وصیت‌نامه شهید محرمعلی یزدی/‌ ای جوانان نسبت به خون پاک شهیدان بی‌تفاوت نباشید

شهید یزدی در وصیت‌نامه خود آورده است: «سعی کنیم به سخنان امام عزیز با جان و دل عمل کنیم و‌ ای جوانان اینقدر به خون پاک شهیدان بی‌تفاوت نباشیم، خانواده‌های شهدا چشم انتظارند تا راه کربلای امام حسین (ع) باز شود تا ملت مسلمان ایران به زیارت مرقد پیشوای شهیدان بروند.»
کد خبر: ۲۷۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ - 26December 2017

وصیت نامه شهید محرمعلی یزدی/‌ای جوانان نسبت به خون پاک شهیدان بی‌تفاوت نباشیدبه گزارش خبرنگار ساجد، شهید «محرمعلی یزدی» سال ۱۳۴۵ در روستای یوسف آباد چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام ۲۷ مهر ۱۳۶۴ در منطقه قلاویزان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا

اشهد ان لا الَه الا الله و ان رسول اللّه و اشهد ان علیا و ابنائه المعصومین حجج الله و نائبنا الامام روح الله قائدنا

الحَمدُ لِلَّهِ الَّذي هَدانا لِهٰذا وَما كُنّا لِنَهتَدِيَ لَولا أَن هَدانَا اللَّهُ

من به یگانگی پروردگار بی همتا و خاتمیت پیامبر گرامی اسلام و ولایت چهارده معصوم پاک شهادت می‌دهم و تصدیق می‌کنم که حضرت امام خمینی نائب بر حق امام زمان (عج) می‌باشد.

برادران و خواهران من که لیاقت ندارم برای شما وصیتی داشته باشم، ولی برای تذکر این چند مسئله را از این بنده حقیر خدا قبول نمایید.

«الیوم عمل لاحساب و غدا حساب لاعمل» امروز عمل است و بدون حساب و فردا حساب است بدون عمل، دنیا جای کار و عمل است و آخرت مکان نتیجه‌گیری و حساب پس دادن، همانطور که حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «دنیا خانه عبور و آخرت خانه اقامت است» آخرت است که به دنیا معنی می‌دهد، پس برادران قبل از این‌که مرگ به سراغ انسان بیاید تا می‌توانیم اعمال صالح انجام دهیم و به کوله باری که برای خودمان بسته‌ایم نظر کنیم و ببینیم چه داریم، برای جواب، یک قدری به تاریکی و فشار قبر و روز قیامت فکر کنیم، نکند که این دنیای فانی و بی‌ارزش ما را گول بزند و ما در محضر خداوند متعال و ائمه (ع) و شهدا روسیاه شویم.

برادران و خواهران زندگی گذر است و آنچه که باقیست اعمال ماست،‌ ای عزیز بیدار شو و غفلت و سستی را از خود دور کن و اعمال خود را در میزان عقل بسنج، قبل از آنکه در آن عالم میزان کند و حساب خود را بکن قبل از آنکه از تو حساب کشند و آینه دل را از شرک و گناه پاک کن و نگذار کفر، طوری آن را بگیرد که به آتش آشکار مبتلا گردد. نگذار نور فطرت مبدل به ظلمت شود، این قدر خیانت نکن به این امانت الهی، پاک کن آینه قلبت را تا نور جمال حق در آن جلوه کند و سعادت ابدی را به شقاوت همیشگی نفروش، به واجبات شرعی خود عمل کنید.

سعی کنید نماز را در اول وقت بخوانید و خداوند را ناظر اعمال خودمان قرار بدهیم و اگر تا به امروز گناه می‌کردیم توبه کنیم و در راه خدا قدم برداریم که خداوند بخشنده و مهربان است.‌

ای برادران و خواهران روزی را به یاد آورید که در منجلاب فساد غوطه‌ور بودیم و هر روز در این مرداب، بیشتر فرو می‌رفتیم، شکر کنید خدایی را که توسط سیدی پاک از نسل حسین (ع) ما را نجات داد، مبادا شکر این نعمت را فراموش کنیم.

برادران زمان خودسازی و زمان آزمایش و امتحان واقعی در این جنگ است، جنگ بهترین فرصت برای آزمایش کردن ملت اسلامی و به ثمر رساندن انقلاب است، به مرحله‌ای رسیده که خودمان را امتحان کنیم و راه را برای خودمان انتخاب کنیم. باید امروز ثابت کنیم که امت محمد مصطفی (ص) و شیعه حضرت علی (ع) هستیم.

امروز راه امام راه رسیدن به خدا و همان راه انبیاست و یاری امام یاری ائمه است. سعی کنیم به سخنان امام عزیز با جان و دل عمل کنیم و‌ای جوانان این قدر به خون پاک شهیدان بی‌تفاوت نباشیم، خانواده‌های شهدا چشم انتظارند تا راه کربلای امام حسین (ع) باز شود تا ملت مسلمان ایران به زیارت آن پیشوای شهیدان حسین (ع) بروند و این مسلمانان جهان را از زیر سلطه این کافران و جنایتکاران و یزیدیان زمان نجات دهند.

سخنی با برادران بسیجی: «خداوند در آسمان‌ها فرشته‌ها را و در زمین بسیجی‌ها را دارد.»

سلام علیکم: بسیج محل خودسازی و محل عبادت است، بسیج جایگاه سربازان امام زمان (عج) و جای شهدا است. برادران بسیجی شما امید امام و انقلاب هستید و شما بسیجی‌ها سرمایه و فرزند انقلاب هستید که باید پیام این شهیدان را به همه برسانید. برادران گرامی سعی کنید هر عملی را با نیت خالص، فقط برای رضای خدا انجام دهید و نگذارید جای ما در بسیج خالی بماند، بسیج را پر کنید و این محل مقدس را با اعمال خوب و اخلاق حسنه عطرآگین کنید و سعی کنید در پشت جبهه با منافقین مبارزه کنید، ان شاءالله خداوند شما بسیجی‌ها را حفظ کند.

سخنی با مادر عزیزم: بهشت زیر پای مادران است. مادر جان شما امروز ثابت کردی که پیرو فاطمه زهرا (س) هستی، مادر مهربانم عشق به خدا خیلی شیرین است، آنقدر شیرین است و لذت دارد که گاهی انسان را دیوانه می‌کند.

مادرم و خواهر و برادر کوچکم، معذرت می‌خواهم از شما آن موقعی که پدر عزیزم از دنیا رفت، من با همه آن مشقت‌ها و مشکلات شما را تنها گذاشتم و مادر جان و خواهر و برادر کوچکم، اگر از این بنده گنهکار یک موقع در خانه بی‌حرمتی و حرف بزرگ از من سر زده ببخشید و حلال کنید و برادر کوچکم سعی کن درست را خوب بخوانی و برادرم رضا حتما عوض من هم از مادر و خواهر و داداش کوچکمان مواظبت کن و از برادران عزیزم می‌خواهم جای من را در خانه پر کنند و نگذارید که یک موقع دل مادرم تنگ شود.

مادر جان زحمت‌های بسیاری برای من کشیدی و رنج‌های بسیاری را به خاطر من متحمل شدی، ولی من حتی نتوانستم یک ذره از آن را جبران کنم و حق فرزندی خود را نسیت به شما ادا کنم. مادر خوبم همیشه بر این دعا کن که خداوند گناهان این فرزندت را ببخشد و در راه خدا صبر کن ان‌شاءالله که خداوند شما را یاری کند و در نماز به جان امام عزیز دعا کن.

مادرم ان‌شاءالله به زیارت آقایمان سالار شهیدان حسین ابن علی (ع) و ابوالفضل العباس و حضرت علی اکبر و حضرت علی اصغر و یاران امام حسین (ع) رفتی سلام من هم برسان و خداوند ما را دعوت کرده بود و خدای متعال لطف کرده بود که ما برویم، مگر می‌شود آدم به مهمانی معبود خود نرود.

از برادران و خواهران گرامی‌ام می‌خواهم که در راه خدا صبر کنید و آنچه را که مورد رضای خداوند است انجام بدهند. از خانواده‌ام می‌خواهم که من ۱۰ روز روزه قضا دارم که اگر توانستید برایم جبران کنید و اگر جنازه من به دستتان رسید هرجا صلاح خانواده‌ام بود آن‌جا به خاک بسپارید و در منزل یک بار برایم زیارت عاشورا بخوانید که ان شاءالله مورد رحمت خداوند گردم.

در آخر از دوستان و آشنایان به خصوص اهالی محترم محل، تقاضا می‌کنم که اگر از این حقیر بدی دیده‌اند به رضای خداوند ببخشند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

زوار امام حسین (ع) محرمعلی یزدی

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی (عج) خمینی را نگهدار

مورخ ۱۳۶۴/۲/۲۰ هجری شمسی

چه معامله‌ای بهتر از اینکه خون بدهی و خون بهایت خدا باشد.

یا زیارت یا شهادت»

انتهای پیام/ 111

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار