سردار غیب‌پرور:

طراحان صهیونیستی فتنه 88 براندازی نظام را حتمی می‌دانستند/ لزوم تقویت جنبش دانشجویی در جبهه انقلاب

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بسیج گفت: در فتنه 88، طراحی دقیقی از سوی آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و صهیونیست‌ها صورت گرفته بود به نحوی که پیروزی این سناریو را حتمی می‌دانستند.
کد خبر: ۲۷۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ - 23December 2017

طراحان صهیونیستی فتنه 88 براندازی نظام را حتمی می‌دانستند/ لزوم تقویت جنبش دانشجویی در جبهه انقلاببه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «غلامحسین غیب‌پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان بسیج دانشجویی که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: فتنه 88 جنگ احزاب چند وجهی بود برای اینکه انقلاب اسلامی ایران را به اضمحلال برسانند؛ جنگی که در آن سلطنت طلبان، منافقین، فریب‌خوردگان داخلی و عوامل رژیم صهیونیستی و امپراطوری رسانه‌ای غرب در آن حضوری فعال داشتند.

وی افزود: این جنگ احزاب مدرن ابعاد مختلفی در عرصه‌های اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی داشت؛ این موضوع مربوط به فریب خوردن چند نفر نیست اما بعضی‌ها اصرار دارند ماجرای فتنه 88 را به اشتباه سه چهار نفر تقلیل دهند، هرچند اشتباه آن‌ها کم نیست اما در فتنه 88 قرار بود انفلاب اسلامی را به مذبح ببرند، اما نشد چون جنس مردم ما از جنس رزمندگان کربلای چهار و پنج بود.

سردار غیب‌پرور عنوان کرد: خوب است از سیره رزمندگان و مجاهدت‌های آنان یاد بگیریم و دائم آن را زمزمه کرده و سینه به سینه منتقل کنیم برای اینکه بگوئیم چه اتفاق‌هایی در عمر انقلاب اسلامی روی داده است؛ چرا که هر کدام از این اتفاق‌ها به تنهایی کافی است تا آن را به عنوان یک پشتوانه عظیم معنوی برای انقلاب ذکر کنیم.

وی افزود: 9 دی از اتفاق‌هایی است که باید به آن توجه کنیم، زیرا خیلی‌ها تلاش کردند و می‌کنند تا بر روی این حماسه، غبار غفلت و فراموشی بنشیند، اما بچه‌های انقلاب نباید بگذارند این امر محقق شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: بر اساس یک سناریوی خباثت آلود که از آن سوی مرزها تدوین شده بود، اصل انقلاب را هدف گرفته بودند و برای این کار هسته اضمحلال انقلاب را حول موضوعی عادی به نام انتخابات شکل داده بودند؛ این در حالی است که سال‌های متمادی این نظام به طور متوسط هر سال یک انتخابات برگزار کرده و به آن هم مباهات می‌کند.

وی ادامه داد: کشوری داریم که نطفه انقلاب آن با آزادی بسته شده است، بنابراین چگونه ممکن است با یک انتخابات دچار همچنین رویدادی شود که کم هزینه هم نبود. وقتی رویدادها را مرور و مطالعه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که ماجراها از سال‌های 84 و 85 آغاز شد؛ طراحی دقیقی هم از سوی آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و صهیونیست‌ها برای آن شده بود به نحوی که پیروزی این سناریو را حتمی می‌دانستند.

سردار غیب‌پرور خاطرنشان کرد: در این رابطه چند مورد قابل اشاره است، از جمله حمایت تئوریک از ماجرای براندازی نظام توسط جورج سوروس یا نهاد آلبرت انیشتین یا نهاد خانه آزادی؛ حمایت‌های سیاسی، حمایت‌های تبلیغی و رسانه‌ای، حمایت‌های مالی، حمایت‌های آموزشی، فعال شدن سفارتخانه‌ها، فعال‌سازی بعضی از اتباع وابسته در ایران مانند مازیار بابایی یا کیان تاج بخش که پدر این فرد کارمند فرح پهلوی بوده و فعال‌سازی بعضی از چهره‌های سیاسی ورشکسته مانند عطاء الله مهاجرانی.

وی اضافه کرد: در بحث حمایت‌های سیاسی، سخنان مسئولان اروپا مانند صدر اعظم آلمان، رئیس جمهور فرانسه و رئیس جمهور آمریکا از یاد ما نرفته است. اینان کاری در هم تنیده و هماهنگ انجام دادند. در خصوص حمایت‌های تبلیغاتی نیز از سال 87 بی بی سی فارسی به همراه شبکه‌های متعدد اجتماعی و تلویزیونی دست به دست هم دادند تا این حرکت نامبارک را تقویت کنند. علاوه بر این 55 میلیون دلار با حکم سنای آمریکا برای تقویت این جریان اختصاص یافت و دولت انگلیس نیز 15 میلیون دلار برای تقویت بی بی سی فارسی اختصاص داد و در بخش حمایت‌های آموزشی هم دختر دیک چنی در دبی کارگاه آموزشی ایجاد کرد و علاوه بر آن درب سفارتخانه‌ها به روی اغتشاشگران باز شد.

سردار غیب‌پرور تصریح کرد: در این دوران هر کجا انقلاب نیازی داشته باشد مردم حضور دارند و این هم به برکت وجود ولایت است. سکان‌دار ژرف اندیش انقلاب اسلامی، دوراندیشانه و داهیانه این انقلاب را از گرداب‌های خطرناک پیش روی انقلاب نجات داده‌اند؛ البته باورمان این است که دست عزیز دیگری هم در این امر دخالت داشته است. زمانی که خطبه 29 خرداد 88 را مقام معظم رهبری احتجاج فرمودند و درد دل کردند و فرمودند «ای مولای من»، به نظرم ایشان آن زمان حضور مولا را درک کردند.

وی ادامه داد: آن جایی که به ساحت حضرت سیدالشهداء (ع) توهین شود، حتی کسانی که انقلابی و مذهبی هم نیستند ابراز تاسف می‌کنند اما در فتنه 88 کار را به جایی رساندند که بیرق و خیمه‌گاه عزاداری سیدالشهداء (ع) را آتش زدند و عکس مبارک امام خمینی (ره) را پاره کردند؛ آیا این‌ها یادمان رفته است؟ توصیه‌ام این است که هر سال ماجرای فتنه 88 را نه فقط تحلیل بلکه روایت کنیم؛ البته تحلیل خوب است ولی مقدمه تحلیل باید این باشد که یادمان آید چه اتفاق‌هایی رخ داده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: ماجرای فتنه 88 به بهانه تقلب در انتخابات صورت گرفت، اما تلاش فتنه‌گران نتیجه نداد و این انقلاب ماند و می‌ماند، چون صاحب دارد البته شرط ماندن، حضور در میدان است و این حضور هم با پست و صندلی میسر نمی‌شود.

وی همچنین گفت: ما قطعه‌ای از پازل انقلاب اسلامی هستیم که وظیفه‌مان سربازی است، لذا گاهی در نقطه «الف» و گاهی هم در نقطه «ب» انجام وظیفه می‌کنیم. در این میان بقای انقلاب اسلامی رفتار مجاهدانه می‌خواهد، حیات انقلاب اسلامی نیازمند حرکت بی‌هیاهو است که یکی از جلوه‌های حراست و نگهبانی از انقلاب نیز بسیج است و در این شجره طیبه هم بسیج دانشجویی قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: حدود 5 میلیون دانشجو و قریب 2500 مرکز آموزش عالی در کشور وجود دارد که وظیفه سنگینی در حفظ انقلاب اسلامی در محیط دانشجویی را بر عهده دارند؛ در این رابطه توقعی که از دانشجوی بسیجی و بسیج دانشجویی می‌رود، توقعی خاص است. این سنگر مسئولیت بسیج دانشجویی امروز از برادری به برادری دیگر واگذار می‌شود بدین ترتیب که از تلاش‌های تقریبا دو و نیم ساله برادر گودرزی در مسئولیت بسیج دانشجویی تشکر کرده و از امروز این مسئولیت را به محمدجواد نیک روش می‌سپاریم و به نیک روش اعلام کردم که تیم خودش را برای فعالیت در این مجموعه به همراه خود بیاورد.

سردار غیب‌پرور تصریح کرد: در بسیج دانشجویی نیاز به کار شیکه‌ای داریم؛ بسیج دانشجویی نیازمند هم‌افزایی با اساتید و طلاب است. بسیج دانشجویی می‌بایستی جنبش دانشجویی را در جبهه انقلاب تقویت کند. بسیج دانشجویی نیازمند رویکرد جدیدی است. در رویکرد جدید، بسیج دانشجویی باید به سمت مسائل اجتماعی و خدمت‌رسانی سوق یابد چون دانشجوی ما نباید سیاست‌زده شود البته باید فکور باشد و در عمل سیاسی نیز باید مراقبت کرد تا دانشجو سیاست‌زده نشود. بسیج دانشجویی باید عاملی برای جبهه انقلاب شود و با زبان امید با مردم صحبت کند، زیرا متاسفانه برخی در جامعه عادت کرده‌اند با زبان منفی با مردم صحبت کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار