انتقال تروریست‌های حومه دمشق به استان ادلب؛

غرب دمشق پاک‌سازی می‌شود/ پرونده تروریست‌های مسلح در غوطه غربی بسته شد

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود، توانست شکست نهایی را به تروریست‌های باقی‌مانده در غرب دمشق تحمیل کند.
کد خبر: ۲۷۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ - 26December 2017

غرب دمشق پاک‌سازی می‌شود؛ پرونده تروریست‌های مسلح در غوطه غربی بسته شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی عصر دوشنبه حلقه محاصره را بر تروریست‌های جبهه النصره در غوطه غربی دمشق تنگ‌تر کردند.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد: نیروهای مقاومت مواضع تروریست‌ها را در مناطق  «مغر المیر، تل مروان و بیت جن» را به شدت بمباران کردند و  عملیات خود را به سمت «مقام الشیخ عبد الله» ادامه دادند.

نیروهای سوری در این عملیات موفق شدند در مزارع بیت جن پیشروی داشته باشند و مناطق اطراف مقام شیخ عبدالله را آزاد کنند.

در ادامه این عملیات، ارتش سوریه موفق شد کنترل سه نقطه جدید را به دست آورد و با نیروهایی که از شمال در حرکت بودند، تلاقی داشته باشد و مغر المیر را از مزارع بیت جن جدا کند.

پس از این حملات بود که ارتش سوریه توانست مناطق «الکنایات» واقع در شمال «حرفا» و «تلة عامر» را بازپس بگیرد و به سمت نواحی «عزیز» و «رجم القناص» پیشروی کند.

تروریست‌ها هم که شاهد این پیشروی بودند، از ارتش سوریه خواستند که عملیات نظامی خود را متوقف کند و اعلام کردند که آماده‌اند همه شروط ارتش را بپذیرند و ظرف مدت 48 ساعت به استان ادلب بروند.

استان ادلب تنها استان در سوریه است که هنوز به طور کامل تحت اشغال گروه‌های مسلح و تروریستی مثل «جبهة‌النصره» (شاخه القاعده در سوریه) و گروهک‌هایی مثل احرار الشام است.

در این میان، افراد مسلحی که خواستار باقی ماندن در این منطقه هستند، به وضعیت‌شان رسیدگی قضایی خواهد شد.

برخی از عناصر النصره نیز به صورت جمعی در چند محور پا به فرار گذاشتند و شمار زیادی از آنان نیز به اسارت ارتش درآمدند.

منابع محلی به الوطن گفتند: سرکرده‌های گروه‌های تروریستی به ناحیه حومه «جبل الشیخ،» بویژه مرزهای لبنان در اطراف منطقه «شبعا»، فرار کردند. برخی دیگر نیز به سمت مرزهای اراضی اشغالی رفتند و به دامان اسرائیل پناه بردند.

به گفته این منابع، از دو روز گذشته مذاکراتی میان ارتش سوریه و نمایندگانی از گروه‌های مسلح تروریستی در این منطقه در جریان بوده است. سرکرده‌های گروهک‌های تروریستی نمی‌پذیرفتند که از این منطقه خارج شوند و کنترل مناطق تحت اشغالی خود در اطراف جبل‌الشیخ را به دولت سوریه واگذار کنند. همین مسئله علت اختلافات داخلی در میان آنان شد.

کمیته مصالحه نیز روز گذشته برای چهارمین بار وارد بیت جن شده بود تا توافقی حاصل کند که بر اساس آن تروریست‌ها عازم ادلب شوند و موفق به عقد توافق شد. لذا قرار است تا فردا یک گروه از تروریست‌ها از این منطقه خارج شود و در صورتی که این توافق نقض نشود، سایر تروریست‌ها نیز مانند همرزمان خود به ادلب منتقل خواهند شد.

تروریست‌ها به همراه خانواده‌های خود به ادلب منتقل می‌شوند، همه روستاهای جبل الشیخ در اختیار ارتش سوریه و نیروهای امنیتی قرار خواهد گرفت و ساکنان مغر المیر به منازل خود باز خواهند گشت.

پرچم سوریه نیز در مرتفع‌ترین قله‌های «التلول الحمر» به اهتزاز درخواهد آمد؛ ارتفاعاتی که ریف دمشق را از قنیطره جدا می‌کند.

در صورتی که تروریست‌ها از این منطقه خارج شوند، پرونده آنان در غوطه غربی دمشق بسته خواهد شد.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار