فرمانده مرزبانی ناجا مطرح کرد؛

جذب نیروهای مرزبانی از طریق «راهیان‌ نور»/ راهیان نور هیچ وقت کهنه نمی‌شود

سردار قاسم رضایی با اشاره به جذب سالانه ۲۸۰۰ افسر و درجه‌دار در مرزبانی ناجا گفت: جذب ناجا از طریق ستاد مرکزی راهیان‌ نور کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۷۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ - 27December 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست تخصصی فرماندهان مرزبانی و دریابانی استان‌های میزبان راهیان‌نور صبح امروز (ششم دی ماه ۱۳۹۶) با حضور سردار «نادر ادیبی» دبیر ستاد راهیان نور کشور و سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا برگزار شد.

سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه زنده نگاه‌داشتن یاد شهدا یک هنر است، اظهار داشت: اگر امروز ما زنده‌ایم به واسطه گرامیداشت عاشورا و کربلا است و اگر امام خمینی (ره) فرمودند: «هر چه داریم از محرم و صفر است» به خاطر اهمیت این گرامیداشت است.

وی گفت: ما به عنوان یک شهروند و کسانی که از فعالیت‌های راهیان نور حس خوبی دریافت می‌کنیم، از ستاد راهیان نور تشکر می‌کنیم. راهیان نور هیچ وقت کُهنه نمی‌شود، همانند کربلا و اربعین که هر روز شکوفاتر می‌شوند. به نظرم راهیان نور جزء آیات الهی است، چون در راستای رسالت و فلسفه عاشور و فلسفه وجودی انقلاب اسلامی حرکت می‌کند.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: اگر گفته می‌شود در عاشورا خون داده شد، بخاطر این بود تا رسالت پیامبر (ص) زنده بماند. انقلاب ما نیز خون داد تا عاشورا زنده بماند و دفاع مقدس خون داد تا انقلاب بماند. امروز نیز مدافعان حرم، مدافعان حریم (مرزبانی) و امنیت، خون می‌دهند تا دفاع مقدس بماند.

سردار رضایی با بیان اینکه خداوند به دنبال دل است و هر جایی دلی شکسته شود خداوند نیز حضور دارد، بیان کرد: خادمین شهدا، بالاترین کلاس را تدریس می‌کنند، چون آن‌ها مشغول یک کار دلی هستند. وقتی به دهلاویه، سوسنگرد، زید، کوشک، اروند، موسیان و مهران می‌رویم خاک و هوای آنجا با انسان حرف می‌زند. در این مناطق خاک و هوا با انسان ارتباط برقرار می‌کند و با نگاه معنوی موقعیت‌ها با مخاطب حرف می‌زند.

فرمانده مرزبانی ناجا اظهار داشت: جرقه راهیان نور توسط رهبر انقلاب زده شد و سپس سپاه پاسداران به عنوان متولی کار، پیش قدم شد و نیرو‌های مقاومت بسیج پای کار آمدند و امروز یک سیستم در این مسیر تشکیل شده است. اعزام شش میلیون زائر در مناطق راهیان نور کم نیست.

وی با طرح این سوال که مخاطبین راهیان نور به دنبال چه چیزی هستند؟، گفت: راهیان نور در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است، این فرهنگ عاشورایی و فرهنگ اصیل اسلامی است. خانواده‌ها برای تشویق فرزندانشان آن‌ها را به این سفر‌ها اعزام می‌کنند.

سردار رضایی ادامه داد: شهدا و جانبازان و ایثارگران برای ما با خونشان ثمره‌ای را کاشتند تا ما امروز از آن بهره ببریم. در دوران دفاع مقدس هر خانواد اگر شهید نداشت، انگار چیزی کم داشت.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه راه دفاع مقدس در نیروی انتظامی و مرزبانی ادامه دارد، گفت: دفاع مقدس در مرز‌ها ادامه دارد. فقط بمباران امروز در مناطق مرزی وجود ندارد بلکه همچنان شرایط عملیاتی دوران دفاع مقدس وجود دارد و نهضت شهادت در مرزبانی ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه ناجا امروز انقلابی است، گفت: نیرو‌های مرزبانی با بصیرت، ایمان، اقتدار، شجاعت، وظیفه شناسی، دارای خصوصیات حفظ ارزش‌ها، دفاع از ممالک اسلامی در حال خدمت هستند لذا عملکرد مدافعان حرم و مدافعان حریم مکمل هم هستند. مرزبانان کشور حافظین قرآن هستند. خوشبختانه امروز نزدیک به ۲۰ هزار نفر از مرزبانان ناجا با قرآن مانوس هستند و بر مبنای فرهنگ دفاع مقدس وظیفه خود را انجام می‌دهند.

سردار رضایی گفت: ناجا در سال ۱۳۷۷ اولین گروه فرماندهان را به مناطق شلمچه، هویزه و طلائیه راهیان نور اعزام کرد. همچنین مسئولین پاسگاه‌های مرزبانی اتفاقات دفاع مقدس را که نزدیک به حوزه استحفاظی آن‎هاست، برای زائرین تشریح می‌کنند. ایستگاه‌های صلواتی زیادی به طور خودجوش توسط ناجا هر ساله در مسیر‌های کاروان‌های راهیان نور راه‌اندازی می‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد: در بحث امنیت راهیان نور ناجا مراقبت، گشت و سیستم‌های اشراف اطلاعاتی را در دستور کار قرار داده است. در برخی مرز‌ها تفاهم‌نامه‌هایی با کشور‌ها هم مرز داریم و از این قوانین و اختیارات برای راهیان نور استفاده می‌کنیم تا راهیان نور را گسترش دهیم، چون که حضور زائرین در مناطق مرزی به نفع مرزبانی است.

وی اظهار داشت: سالانه ۲۸۰۰ افسر و درجه‌دار جذب مرزبانی ناجا می‌شوند. ما موضوع جذب نیرو برای مرزبانی از طریق راهیان نور را در دستور کار قرار خواهیم داد تا بتوانیم از ظرفیت نیرو‌های مومن و متعهد در حفاظت از مرز‌های کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها