مسئول امور پیشکسوتان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

تشکل‌های پیشکسوتان دفاع مقدس استان فارس تشکیل می‌شوند

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدباقر رنجبر» گفت: تشکل‌های پیشکسوتان دفاع مقدس فارس با همکاری ایثارگران استان تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۲۷۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ - 01January 2018

تشکل‌های پیشکسوتان دفاع مقدس فارس تشکیل می‌شودسردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدباقر رنجبر» مسئول امور پیشکسوتان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در شیراز، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های این اداره‌کل، گردهمایی‌های رزمندگان دفاع مقدس است که نتایج بسیار خوبی را هم به دنبال دارد.

وی افزود: در خلال همین گردهمایی‌ها به نتیجه رسیدیم که چنان‌چه گروه‌های تخصصی در قالب تشکل‌های مردم‌نهاد رزمندگان شکل بگیرد، می‌توانند با نشست‌های دورهمی، مشکلات را بررسی کنند و با بهره گرفتن از قانون، برای رفع آن‌ها از دولت کمک بگیرند.

رنجبر گفت: برای انجام این کار، از تجربیات حدود 10 گروه خودجوش رزمندگان استان فارس که فعالیت برخی از آن جنبه جهانی هم پیدا کرد، بهره گرفتیم.

مسئول امور پیشکسوتان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس اضافه کرد: با تلاش‌هایی که در حال انجام است، حدود 40 تشکل مردم‌نهاد رزمندگان استان فارس در حال پیگیری است و امیدواریم که با تشکیل آن‌ها، علاوه بر حل مشکلات رزمندگان، شاهد مستندسازی خاطرات و روایات آن‌ها از دفاع مقدس باشیم.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان این‌که باید با بهره‌گیری از خاطرات ایثارگران دفاع مقدس برای ماندگاری این مستندات تلاش کرد، گفت: گردهمایی‌های رزمندگان این دوران و چنین تشکل‌هایی یک گام به جلو در این راستا نیز به‌حساب می‌آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار