مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

شبهه‌زدایی در جامعه بیشتر باید مورد توجه روحانیت قرار بگیرد

حجت‌الاسلام «ناصر شکریان امیری»، حضور مبلغان دینی در مناطق دورافتاده و روستایی را نوعی جهاد در راه خدا دانست و اظهار داشت: شبهه زدایی در جامعه باید امروز بیشتر مورد توجه روحانیت آگاه قرار گیرد.
کد خبر: ۲۷۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ - 27December 2017

عدم حضور روحانیت در عرصه عامل عقب ماندگی  دینی و فرهنگی است

به گزارش دفاع پرس از مازندران، حجت‌الاسلام «ناصر شکریان امیری» امروز (چهارشنبه) در بازدید از روحانیون مستقر در شهرستان «بهشهر» با تقدیر از خدمات تبلیغی آن‌ها در مناطق محروم و روستایی استان، حضور مبلغان در این مناطق دورافتاده و روستایی را نوعی جهاد در راه خدا دانست و اظهار داشت: شبهه زدایی در جامعه باید امروز بیشتر مورد توجه روحانیت آگاه قرار گیرد.

وی، حضور روحانیت در مناطق روستایی و محروم را موجب تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم دانست و افزود: اقدامات تبلیغی مبلغان دینی در این مناطق، اثرات مطلوبی در مسائل دینی و اعتقادی مردم گذاشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، حضور مستمر روحانیت در هر منطقه‌ای عامل رشد و تقویت باورهای دینی مردم بوده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران خاطرنشان کرد: عدم حضور روحانیت در هر عرصه‌ای عامل رکود و عقب ماندگی برنامه‌های دینی و فرهنگی خواهد بود.

وی با بیان این‌که دشمنان با ترویج شبهات گوناگون در پی تهی کردن معنویت در نسل جوان هستند، تصریح کرد: حضور روحانیت در بخش‌های مختلف جامعه به ویژه در مناطق روستایی، مهم‌ترین عامل کاهش بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشکلات فرهنگی است.

حجت‌الاسلام شکریان امیری تصریح کرد: حضور روحانیت در روستاها و تعامل بیشتر با مردم، علاوه بر ترویج فرهنگ دینی موجب همکاری و همیاری در راستای توسعه روستاها می‌شود.

وی با بیان این‌که تبلیغ یک رسالت الهی بسیار خطیری است که خداوند سبحان به روحانیان اعطا کرده، افزود: بنابراین باید با تزکیه نفس، به روز کردن سطح دانش و عامل بودن به اخلاقیات و گفته‌های خویش در راستای عمل به این وظیفه سنگین گام برداریم.

عضو شورای توسعه فعالیت‌های دینی با اشاره به این‌که روحانیت تنها قشری است که می‌تواند جامعه را با اندیشه‌های دینی و اسلامی آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانیت پر رنگ‌تر باشد دشمنان به هیچ عنوان توان حضور ندارند.

وی مبلغان را به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی دانست که با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش می‌دهند و تأکید کرد: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در تاریخ وجود داشته است.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که در گذشته شیوه و امکانات تبلیغ محدود بود افزود: این در حالی است که امروز ابزارهای مختلف توسعه یافته و برای دستیابی به این هدف بزرگ و والا، با پیشرفت علوم و فنون گوناگون فراهم شده است.

حجت‌‌الاسلام شکریان امیری با تأکید بر لزوم افزایش اطلاعات عمومی مبلغان گفت: در امر تبلیغ دینی، مبلغان باید با افزایش سطح معلومات و دانسته‌های خود نیازهای فرهنگی و دینی جامعه را تأمین کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار