باقری در ششمین سالگرد شهادت احمدی روشن:

شهید «احمدی روشن» نقش موثری در تولید اورانیوم داشت/ تفکر غربزدگی جلوی پیشرفت کشور را می‌گیرد

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: شهید «احمدی روشن» نقش موثری در تولید اورانیوم داشت.
کد خبر: ۲۷۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰ - 26December 2017

شهید «احمدی روشن» نقش موثری در تولید اورانیوم داشت/ تفکر غربزدگی جلوی پیشرفت کشور را گرفتبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، آئین بزرگداشت ششمین سالگرد شهادت دانشمند بسیجی «مصطفی احمدی روشن»، امروز (سه‌شنبه ۵ دی‌ماه) با حضور خانواده این شهید، حجت‌الاسلام «قاسمیان» استاد حوزه و دانشگاه و «علی باقری» عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای در دانشگاه صنعتی شریف تهران برگزار شد.

«علی باقری» عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای در این مراسم با بیان اینکه یادواره‌های شهدا برای استفاده ما از آموزه‌های مسئولیت‌پذیری، ولایت‌پذیری و معنویت شهداست، اظهار کرد: آیندگان در برابر معجزات امثال شهید احمدی روشن که برای پیشرفت کشور جهاد انجام دادند، احساس مسئولیت خواهند کرد.

باقری افزود: یک زمانی در این کشور به بچه حزب اللهی‌ها برای دفاع از مرزهای کشور اسلامی نگاه می‌کردند اما کاری که شهید روشن‌ها انجام دادند ثابت کرد نه تنها حزب اللهی‌ها پرچمدار عزت و استقلال کشورشان هستند، بلکه این بچه‌ها پرچمدار پیشرفت کشور نیز هستند.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای ادامه داد: کاری که شهدا و پیروان آن‌ها کردند، ثابت کرد که پرچم پیشرفت در دست همین بچه‌های مومن و انقلابی است. آن‌ها با تپش دادن به قلب انرژی هسته‌ای، کشورمان را سرافراز کردند اما غرب زده‌ها در قلب انرژی هسته‌ای سیمان ریختند و آن‌ها جلوی توسعه کشور را گرفتند.

وی تصریح کرد: شهدا پرچم استقلال و توسعه کشور را برافراشتند. یک تزی در کشور رواج داده شده که اگر می‌خواهیم مشکلات کشور رفع شود باید با بیگانه‌ها توافق کنیم اما شهدا ثابت کردند بدون ورود سرمایه خارجی به کشور می‌توانیم پیشرفت را محقق کنیم و این در عرصه عمل انجام شد.

باقری خاطرنشان کرد: از اول انقلاب همه امکانات مربوط به انرژی هسته‌ای برای کشور ما تحریم شد. نیروی متخصص و تجهیزات نداشتیم. دشمن همیشه وقتی می‌خواهد در مقابل ما کنش انجام دهد، بر اساس تصوراتی که از قدرت ما دارد، حرکت انجام می‌دهد.

 عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: ما برای اینکه به دشمن ثابت کنیم که برآورد او از ما غلط است نیاز به زمان داشتیم و باید جلوه هایی از قدرتمان را به نمایش می گذاشتیم.

 وی ادامه داد: ما در عرصه هسته ای باید جلوه های قدرتمان را نشان می دادیم در حالی که همه درب های جهان بر ما بسته شده بود. نشان دادن قدرت ما توسط نسل شهید روشن بود که کشور را از آن شرایط بیرون آورد و به دشمن ثابت شد ما ضعیف نیستیم.

 باقری اظهار داشت: نقش اصلی در تولید اورانیوم را شهید روشن و دوستانش داشت. در مرحله ای که ما قدرتمان را نشان دادیم دشمن تحریم کرد. تحریم بیش از آنکه بهای مقاومت ملت باشد هزینه سازش هسته ای بود. این هزینه بخاطر رویکرد سازشی بود.

 عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای افزود: پیشرفت برای هر کسی هزینه به همراه خواهد داشت. تحریم ها هزینه سازش هسته ای بود. اینکه دشمن امروز گستاخ شده است و درباره قدرت نظامی ما حرف می زند به دلیل تصور غلطی است که از پذیرش برجام دریافت کرده است.

 وی بیان داشت: وادادگی در مقابل دشمن راه مقابله در برابر زیاده خواهی های آنها نیست. قدرت دفاعی ما برای کسانی که قصد حمله به ایران دارند، است. خارجی ها غلط می کنند درباره توان موشکی ایران صحبت کنند.

باقری عنوان کرد: سال گذشته وزیر سابق کشور فرانسه وقتی به ایران آمد رزمایش دریایی مشترک آمریکا، انگلیس و فرانسه در خلیج فارس برگزار می شد و دشمن فرضی آن ها در این رزمایش نیروی دریایی سپاه پاسداران بود.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: شهیدانی مانند احمدی روشن هسته ای ایران را به جایی رساندند که خارجی ها متحیر شدند. ثابت شد پیشرفت در گروی تدین، انقلابی گری و تفکر بسیجی گری است.

وی در پایان بیان کرد: شهید احمدی روشن نیازی به کف و صلوات ندارد، مقام او متعالی است. این جلسات برای به خودآمدن ماست که جوانانی با پایبندی به ولایت کاری کنند که همه جهان مبهوت شود. پیشرفت کشور جز با پایبندی بر مبانی انقلاب محقق نخواهد شد. انقلابی گری یعنی هیچ مرز و محدودیتی برای پیشرفت نیست. فلسطین، لبنان، سوریه و یمن به دنبال تفکر ایران هستند و همان طور که امام فرمودند مردم ما بهتر و جلوتر از مردم دوران پیامبر(ص) هستند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار