از روایت دفاع مقدس تا مقاومت مدافعان حرم؛

نگارش زندگی‌نامه شهید عبدالله اسکندری به ۵۰۰ صفحه رسید

اکبر صحرایی از نگارش ۵۰۰ صفحه‌ای زندگی‌نامه شهید مدافع حرم عبدالله اسکندری خبر داد.
کد خبر: ۲۷۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ - 23December 2017

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «اکبر صحرایی» نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس با بیان اینکه حدود ۳ سال است که نگارش زندگی‌نامه شهید اسکندری، یکی از شهدای مدافع حرم، را در دست دارد، اظهار کرد: در حال حاضر کتاب زندگی‌نامه این شهید به ۵۰۰ صفحه رسیده است و امیدوارم تا پایان سال بتوانم نگارش آن را به پایان برسانم.

وی ادامه داد: شهید اسکندری، ۸ سال در جنگ تحمیلی حضور داشت و ۱۵ بار مجروح شد. ایشان در اکثر عملیات‌های دفاع مقدس حضور پیدا کرد و پس از به وجود آمدن ناآرامی‌ها در سوریه و جنایات داعش در این کشور، به آنجا رفت و در همان جا هم به درجه رفیع شهادت رسید. زندگی این شهید ابعاد داستانی بسیاری دارد و جای جای زندگیش سرشار از وقایع مهم انسانی و تاریخی است.

صحرایی همچنین به نحوه آشنایی خود با این شهید اشاره کرد و گفت: چند ماهی با این شهید در جبهه‌های جنگ تحمیلی در یک خط همرزم بودیم و این‌گونه با او آشنا شدم و این آشنایی به نگارش کتاب زندگی‌نامه شهید کمک کرده است. از سوی دیگر برای نگارش این اثر، با همسر، برادر و همرزمان شهید اسکندری نیز مصاحبه داشتم. همسر شهید اسکندری در دوران جنگ تحمیلی به همراه ایشان به اهواز رفته و خاطرات بسیاری از آن دوران دارند.

صحرایی خاطرنشان کرد: در کتاب زندگی‌نامه شهید اسکندری اتفاقات زیادی نگاشته شده است و به نوعی می‌توان گفت: این کتاب، بخشی از تاریخ جنگ تحمیلی و همچنین وقایع سوریه را روایت می‌کند.

گفتنی است شهادت عبدالله اسکندری بسیار جانسوز بود؛ چرا که عکس‌ها و فیلم کامل بریدن سر این شهید بزرگوار توسط داعش منتشر شد و سرش را مثل سیدالشهدا بر نیزه هم زدند و دورش رقصیدند. پیکرش هم هیچ‌گاه برنگشت. روز‌هایی که بحث مبادله پیکر ایشان بر سر زبان‌ها افتاد، جوان بیست و چندساله‌اش مصاحبه کرد و تیر خلاص را به همه زد: «صحبت‌هایی بود که با مبادله اسیر، یا پرداخت هزینه‌ای بتوانیم پیکر پدر را بازپس بگیریم. اما گفتیم به کسانی که می‌خواهند پیکر پدر را بازگردانند، بگویید ما راضی نیستیم که یک ریالی از پول بیت‌المال صرف این گروه خبیث شود. حتی یک اسیر هم نباید آزاد شود. پدر رفته بود تا آن‌ها را به درک واصل کند. ما برای آنچه در راه خدا داده‌ایم، توقعی نداریم و حاضر نیستیم که به ازای پیکر پدرمان ریالی از بیت‌المال هزینه شود. هر اقدامی کمک به تکفیری‌ها محسوب می‌شود.»

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار