گفت‌وگوی خبرنگار دفاع پرس با فرزند شهید «اسماعیل معصومی»؛

شهیدی که حاضر نشد با خودروی بیت‌المال همسرش را به بیمارستان ببرد

«حسین معصومی» با اشاره به اهمیت بسیار زیاد پدرش به حفظ بیت‌المال، گفت: مادرم باردار بود و زمان زایمانش فرا رسیده بود، با این‌که ماشین سپاه در اختیارش بود حاضر نشد وی را به بیمارستان برساند و در یک هوای بارانی و زمین پر از گل و لای به دنبال ماشین رفت.
کد خبر: ۲۷۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵ - 15January 2018

به زودی نمازمان را در قدس اقامه خواهیم کرد«حسین معصومی» فرزند شهید «اسماعیل معصومی» در مصاحبه‌ای با خبرنگار دفاع پرس در کرمان، به بیان خاطراتی از پدر شهیدش پرداخته است.

شهید «اسماعیل معصومی» در سال ۱۳۳۳ در یکی از روستای استان آذربایجان شرقی به دنیا آمده و به دلیل وضعیت شغلی، به کرمان مهاجرت کرده و از طریق لشکر ۴۱ ثارالله عازم جبهه شده است. وی سرانجام در ۱۱ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در منطقه «شلمچه» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

«حسین معصومی» می‌گوید، زمانی که پدرش شهید شده فقط ۸ سال داشته است و هنگام آخرین خداحافظی، وی را محکم در بغل گرفته و رها نمی‌کرد.

وی اظهار داشت: هرگز حداحافظی آخر که در ۴ دی‌ماه سال ۶۵ انجام شد را فراموش نمی‌کنم که ۶ روز بعد هم یعنی ۱۱ دی‌ماه در عملیات کربلای ۴ خبر شهادت پدرم آمد.

معصومی در ادامه از اهمیت بسیار زیاد پدرش به حفظ بیت‌المال گفت و افزود: مادرم می‌گوید: «باردار بودم و زمان زایمانم فرا رسیده بود و من درد زیادی را تحمل می‌کردم، با این‌که ماشین سپاه در اختیارش بود حاضر نشد من را به بیمارستان برساند و در یک هوای بارانی و زمین پر از گل و لای به دنبال ماشین رفت و با یک وانت من را به بیمارستان رساند.»

وی از بخشندگی پدرش گفت و بیان داشت: همرزمانش می‌گویند که محال بود چیزی از وی طلب کنی و آن را نبخشند. یک روز یکی از دوستان کفش‌های پای پدرم را طلب می‌کند و وی امتناع می‌ورزند و همه تعجب می‌کنند که اسماعیل بسیار بخشنده بود چرا این طور رفتار می‌کند، خلاصه بعد از ۲ ساعت با یک کفش نو برمی‌گردد و می‌گوید: «این کفش‌هایی که به پاهایم بود اموال بیت المال است و من نمی‌توانم آن‌ها را ببخشم و این کفش‌های عین همان است که برایت خریداری کردم».

معصومی در پایان به وصیت نامه پدرش اشاره کرد و گفت: پدرم و اکثر شهدا تأکید بسیاری بر فرمانبرداری از ولایت فقیه و حفظ آن دارند، همچنین پدرم در قسمت دیگری از وصیت‌نامه خود اشاره کردند که ان‌شاءالله به زودی نمازمان را در قدس اقامه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار