نامه شهید سیدابراهیم شعبانی/ خداوند در هر حالی بندگان خود را آزمایش می‎کند

شهید شعبانی در وصیت‌نامه خود آورده است: «مادر عزیز! خداوند در هر حالی بندگان خود را آزمایش می‎کند و در هر حادثه‌ای میزان ایمان و تقوای بندگان خویش را می‌سنجد، مادر عزیزم می‌دانم که دلشاد هستی از اینکه فرزندت برای رضای خدای مهربان و برای پیروز بیرون آمدن از زیر این آزمایش سخت، در حال نبرد با نیرو‌های کفر است.»
کد خبر: ۲۷۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ - 26December 2017

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «سید ابراهیم شعبانی» هشت اردیبهشت ۱۳۴۱ در تهران چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و به عنوان مربی آموزشی تاکتیک رزمی در پادگان امام علی (ع) مشغول به خدمت شد و سرانجام ۲۳ اسفند ۱۳۶۳ طی عملیات بدر در شرق دجله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این شهید والامقام نامه‌ای خطاب به خانواده خود نوشته است که در ادامه می‌آید:

// دپو // نامه شهید سید ابراهیم شعبانی/ مادرم خداوند در هر حالی بندگان خود را آزمایش می‎کند

«بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم، با سلام به حضور پدر، مادر، برادران و خواهران عزیز و مهربان خودم، امیدوارم که حال همگی شما خوب و در پناه نعمات و الطاف ایزد منان همواره زندگی سازنده‌ای در راه الله داشته باشید، و پیوسته در ظل توجهات، ولی عصر امام زمان ارواحنا له الفداء در راه سازندگی انقلاب اسلامی گام برداشته و تداوم بخش راه شهیدان جان برکف این انقلاب باشید و هر لحظه گوش به فرمان امام امت، مرجع تقلید، رهبر کبیر، نایب امام زمان، امام خمینی مدظله العالی بوده و کلیه رهنمود‌های این ادامه دهنده‌ی راه اولیاء خدا با گوش جان شنیده و در به عمل در آوردن آن رهنمود کوشا باشید، ان‌شاءالله.

پدر عزیز و بزرگوارم، خیلی خوشحالم از اینکه فرصتی پیش آمد و من موفق به نوشتن چند خطی برای شما و خانواده شدم، البته بیشتر منظور این بوده است که شما را از وضع و سلامت خود با اطلاع سازم و آن کانون محبت را از نگرانی برهانم و شما را مطلع سازم که پیروزی نزدیک است و وعده‌ی خداوند بر مستضعفین در حال تحقق یافتن است، ان‌شاءالله.

// دپو // نامه شهید سید ابراهیم شعبانی/ مادرم خداوند در هر حالی بندگان خود را آزمایش می‎کند

پدر و مادرم خوبم می‌دانم که من در طول زندگی خودم شما را خیلی اذیت کردم و می‌دانم که اگر نصیحت‌های شما و خانواده نبود من چه بلا‌ها به سر خود می‌آوردم و این شما بودید که مرا نجات دادید.

می‌دانید که مقامی بالاتر از مقام شهید نیست و شهادت آخرین پله از نردبان رحمت الهی است، امیدوارم که شما با دعاهایتان این درجه از مقام را برای برادران در جبهه‌ها و من حقیر از خداوند طلب کنید، ان‌شاءالله.

از این که جواب نامه را دیر نوشتم می‌بخشید، چون اینجا خیلی کار دارم و وقت زیادی نمی‌ماند. ضمنا ان‌شاءالله بزودی شاهد خبر‌های خوشی خواهید بود.

سلام به مادرم، مادر خوبم، مادری که رنج کشیدی و درد‌ها بردی و سختی‌ها را به جان خریدی برای پرورش دادن فرزندان خویش، مادر عزیز خداوند در هر حالی بندگان خود را آزمایش می‎کند و در هر حادثه‌ای میزان ایمان و تقوای بندگان خویش را می‌سنجد، مادر عزیزم می‌دانم که دلشاد هستی از اینکه فرزندت برای رضای خدای مهربان و برای پیروز بیرون آمدن از زیر این آزمایش سخت، در حال نبرد با نیرو‌های کفر است امیدوارم که دعا کنی و از خدای خویش پیروزی اسلام و نابودی قوای کفر در سرتا سر گیتی را طلب کنی.

// دپو // نامه شهید سید ابراهیم شعبانی/ مادرم خداوند در هر حالی بندگان خود را آزمایش می‎کند

سلام به برادر عزیزم عباس امیدوارم که حالت خوب باشد و در زندگی خود موفق باشی و با کاری که می‌خواهی بزودی بکنی ایمان خود را کامل کنی فکر کنم منظورم را فهمیدی سعی کن کسی را انتخاب کنی که دارای شرایط اسلامی باشد و بتوانید به خوبی با هم زندگی کنید. راستی عباس عکس‌هایی را که در پادگان گرفتی بفرست، چون بچه‌ها منو کلافه کردند هی بچه‌ها از من می‌پرسند که نامه آمد یا نه و من هم به آن‌ها جواب رد می‌دهم.

عباس سعی کن در کار‌هایی که می‌کنی جدید نشان بدهی و در انجام کار‌های خود خدا را در نظر بگیری که در این صورت کارهایت به خوبی انجام می‌گیرد. راستی عباس اگر وقت کردی یک روز که همه‌ی خانواده هستند کتاب «شهید» را که مطهری نوشته برای همه بخوان که خیلی کتاب خوبی است.»

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار