محمدرضا عبدالملکیان، سیده تکتم حسینی، ابراهیم اسماعیلی اراضی، غلامرضا سازگار، خلیل شفیعی، امیر عاملی، کیومرث عباسی قصری، پرویز بیگی حبیب آبادی، هادی سعیدی کیاسری، عبدالجبار کاکایی، عباسعلی براتی‌پور، بهزاد زرین پور، علی مقیمی، علیرضا قزوه، سجاد سامانی، مرتضی امیری اسفندقه، معین اردستانی، خانم ترنج، فرزند تیمور ترنج، فاضل نظری و مجید سعدآبادی از دیگر شاعرانی بودند که در این مراسم شعرخوانی داشتند.

پنجمین نشست دیدار ماه با ذکر یاد تازه درگذشتگانی همچون شهید علی خوش لفظ راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد»، مرحوم آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی نماینده سابق شیراز در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق این شهر همراه بود.

اجرای این مراسم بر عهده مصطفی محدثی خراسانی شاعر کشور بود. همچنین این مراسم با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و شاعران دیگری همچون یوسفعلی میرشکاک، حسین آهی، علی داودی و ... همراه بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار