جشنواره فیلم عمار (1)/ وحید جلیلی در نشست خبری جشنواره عمار:

نمایش صریح‌ترین فیلم‌های انتقادی در جشنواره عمار/ بودجه دولتی به جشنواره عمار اختصاص نیافت

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: صریح‌ترین فیلم‌های انتقادی در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در هشتمین دوره این جشنواره به نمایش درخواهد آمد.
کد خبر: ۲۷۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ - 24December 2017
جشنواره عمار یک ریال بودجه دولتی هم نگرفته است/ نمایش صریح ترین فیلم های انتقادی در جشنواره عماربه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «وحید جلیلی» رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره مردمی فیلم عمار در دومین نشست خبری هشتمین دوره این جشنواره، اظهار داشت: رسانه و سینما نیازمند این هستند که به مردم نزدیک‌تر شوند. رسانه باید هم حماسه، قهرمانی‌ها، کرامت‌ها و گنجینه‌های هویتی مردم را روایت کند و هم خلأ، آفت و نیاز‌ها را رصد و نداشته‌ها را به داشته تبدیل کند.

وی گفت: امروز فیلمی را دیدم که آنچه از سیاهی در دنیا وجود دارد را در آن گنجانده بودند. امروز متاسفانه مسابقه منحوسی بین طیف‌های مختلف از بعضی حزب‌اللهی‌نما‌ها و سلطنت‌طلب‌ها در ترویج یک فرهنگ وجود دارد.

جلیلی با انتقاد از روند فعالیت برخی رسانه‌های داخلی افزود: انگار وظیفه رسانه انکار حماسه‌ها و القای سیاهی و انواع و اقسام فلاکت‌ها و سیاهی‌هاست. حتما در تاریخ نسبت به این مقطع از موضع‌گیری رسانه‌ای و هنری ما در کشورمان علامت تعجب و سوالی باقی خواهد ماند.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره مردمی فیلم عمار ادامه داد: تلاش امروز جشنواره عمار برای طرح مسئله است. جریان القای بن‌بست در برابر یک جریان پر تپش و پر نور، طرح مسئله است که داشته‌ها و نداشته‌ها را در کنار هم نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: صریح‌ترین فیلم‌های انتقادی در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در هشتمین دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار به نمایش درخواهد آمد؛ اما در کنار این فیلم‌ها هویت این ملت را در کنار آفت‌ها می‌آوریم. هنر مردمی، هنری است که داشته‌های مردم را انکار نکند.

جلیلی با اشاره به بخش‌های گوناگون جشنواره عمار گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های این جشنواره رفتن به سمت «عدالت اجتماعی» است. بسیاری از سوژه‌ها در ایران سانسور می‌شود. جریان روشنفکرنما تلاش می‌کند حتی درباره داعش در ایران فیلم ساخته نشود.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره مردمی فیلم عمار افزود: یکی از تهیه کنندگان سینما وقتی عنوان کرد «بازیگران سینما اگر در فیلم‌هایی که علیه سرسپردگان آمریکا حضور و نقش ایفا کنند، از طریق بدنه فرهنگی داخل کشور مورد فشار قرار می‌گیرند».

وی بیان کرد: سینمای کشورمان امروز در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد و این به برکت جمهوری اسلامی ایران بوده است؛ اما برخی تلاش می‌کنند داشته هایمان علیه ظالمان به کار گرفته نشود. جشنواره عمار رنگین‌کمانی جذاب و شوق‌انگیز از فیلم‌هایی را اریه خواهد کرد که در کشور ساخته شده‌اند و توسط هزاران اکران کننده تلاش می‌کنند آن را به فضای عمومی کشور بیشتر معرفی کنند.

جلیلی ادامه داد: درباره اقلیم‌های کشورمان، از بوشهر تا سیستان فیلم‌های مختلفی در جشنواره وجود دارد. بسیاری از موضوعاتی که خط قرمز برای روشنفکران هستند، توسط مجاهدان سینمای انقلاب در این جشنواره مورد دستمایه قرار گرفته اند. روند و رویش سینمای انقلاب اسلامی در جشنواره هشتم کاملا قابل مشاهده است.

وی درباره محل مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره عمار گفت: مراسم افتتاحیه جشنواره عمار در فرهنگسرای بهمن خواهد بود. تجلیل از شهدای کارگر و کسانی که به انعکاس مسائل کارگری آثارشان اهتمام داشته‌اند، بخش جنبی جشنواره است. تجلیل از یک چهره مردمی در شکل گیری جبهه مقاومت منطقه، یعنی «حجت الاسلام سید عیسی طباطبایی» که با پیام دبیرکل حزب الله لبنان همراه خواهد شد از دیگر برنامه‌های جنبی جشنواره خواهد بود.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره مردمی فیلم عمار ادامه داد: در بخش سینمایی نیز تجلیل از یک فیلمساز مردمی را خواهیم داشت. «امرالله احمدجو» کارگردان پر مخاطب سینمای ایران که آثاری، چون «تفنگ سر پر» و «روزی روزگاری» را در کارنامه دارد، تجلیل می‌شود.
 
جلیلی گفت: چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا مراسم افتتاحیه هشتمین دوره از جشنواره فیلم عمار در فرهنگسرای بهمن برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به خبرنگار دفاع پرس درباره بودجه این جشنواره، گفت: مجلس شورای اسلامی بودجه‌ای را برای هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار تصویب کرد؛ اما تاکنون یک ریال از این بودجه محقق نشده است؛ البته جشنواره عمار معطل این بودجه‌ها نمانده و کار خودش را با کمک‌های مردم پیش برده است.

انتهای پیام/ ۱۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار