کاظم جلالی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آل‌ سعود به دنبال توجیه جنایات خود/ مکرون در روابط با عربستان تجدید نظر کند

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تماس تلفنی مکرون با ملک سلمان گفت: رئیس جمهور فرانسه با مقامات عربستانی در مورد ایران مباحثی مطرح کرد که به زودی جواب آن‌ها را می‌دهیم.
کد خبر: ۲۷۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ - 26December 2017

عربستان به دنبال توجیه اقدامات خود است/ فرانسه باید بیشتر حواس خود را جمع کند«کاظم جلالی» عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم تهران، ری، ‌ شمیرانات، ‌ اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با توجه به اظهاراتی که رئیس‌جمهور فرانسه در تماس تلفنی با ملک سلمان در خصوص ایران داشته است، اظهار داشت: برخی از مقامات فرانسوی در برهه‌های مختلف در مورد ایران صحبت‌هایی کردند که ما نیز باید جواب آنها را بدهیم. تماس تلفنی «مکرون» با «ملک سلمان» یکی از همین قبیل صحبت‌هایی است که پشت سر ایران زده شده است.

وی ادامه داد: تا آنجایی که بنده رسانه‌های عربستانی و دیگر رسانه‌ها را دنبال کردم متوجه شدم که فرانسوی‌ها در ارتباط خود با عربستان و برخی از کشورهای منطقه دچار اختلال شده اند زیرا آنها نمی‌توانند درست را از غلط تشخیص دهند، سایر کشورهای اسلامی و همچنین برخی کشورهای اروپایی نیز می‌دانند که عامل اصلی ناامنی در منطقه، عربستان است.

جلالی تاکید کرد: ما در طول تاریخ با فرانسوی‌ها مشکلات فراوانی داشتیم اما دو کشور می‌توانند در خصوص اختلاف نظرهای خود صحبت و شفاف‌سازی کنند، اما اینکه رئیس جمهور فرانسه با عربستانی که نسبت به ایران کینه‌ها به دل دارد، در مورد کشورمان صحبت می‌کند، نشان از چند شخصیتی بودن مقامات فرانسوی دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر پیش رو هیاتی از مقامات بلند پایه فرانسوی به کشورمان یادآور شد: باید با نشست‌ها و مذاکراتی که با رئیس‌جمهور و مقامات این کشور داریم، آن‌ها را نسبت به خط مشی‌های ایران آگاه کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان گفت: عربستان بداند که ایران یک کشور قدرتمند در منطقه است و در راه مبارزه با تروریسم هیچ هراسی ندارد؛ چراکه در طول حضور داعش در عراق و سوریه داوطلبانه به میدان آمدیم و ریشه تکفیری‌های وهابی را در این 2 کشور اسلامی خشکاندیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار