بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران به مناسبت سالگرد حماسه ۹ دی؛

حماسه ۹ دی خشمی به مثابه یک دیگ جوشان ۴۰ میلیون نفری بود

حرمت‌شکنی عاشورای سال ۸۸ و بی‌احترامی به هیأت عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در این روز مقدس، خشم مردم انقلابی و شهیدپرور ایران را به اوج خود رساند؛ خشمی که به مثابه یک دیگ جوشان ۴۰ میلیون نفری در ۹ دی‌ماه در سراسر کشور ظهور کرد.
کد خبر: ۲۷۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ - 25December 2017

حماسه ۹ دی، خشمی به مثابه یک دیگ جوشان ۴۰ میلیون نفری بودبه گزارش دفاع پرس از تهران، به‌مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه ۹ دی، روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران بیانیه‌ای را صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و اتخاذ سیاست‌های ضداستعماری و امپریالیستی توسط جمهوری اسلامی با رهبری مدبرانه معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)، نظام استکبار جهانی به سردمداری ایالات متحده آمریکا با ترفند‌های گوناگون سعی در فروپاشی این نظام و یا تغییر و انحراف در آرمان‌های انقلابی و آزادی‌خواهانه آن داشت که بی‌شک تحمیل جنگ هشت ساله با تحریک و حمایت از رژیم بعثی عراق، از مهم‌ترین این اقدامات خصمانه بود که به نتیجه نرسید.

پس از پایان جنگ و پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس هشت ساله، دنیای غرب سیاست استحاله فرهنگی و هویتی را در چارچوب اصل «فشار از بیرون، فروپاشی از درون» در پیش گرفت. سیاستی که به‌ویژه در دو دهه اخیر، در قالب طرح «انقلاب رنگین» در برخی از کشور‌های آسیای میانه و اروپای شرقی همچون قرقیزستان، گرجستان و یا اوکراین نتیجه داد و منجر به روی کار آمدن نخبگان و نظام‌های سیاسی همسو با منافع غرب شد.

دشمنان خارجی نظام که با گذشت ۳۰ سال از پیروزی انقلاب در تغییر رژیم جمهوری اسلامی ناکام مانده بودند، به خیال خام خود اجرای طرح شیطانی انقلاب رنگین را البته با حمایت و پشتیبانی از گروه اپوزیسیون داخلی، چاره راه تغییر نظام انقلابی ایران و روی کار آوردن دولت و نخبگان همسو با خودشان می‌دانستند.

انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، مهم‌ترین «بزنگاه» سیاسی برای غربی‌ها و همراهان داخلی آن‌ها جهت به چالش کشیدن نظام و نهایتاً تغییر در آرمان‌های انقلابی، اصول‌گرایانه و استقلال‌طلبانه آن، با روی کار آوردن یک دولت وابسته و وامدار به غربی‌ها بود.

شاید مهم‌ترین دلیل برای اثبات این مدعا، سخنان سناتور «مک کین» نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۸ (۱۳۸۶ ه. ش) بود که دقیقاً به «جنبش سبز» اشاره کرده بود و گفته بود که «در ایران، نظام را با جنبش سبز منهدم می‌کنیم».

با شروع انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و حتی مدت‌ها قبل از آن، دشمنان داخلی و خارجی که برنامه‌ریزی زیادی برای کسب قدرت به هر طریق ممکن کرده بودند، سعی در ایجاد شک و تردید در صحت انتخابات نموده و بعد از شکست در انتخابات نیز با ادعای تقلب در آن، که بعد‌ها در اعترافات خودشان نیز از آن به عنوان اسم رمز آشوب نام برده بودند، سعی در ایجاد فضای بحران و التهاب سیاسی و موج‌سواری بر روی احساسات عوام به منظور فشار آوردن به نظام و تحمیل خواسته‌های نامشروع خود نمودند.

تداوم این سیاست‌های خصمانه و مزورانه در مناسبت‌های ملی همچون ۱۳ آبان‌ماه با سردادن شعارهائی همچون «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» و یا اسائه ادب به تمثال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در روز دانشجو، از تلاش آنان برای کنارگذاشتن آرمان‌های مقدس انقلاب و تضعیف و حذف نهاد مقدس ولایت فقیه حکایت می‌کرد.

ادامه این هنجارشکنی‌های سیاسی و اعتقادی کنار رفتن پرده‌ها و مشخص شدن اهداف پلید آنان را به دنبال داشت و باعث شد که مردم انقلابی ایران و حتی آنانی که در انتخابات به نامزد مورد حمایت غربی‌ها رأی داده بودند، صف خود را از این غیرخودی‌ها جدا نمایند.

حرمت شکنی عاشورای سال ۸۸ و بی‌احترامی به هیأت عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در این روز مقدس، خشم مردم انقلابی و شهیدپرور ایران را به اوج خود رساند. خشمی که به مثابه یک دیگ جوشان ۴۰ میلیون نفری در ۹ دی‌ماه در سراسر کشور ظهور کرد و مردم را در محکومیت این هنجارشکنی‌های دینی، اعتقادی و انقلابی و حمایت از اساس و ارکان اصلی انقلاب و به‌ویژه اصل ولایت فقیه به خیابان‌ها کشاند.

در واقع حماسه ۹ دی، بی‌تردید از مهم‌ترین حرکت‌های نشان دهنده بلوغ مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی، بلکه کل جهان اسلام بود.

غربی‌ها که سعی در ایجاد یک انقلاب رنگین دیگری، این بار از نوع سبز آن در قالب «جنبش سبز» داشتند، در محاسبات خود دچار چند خطای راهبردی گردیدند:

اولاً: ایمان و باور‌های اعتقادی مردم ایران عامل مهمی بود که دشمنان از آن مغفول مانده بودند. در واقع تاریخ نشان داده که هتک حرمت مقدسات مذهبی و شعائر دینی از جمله «عاشورای حسینی»، خط قرمز مردم انقلابی و ظلم‌ستیز و آزادی‌خواه ایران می‌باشد. مضاف بر اینکه پایه و اساس تمامی جنبش‌ها و حرکت‌های مردمی در ایران، عاشورای حسینی بوده است.

ثانیاً: بصیرت و بینش سیاسی مردم ایران عامل دیگری بود که دشمنان داخلی و خارجی آن را نادیده گرفته بودند. مردم ایران در طول سه ده از انقلاب همواره ثابت کرده بودند که در مواقعی که تهدیدات و خطرات داخلی و خارجی نظام را تهدید می‌کند، دفاع از انقلاب را برخود واجب شرعی دانسته و تا پای جان از آن دفاع می‌نمایند. کما این‌که در دفاع مقدس هشت ساله نیز آن را اثبات نمودند.

ثالثاً: سرانجام، مهم‌ترین عاملی که بی‌شک تمامی محاسبات دشمنان نظام را برهم زد، نقش تأثیرگذار و شگرف مقام معظم رهبری بود. ایشان با مدیریت حکیمانه، نسبت به تبیین و آشکارسازی ماهیت فتنه برای مردم اقدام نموده و با استراتژی مقابله نرم و با بهره‌گیری از قدرت مردمی نظام، انرژی و ظرفیت جامعه را به جریان انداخت که تبلور آن در حماسه ۹ دی بود.

امروز برهمگان لازم است تا با عبرت‌گیری از حوادث فتنه ۸۸ و حفظ هوشیاری و ارتقای بینش سیاسی و اجتماعی، مانع از بروز و ظهور هرگونه توطئه داخلی و خارجی دیگری علیه نظام شده و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در جهت پیشبرد اهداف والا و مقدس انقلاب درسراسر جهان کوشا باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار