سردار رحیمی خبر داد؛

دستگیری 20 شایعه‌ساز زلزله در فضای مجازی

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری شایعه‌سازان و ملتهب‌کنندگان امنیت عمومی پس از وقوع زمین زلزله ۵.۲ ریشتری در تهران خبر داد.
کد خبر: ۲۷۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ - 24December 2017

دستگیری 20 شایعه‌ساز زلزله در فضای مجازیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت در حاشیه طرح جمع‌آوری معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر درباره اقدامات پلیس در زلزله اظهار داشت: دقایقی پس از زلزله تمامی نیروهای پلیس در سطح پایتخت به آماده‌باش کامل درآمده و اقدامات خود برای تأمین امنیت و همچنین روان‌سازی ترافیک را در دستور کار قرار دادند.

رحیمی با بیان اینکه مأموران پلیس در حوزه ترافیک و ایمنی نیز به حالت آماده باش درآمدند، گفت: همچنین گروهی از مأموران پلیس فتا نیز رصد و پایش فضای مجازی را در دستور کار قرار دادند.

او با بیان اینکه در همین راستا و طی روزهای اخیر 20 نفر از افرادی که اقدام به شایعه‌سازی از وقوع زلزله و انتشار اخبار کذب و نادرست در فضای مجازی کرده بودند، دستگیر شدند، افزود: پلیس فتا این افراد را رصد کرده و اقدام به دستگیری آنان کرد.

وی با بیان اینکه اقدام این افراد سبب جریحه‌دار کردن افکار عمومی و استرس مردم شده بود، ادامه داد: امروز نیز تعدادی از این شایعه‌سازان به پلیس فتا احضار شده و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس پلیس پایتخت در عین حال به شهروندان نیز توصیه کرد که اخبار را تنها از رسانه‌های رسمی و منابع معتبر پیگیری کرده و به سودجویانی که با مقاصد مختلف از جمله افزایش دنبال کننده در کانال‌ها و صفحات شخصی خود هستند، توجه نکنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها