بازدید هیات پزشکی نظامی آذربایجان از دانشگاه و بیمارستان‌های سپاه

هیأت پزشکی نظامی جمهوری آذربایجان از بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله الاعظم (عج) و بیمارستان‌های سپاه پاسداران بازدید کردند و از نزدیک با بخشی از توانمندی‌ها و دستاوردهای پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آشنا شدند.
کد خبر: ۲۷۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶ - 22December 2017

بازدید هیات پزشکی نظامی آذربایجان از دانشگاه و بیمارستان‌های سپاهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، هیأت پزشکی نظامی جمهوری آذربایجان به سرپرستی ژنرال ناطق علی‌اف رئیس اداره کل پزشکی وزارت دفاع این کشور از بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج)، بیمارستان‌های تخصصی و فوق‌تخصصی بقیةالله (عج) و قلب جماران دیدار کردند و از نزدیک با روند خدمات بهداشتی و درمانی تخصصی آنها آشنا شدند.

در این دیدار سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر حسن عراقی‌زاده رئیس اداره بهداشت و درمان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز خرسندی از سفر هیأت نظامی پزشکی وزارت دفاع آذربایجان به تهران برای همکاری همه‌جانبه در امور آموزشی _ پژوهشی و اعزام بیماران و کارشناسان، ارتقای تعاملات و همکاری‌ها در کلیه حوزه‌ها متناسب با سطوح سیاسی و آمادگی برای انعقاد تفاهم‌نامه مشترک در زمینه همکاری‌های پزشکی و نیز انتقال تجارب طرفین در عرصه های مختلف طب رزمی تأکید کرد.

ژنرال ناطق علی‌اوف رئیس اداره کل پزشکی وزارت دفاع آذربایجان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام رئیس جمهور آذربایجان و قدردانی از میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نسبت به ارتقای تعاملات و روابط دو کشور در سطوح نظامی با توجه به مشترکات دینی اظهار امیدواری کرد.

وی بیان داشت: باور داریم ایران در حوزه طب نظامی و بهداشت و درمان رزمی دستاوردها و پیشرفت‌های تحسین‌برانگیزی داشته است و از جنگ‌های گذشته تجارب ارزشمندی در این زمینه به دست آورده است.

رئیس اداره کل پزشکی وزارت دفاع آذربایجان، گفت: ما درصدد هستیم روابط و تعاملات خود در حوزه طب نظامی را به عالی‌ترین سطوح برسانیم.

سرتیپ ناطق علی‌اوف با ارائه پیشنهاداتی چون برگزاری همایش‌ها و سمینارهای دوجانبه با حضور کارشناسان و پژوهشگران بهداری نیروهای مسلح ایران و آذربایجان و انتشار مقالات در نشریات و مجلات تخصصی پزشکی دو کشور، آمادگی برای مبادله بیماران جهت درمان و آمادگی برای همکاری‌های آموزشی از جمله در زمینه طب دریایی و مقابله با اتفاقات محیط زیست منطقه‌ای تأکید کرد.

همچنین در این دیدار سرتیپ دوم پاسدار دکتر احمد عبداللهی معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به اشتراکات بین دو کشور علاقه‌مند به ارتقای روابط و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف هستیم.

وی همچنین با ارائه گزارشی از اقدامات، دستاوردها و توانمندی‌های سپاه پاسداران در حوزه بهداشت و درمان به ویژه در حوزه بیمارستان‌های صحرایی و سیار و امدادرسانی به مردم در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی مانند آنچه در زلزله اخیر کرمانشاه اتفاق افتاد تاکید و انجام آموزش‌های ویژه خودامدادی و امدادگری برای کلیه کارکنان را از مواردی دانست که در این سازمان مورد توجه جدی قرار دارد.

دکتر علیرضا جلالی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله‌اعظم (عج) نیز با اعلام آمادگی برای همکاری‌های پزشکی و درمانی با کشور آذربایجان به معرفی بخش‌های مختلف تخصصی دانشگاه علوم پزشکی و انواع خدمات بهداشتی و درمانی به نیروهای مسلح و آحاد مردم پرداخت.

همچنین پس از این دیدار هیأت نظامی پزشکی کشور آذربایجان از اتاق بستری حضرت امام خمینی (ره) در بیمارستان قلب جماران، بیت حضرت امام (ره)، نمایشگاه و حسینیه جماران بازدید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار