نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

نیروی انسانی توانمند و متعهد از مهم‌ترین مولفه‌های اقتدار کشور است

آیت‌الله «علی خاتمی» با بیان این‌که نیروی انسانی مهم‌ترین مسئله یک کشور است، اظهار کرد: نیروی انسانی ماهر، توانمند و متعهد از مهم‌ترین مولفه‌های اقتدار یک کشور محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۲۷۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ - 26December 2017

نیروی انسانی ماهر و متعهد مهمترین سرمایه کشور است

به گزارش دفاع پرس از زنجان، آیت‌الله «علی خاتمی» نماینده، ولی فقیه در استان زنجان، امروز (سه‌شنبه) در دیدار با معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان و خانواده شهدای دانش‌آموز، با بیان این‌که نیروی انسانی مهم‌ترین مسئله یک کشور است، اظهار کرد: نیروی انسانی ماهر، توانمند و متعهد از مهم‌ترین فاکتور‌های اقتدار یک کشور محسوب می‌شوند.

آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که گذشت زمان اهمیت نیروی انسانی ماهر و متعهد را ثابت می‌کند، عنوان کرد: این نیروی انسانی قدرت نظامی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت و امروزه با توجه به اینکه در عصر علم قرار داریم این نیاز افزایش یافته است.

وی با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن بحث آموزش و فرهنگ در کشور تصریح کرد: خانواده‌ها، فرهنگیان و دولت‌ها بر تربیت دانش‌آموزان تاکید دارند.

امام جمعه زنجان با بیان این‌که تمرکز بیشتر به بحث آموزش بوده و تربیت مغفول مانده است، افزود: تربیت و پرورش در خانواده‌ها نیز مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد که سبب خروجی نامطلوب شده است.

وی با اشاره به تأکیدات دین اسلام به آموختن گفت: آیات مبنی بر سوادآموزی در حالی نازل شد که دنیا در جهالت بود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص سوادآموزی بیان کرد: درصد بی‌سوادی جزئی نیز با آموزه‌های دینی ما سازگاری ندارد.

وی به تأثیرپذیری دانش‌آموزان از معلمان، به لزوم تربیت درست تأکید کرد و ادامه داد: همه در تربیت دینی دانش‌آموزان نقش دارند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه برای افرادی که سن بالا دارند آموزش قرآن پیش‌بینی شود، گفت: این افراد می‌توانند از طریق آموختن قرآن فرآیند سوادآموزی را طی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها