کشیش راتوسی: جامعه‌ای که به شهدا احترام می‌گذارد از بین نمی‌رود

عضو شورای خلیفه‌گری ارامنه گفت: یکی از رهبران ما معتقد است جامعه‌ای که به شهدای خود احترام بگذارد از بین نمی‌رود ما همه باید قدردان شهدا باشیم تا مدیون آن‌ها نشویم.
کد خبر: ۲۷۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶ - 25December 2017

کشیش راتوسی: جامعه که به شهدا احترام می‌گذارد از بین نمی‌رودکشیش راتوسی عضو شورای خلیفه گری ارامنه تهران در گفت و گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، با تبریک سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نوی میلادی با اشاره به جایگاه شهدا در جامعه اظهار داشت: شهدای ارمنی و فارس، مسلمان و غیر مسلمان، برجسته ترین اشخاص روی زمین هستند. یکی از رهبران ما به نام «آرام اول» که در لبنان زندگی می کند ارادت خاصی نسبت به ایران دارد و هر چند سال یکبار به ایران می آید، عقیده دارد ملتی که شهدای خود را دوست داشته باشند و آنان را ارج بنهند هرگز از بین نخواهند رفت.

عضو شورای خلیفه گری ارامنه بیان داشت: ایشان می گوید قرن بیستم قرن الحاد بود ولی قرن 21 قرن خدامحوری است و می بینیم در این روزهای بحران که مردم نگران اوضاع دنیا هستند و از خود می پرسند آیا در آخرالزمان زندگی می کنیم و دنبال چه هدفی هستیم، لذا به دنبال دین می روند.

وی افزود: روزگار ما به صورت کشتی ای است که به سرعت حرکت می کند اما قطب نما ندارد لذا دین می تواند جهت و راه درست را نشان دهد.

عضو شورای خلیفه گری ارامنه با اشاره به حضور شهدای ارامنه در جبهه های جنگ علیه دشمنان کشور گفت: ارامنه بیشترین درصد شهدا بین اقلیت های دیگر را در ایران دارد. نسبت به جمعیت ارامنه بیش از 100 شهید تقدیم کرده ایم که پیکر این شهدا در خاورشهر و در آرامستان ارامنه دفن هستند.

کشیش راتوسی با تاکید بر این نکته که همه ما باید به شهدا احترام بگذاریم تا مدیون آنها نباشیم، عنوان کرد: پسر عمه خانم من به نام «ویگن گارابیدی» که ساکن یکی از روستاهای الیگودرز به نام خاکباد بود به جبهه اعزام شد و در نوروز 1365 به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: زمانی که ویگن به شهادت رسید من تازه از آمریکا برگشته بودم. در آمریکا تحصیل کردم و درس خواندم و روز بعدی که درسم تمام شد، به طرف ایران حرکت کردم، چون دوست نداشتم حتی یک روز در آنجا بمانم، احساس می کردم وطنم ایران، من را فرا می خواند. همانطور که ماهی آزاد در یک رودخانه متولد می شود و به اقیانوس و دریاها می رود و بعد از مدتی احساس می کند زادگاهش او را فرا می خواند، من هم به کشورم برگشتم.

کشیش راتوسی در آستانه سال نوی میلادی از آرزویش اینگونه گفت: کشور ما در این روزها تک و تنها مانده است. ملت ما توسط ابرمرد تاریخ امام خمینی (ره) قیام کرد و پرچمدار نهضت بزرگ الهی شد و می بینیم امروز کشورهایی به نام اسلام مثل عربستان سعودی چطور بر ضد اسلام عمل می کنند و به شیطان بزرگ ـ آمریکا ـ متوسل شده اند اما ایران دنبال روی نهضت خدایی است لذا آرزو داریم ملت و کشور ایران سرافراز و پیروز باشد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها