جشنواره فیلم عمار (3)/ نادر طالب‌زاده در نشست خبری جشنواره عمار:

نقد درون‌گفتمانی را حمایت می‌کنیم/ طرح مسئله و شجاعت مستندساز به کشور کمک می‌کند

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان اینکه به دنبال طرح مسئله و شجاعت مستندسازان هستیم، گفت: با شجاعت و طرح مسئله در فیلمسازی می‌توانیم به کشور کمک کنیم.
کد خبر: ۲۷۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ - 24December 2017

نقد درون گفتمانی را حمایت می کنیم/ طرح مسئله و شجاعت مستندساز به کشور کمک می کندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «نادر طالب زاده» دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار عصر امروز در دومین نشست خبری هشتمین دوره این جشنواره، اظهار داشت: تلاشی که چند سال گذشته در جشنواره عمار انجام شد، امروز باعث ارتقاء کیفیت این جشنواره شده است.

وی با بیان اینکه فیلمسازی یک بحث آزمون و خطاست و در جشنواره عمار در حال رشد هستیم، گفت: پس از تماشای چند اثر امسال از پختگی دکوپاژ در آثار داستانی رسیده به جشنواره عمار خوشحال شدم؛ زیرا آثار این دوره با استانداردهای خوبی همراه است.

طالب زاده افزود: کارهای امسال خیلی قشنگ و قوی بود و این زمینه‌سازی برای ورود به تلویزیون و سینماست، تا آثار کسانی که انقلاب را درک می‌کنند با توان فنی و هنری همراه باشد.

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار ادامه داد: طرح مسئله و شجاعت، مسئله مهم عمار است که ما به دنبال آن هستیم. با شجاعت و طرح مسئله در فیلمسازی می‌توانیم به کشور کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما از نقد درون‌گفتمانی در جشنواره فیلم مردمی عمار حمایت می‌کنیم. برخی فیلم‌ها به من در برنامه تلویزیونی کمک کرد، تا پیگیر «حق اعتراض» باشم و این مسئله را در کشور مطرح کنم.

طالب زاده گفت: فیلم «داد» به من بهانه و فرصتی داد، تا در تلویزیون طرح مسئله‌ای داشته باشم که بحث اعتراض را در رسانه ملی مطرح کنم. در آن مستند، مستندساز به دنبال کارگران معدن طلا رفته بود و این موضوع را قاب گرفته بود، کار مستندساز در این حوزه از کار یک وزیر مهم‌تر بود.

دبیر هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار ادامه داد: مستندهای اعتراضی منجر به این شد که اعتراض‌ها درباره مسائل اقتصادی و اجتماعی پیگیری شود. این همه اتفاق از یک فیلم مستند شروع شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها