زارعی پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه تهران:

توطئه جدید آمریکا درباره قدس نیازمند انتفاضه جدیدی است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: توطئه جدید آمریکا درباره قدس نیازمند انتفاضه جدیدی است.
کد خبر: ۲۷۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ - 22December 2017

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «سعدالله زارعی» کارشناس مسائل منطقه خاورمیانه پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی در واکنش به اقدام اخیر آمریکا درباره قدس، اظهار داشت: خواب شیطانی آمریکا تعبیر نخواهد شد، و ترامپ می‌خواهد جهان اسلام را منهدم کند.

وی افزود: باید اهمیت دادن به پرونده فلسطین در جمهوری اسلامی ایران که کانون دفاع از مسئله فلسطین است از سوی مردم و حکومت پر حرارت باشد و بعد هم این مسئله در سطح جهان اسلام همان‌طور که تا اینجا به عنوان مسئله اول جهان اسلام مطرح بوده، جمعیت‌های فلسطینی را پای کار و آماده نگه دارد.

کارشناس مسائل منطقه خاورمیانه اضافه کرد: امروز در سطح منطقه شاهد تعجیل آمریکا برای پایان دادن به پرونده فلسطین هستیم و این در شرایطی است که زمان کمی برای خودشان قائل هستند؛ این پیروزی‌های جبهه مقاومت توانسته بخش‌های مهمی از جهان اسلام را از سیطره آنها خارج کند و آمریکا احساس می‌کند که در زمان کوتاه، جنجر تعبیه شده را در قلب جهان اسلام فرو کند.

زارعی، اعلام پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا را توطئه بزرگی از سوی آمریکا و عواملش برای سیطره بر جهان اسلام دانست و اظهار داشت: جبهه مقاومت، همان‌طور که توطئه‌های آمریکا را تاکنون بر هم زده است، این ظرفیت را دارد که این توطئه نیز هر چقدر پیچیده باشد، آن را نیز بر هم بزند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند از طریق یهودی‌سازی قدس، قله اصلی جهان اسلام را فتح کنند و به مقاومت جهانی علیه قدس پایان دهند، به طرح اروپایی‌ها برای تسلط بر قدس اشاره و تصریح کرد: طرح اروپایی‌ها مبتنی بر اقدام نرم برای تسلط اسرائیل بر این منطقه است، اما اروپایی‌ها نام‌هایی به این طرح داده‌اند که گویا حقوقی برای فلسطینی‌ها قائل هستند؛ در اصلی‌ترین مسئله فلسطین، یعنی قدس اشتراک دارند؛ منظور اروپایی‌ها از قدس، قدس شرقی است، آنها هم نمی‌گویند که قدس مربوط به فلسطینی‌هاست، بلکه می‌گویند که شورای امنیت سازمان ملل باید برای آن تصمیم‌گیری کند، در اینجا هم بحث سیطره مسیحی‌ها و اسرائیلی‌ها برای مسئله قدس مطرح است.

کارشناس مسائل منطقه خاورمیانه ادامه داد: در سطح منطقه، دولت‌‌ها بدانند که دوره سیطره آمریکا تمام شده است، این مسئله مهمی است، به خصوص در جمهوری اسلامی ایران، باید به این مسئله توجه شود.

زارعی با تأکید بر اینکه این توطئه جدید آمریکا درباره قدس نیازمند انتفاضه جدیدی است، گفت: آمریکایی‌ها از زمانی که اقدام به اشغال افغانستان کردند، در تمام طرح‌ها با شکست مواجه شدند.

وی اضافه کرد: امروز در جهان اسلام برای اینکه وانمود شود، ابتکار عمل دست آمریکاست و به‌زودی در منطقه ما اتفاق بزرگی به نفع آمریکا و به ضرر جبهه مقاومت می‌افتد، حرف‌های درشت می‌زنند، اما وقتی به این حرف‌ها توجه می‌کنیم، می‌بینیم که تهی است.

کارشناس مسائل منطقه خاورمیانه اظهار داشت: ادعا می‌کنند که آمریکا، عربستان، مصر و اروپا یک طرح جامع مشترک سیاسی، اقتصادی و امنیتی را به اجرا می‌گذارند و یک جریان تازه‌ای حول محور آمریکا شکل می‌گیرد، آمریکایی‌ها هر جا بتوانند از ضربه‌ای به کشورهای منطقه دریغ نمی‌کنند.

در حال تکمیل...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار