جدیدترین تحولات در فلسطین اشغالی؛

رژیم صهیونیستی پاسخ فلسطینی‌های معترض در بیت‌لحم را با گاز اشک‌آور داد

نیروهای رژیم غاصب صهیونیستی با فلسطینی‌های معترض به سیاست جدید آمریکا در مورد به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس در شهر بیت‌لحم درگیر شدند.
کد خبر: ۲۷۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ - 24December 2017

رژیم صهیونیستی پاسخ فلسطینی‌های معترض در بیت‌لحم را با گاز اشک‌آور دادبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، سربازان رژیم غاصب صهیونیستی با استفاده از نارنجک‌های بی‌حس‌کننده و گاز اشک آور جمعیت معترض در شهر بیت‌لحم در کرانه باختری را متفرق کردند.

شهر بیت‌لحم سال‌ها میزبان مراسم میلاد مسیح و خیل عظیمی از زائران و گردشگرانی از سراسر جهان و همچنین مسیحیان محلی بود که تمایل به برگزاری جشن شب میلاد حضرت مسیح در محل تولد ایشان را داشتند؛ اما اسقف اعظم قدس اذعان کرد: «ده‌ها گروه سفرهای برنامه‌ریزی شده خود را به بیت‌لحم پس از تصمیم جنجالی واشنگتن در مورد بیت‌المقدس، که منجر به خشونت در سرزمین های اشغالی شد، را لغو کردند.

وی افزود: «این تنش‌ها در بیت‌المقدس، توجهات را از حضور در مراسم میلاد مسیح [در بیت‌لحم] هم منحرف کرده است.»

از ششم دسامبر، که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به طور رسمی اعلام کرد که واشنگتن، قدس را به عنوان «پایتخت» رسمی رژیم صهیونیستی می‌داند و می‌خواهد سفارت خود را از تل‌آویو به این زمین مقدس منتقل ‌کند، تظاهرات ضد آمریکایی به طور منظم توسط فلسطینی‌ها در کرانه باختری و نوار غزه برپا شده است.

تغییر چشم‌گیر سیاست واشنگتن در مورد قدس، انتقادی شدید را نه تنها از سوی جامعه بین‌الملل از جمله متحدان غربی واشنگتن، بلکه از بین تمام ملت‌های جهان علیه ایالات متحده و رژیم صهیونیستی سبب شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز پنج‌شنبه با رای قاطع و قابل توجه اکثریت اعضای این مجمع، اقدام اخیر ترامپ درباره قدس را رد کرد. با این حال، رژیم صهیونیستی هنوز مدعی حاکمیت بر تمام این شهر است و این در حالی است که جامعه بین‌الملل قسمت شرقی این شهر باستانی را بخشی از سرزمین‌های اشغالی می‌داند و فلسطینی‌ها آن را پایتخت خود می‌خوانند.

حمایت آلمانی‌ها از فلسطینی‌ها

همزمان با این حوادث، شماری از حامیان فلسطین در شهر «گوتینگن» در مرکز آلمان طی تظاهراتی در روز شنبه، تصمیم اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. آن‌ها ضمن سر دادن شعارهایی در حمایت از فلسطین و رد موجودیت رژیم اشغالگر قدس، پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

انتهای پیام/441

نظر شما
پربیننده ها