سردار کارگر در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

ضرورت ارتقای کیفیت موزه‌های دفاع مقدس با همکاری نیروهای مسلح و مسئولان

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به بازدید امروز فرماندهان ارشد نیروهای مسلح از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: این موزه و مراکز فرهنگی دفاع مقدس در استان‌ها به لحاظ کمی وضعیت خوبی دارند اما برای ارتقای کیفیت آن نیازمند همکاری نیروهای مسلح و مسئولان هستیم.
کد خبر: ۲۷۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ - 26December 2017

ضرورت ارتقای کیفیت موزه‌های دفاع مقدس با همکاری نیروهای مسلح و مسئولانبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس هیات مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حاشیه بازدید فرماندهان ارشد نیروهای مسلح از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که صبح امروز (سه‌شنبه 5 دی) صورت گرفت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت تهران با تصویب فرمانده معظم کل قوا با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیروهای مسلح ادغام و به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تبدیل شد، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که رئیس هیات امنای این موزه نیز هستند، چند روز پیش از موزه بازدید کردند و امروز نیز فرماندهان ارشد نیروهای مسلح طبق دعوتی که از پیش به عمل آمده بود، از این مجموعه بازدید کردند.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بزرگترین موزه است؛ البته در سراسر کشور نیز 30 مرکز فرهنگی دفاع مقدس ساخته شده و یا در حال ساخت که از این تعداد، 10 مرکز با توجه به موافقت فرمانده معظم کل قوا، با حضور رئیس جمهور و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و مسئولین لشکری و کشوری در دهه فجر امسال به طور همزمان در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه گفت: امروز فرماندهان ارشد نیروهای مسلح به این موزه تشریف آوردند و بعد از بازدید از قسمت‌های مختلف موزه، نقطه نظرات خود را درباره این موزه بیان داشتند و بعد از بازدید هم گزارشی از فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مراکز فرهنگی دفاع مقدس در سراسر کشور، 10 مرکزی که قرار است ماه آینده افتتاح شود و راهیان نور ارائه شد که فرماندهان نقطه نظراتشان را عنوان کردند و حتماً مدنظر قرار خواهد گرفت.

سردار کارگر بیان داشت: یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، این بود که فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، فرماندهان تحت امر خود را برای بازدید از این موزه و مراکز فرهنگی دفاع مقدس در استان‌ها ترغیب کنند تا از نظرات و پشتیبانی‌های آن عزیزان نیز استفاده شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در خصوص بازدید سایر اقشار هم در این جلسه بحث شد، به گونه‌ای که اقشار بتوانند به راحتی با حضور در این موزه از بخش‌های مختلف آن بازدید کنند؛ چرا که در دفاع مقدس تنها نیروهای مسلح حضور نداشتند و تمامی مردم نقش آفرین و موثر بودند و پیروز اصلی هم مردم بودند. در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس میزبان و پذیرای تمامی اقشار، اصناف، مذاهب و جناح‌های مختلف خواهیم بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد این بود که چون 20 اسفند روز ملی راهیان نور است و هر سال ماه‌های اسفند و فروردین دوره اوج راهیان نور جنوب کشور است، تدابیری اندیشیده شد تا بیشتر در خدمت مردم عزیزمان در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس باشیم.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور درباره امنیت کاروان‌های راهیان نور هم بیان داشت: این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری است و در پنج شش سال گذشته هم امنیت خوبی به ویژه در مورد تصادفات برقرار بوده تا اتفاقی برای کاروان‌های راهیان نور رخ ندهد؛ لذا اقدامات خوبی شده و حتی این تصادف اخیری هم که برای اتوبوس راهیان نور پیش آمد، مشخص شد که خودروی مقابل مقصر بوده است؛ پس از نظر امنیتی و تامینی و تمهیداتی که باید اندیشیده شود، اقدامات لازم انجام شده است.

وی در پایان در خصوص مصوبات جلسه فرماندهان ارشد نیروهای مسلح پس از بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان داشت: در این جلسه موضوعاتی در خصوص نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح و تصمیمات خوبی هم گرفته شد؛ به خصوص اینکه درباره مسایل محتوایی کتاب‌هایی که قرار است در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شود صحبت‌هایی شد و اینکه همکاری و همیاری همه عزیزان در این مور، مهم است. اکنون موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مراکز فرهنگی دفاع مقدس در سراسر کشور به لحاظ کمی وضعیت خوبی دارند اما برای ارتقای کیفیت آن نیروهای مسلح و تمامی مسئولین کشوری باید همت کنند تا این کار انجام بگیرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار