استاندار قزوین تأکید کرد؛

لزوم استفاده از زبان هنر برای ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت

«عبدالمحمد زاهدی» گفت: استفاده از زبان هنر به ماندگاری فرهنگ ایثار شهادت کمک شایانی خواهد کرد و باید مفاهیم ایثار و شهادت در قالب‌های تأثیرگذاری هنری، سینمایی، تئاتر، موسیقی و شعر ارائه شود.
کد خبر: ۲۷۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ - 23December 2017

لزوم استفاده از زبان هنر برای ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادتبه گزارش دفاع پرس از قزوین، «عبدالمحمد زاهدی» استاندار قزوین صبح امروز (شنبه) در دومین جلسه شورای ترویج توسعه فرهنگی ایثار و شهادت این استان، با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ اثار و مقاومت در جامعه، اظهار داشت: استفاده از زبان هنر به ماندگاری فرهنگ ایثار شهادت کمک شایانی خواهد کرد و باید مفاهیم ایثار و شهادت در قالب‌های تأثیرگذاری هنری، سینمایی، تئاتر، موسیقی و شعر ارائه شود.

وی فرهنگ دفاع مقدس یکی از شاخصه‌های وحدت در جامعه اسلامی دانست و افزود: باید با ایجاد وحدت‌رویه و هم‌افزایی، نسبت به ترویج این فرهنگ در جامعه اقدام کنیم.

زاهدی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بدون ایثارگری امکان‌پذیر نیست و یکی از مهم‌ترین ملزومات آن مخاطب‌شناسی است.

وی افزود: انتشار کتب مرتبط با ایثار و شهادت یکی از مؤلفه‌های ترویج این فرهنگ است که شاید امروز مخاطب جدی نداشته باشد، اما منبع مهم پژوهشی برای آیندگان خواهد بود که نباید در این کار موازی‌کاری صورت گیرد.

استاندار قزوین با ستایش از ساخت یادمان‌های شهدای گمنام به‌خصوص ساخت یادمان در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: یادمان شهدای ما باید تأثیرگذار و ماندگار و به‌صورت غیرمستقیم در ذهن مردم تأثیرگذاری داشته باشد، به همین دلیل باید به طراحی آن‌ها توجه ویژه‌ای کرد.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار