هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار برگزیدکان خود را شناخت؛

اهدای هدیه رهبری در جشنواره عمار به مجاهد لبنانی/ دستکش ننه عصمت به نقویان رسید

در افتتاحیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار هدیه رهبری و جایزه ویژ جشنواره به علامه سید عیسی طباطبایی اهدا شد و دستکش ننه عصمت به مهدی نقویان رسید. 
کد خبر: ۲۷۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸ - 27December 2017

اهدای هدیه رهبری در جشنواره عمار به مجاهد لبنانی/ دستکش ننه عصمت به نقویان رسیدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار شامگاه چهارشنبه (پنجم دی ماه) با حضور عوامل جشنواره، جمعی از اهالی رسانه و هنرمندان و خانواده های شهدا در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

طی این مراسم برگزیدگان بخش های مختلف با حضور داوران جشنواره و خانواده شهدا معرفی و تجلیل شدند. در بخش اول تجلیل ها با حضور خانواده شهیدان غلام کبیری، باغبانی، خدادادی و شهید ترک در بخش پوستر فیلم هیئت داوران ضمن تقدیر از پوسترهای تخریب بهشت به طراحی حسین شهریاری و قصرقند به طراحی مهدی خوش نژاد لوح افتخار این بخش را به پوستر نبرد مهندسی به طراحی سید احمد باقریان موحد اهدا کردند. همچنین فانوس این بخش به پوستر رویای خلافتبه طراحی حامد مغروری رسید. جایزه ویژه این بخش نیز به پوستر ترخیصبه طراحی مهدی انصاری اهدا شد.در بخش تیزر فیلم هیئت داوران ضمن تقدیر از تیزر فیلم کارخانه جهان به کارگردانی مصطفی رمضان‌خانی و تیزر فیلم تلکه به کارگردانی مسعود کارگر لوح افتخار این بخش را به تیزر فیلم ترمینال غرب به کارگردانی مجید ریاضی‌رستگار و تیزر فیلم ارثیه پدری به کارگردانی حسن جعفری اهدا شد.

فانوس این بخش به تیزر فیلم قائم مقام به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری نیا اهدا رسید.هیئت داوران ضمن تقدیر از آگهی های تبلیغاتی اولین درآمد به کارگردانی  مجید ریاضی رستگار و باران باشیم به کارگردانی سید مرتضی فاطمی لوح افتخار را به آگهی های تبلیغاتی راه رفتنی به کارگردانی محمدرضا فرزادمهر و پنجمین نمایشگاه ایران نوشت به کارگردانی آقای مهدی بخشی مقدم اهدا کرد.

داوران در این بخش ضمن تقدیر از آگهی تبلیغاتی تبسم حامی کودکان جنگ به کارگردانی اردلان الیاسین فرید فانوس این بخش را به آگهی تبلیغاتی نوشت افزارهای قهرمان های ایرانی ۲ به کارگردانی علی محبی، سعید تاری وردی اهدا کرد.در بخش نقد، مقالات و پژوهش‌های سینمایی هیئت داوران در بخش «نقد و مقالات سینمایی ضمن تقدیر از نقد سینمایی تبیین نظریه آیت الله جوادی آملی در باب هنر و سینمای اسلامی به نویسندگی مرتضی راوش لوح افتخار این بخش را به پژوهش سینمایی آیین های تلویزیونی و بازنمایی زن و فرح مذهبی به نویسندگی علی جعفری و همچنین پژوهش سینمایی واقعیت سینمایی در اندیشه سید مرتضی آوینی به نویسندگی لقمان یدالهی اهدا کرد. 

همچنین در بخش فیلم ما هشتمین جشنواره عمار، هیئت داوران پس از بررسی آثار این بخش ضمن احترام و تکریم به همت فیلم سازان و ضمن تقدیر از دو اثر راهی که ادامه دارد به کارگردانی زینب فیضی به جهت بازنمایی صمیمانه و اثرگذار وفاداری همسر یک جانباز قطع نخاعی به‌عنوان یک سوژه و مضمون مردمی و اثر یک روز یک سرباز به کارگردانی اسد الله فرهادی لوح افتخار این بخش را به اثر من پاهایم را دوست دارم به کارگردانی رضا رادپور اهدا کرد.

دستکش ننه عصمت به نقویان رسید

در بخش دوم از تقدیر ها سه تن از خانواده شهدای کارگر شهیدان حجت الله فاضل، داوود رضازاده و مهرداد روانمهر جایزه دستکش ننه عصمت را به مهدی نقویان اهدا کردند. مجموعه مستندهای  خارج از دید و رمز و راز ملکه از جمله آثار این مستندساز جوان است. وی در سخنان کوتاهی اندک پیشرفت خود را حمایت های جشنواره عمار دانست.

با حضور مادر شهیدان خالقی پور، سبزعلی زاده، فلاح، بیات سرمدی، نادر طالب زاده، دکتر خانه یار معاون بین الملل سازنان فرهنگ اسلامی، دکتر شیبانی سفیر سابق ایران در سوریه تقدیر ویژه مراسم از چهره فرهنگی جهان اسلام، موسس شبکه المنار لبنان علامه سید عیسی طباطبایی تقدیر شد.

طالب زاده در خصوص اهدای جایزه ویژه به علامه سید عیسی طباطبایی گفت: اثر ایشان را در المنار را دیده ام اولین سری دانشجوهای فیلم سازی المنار 20 سال پیش آموزش دیده و شروع به کار کردند، شبکه ای که اسرائیل را میترساند و مرکز جنگ روانی علیه اسرائیل است. 

اهدای هدیه ویژه رهبری به علامه طباطبایی

هدیه علامه سید عیسی طباطبایی قرانی با دستنویس قلم رهبری در تقدیر از این مجاهد لبنانی بود که به سید محمد طباطبایی پسر وی اهدا شد. 

در بخش دیگری از برنامه با حضور تعدادی دیگر از خانواده های شهدا جوایز در بخش برنامه تلویزیونی، نماهنگ، فیلمنامه و تولیدات رادیویی رو به برگزیدگان اهدا کرد.

در بخش برنامه تلویزیونی هیئت داوران در بخش کلیپ لوح افتخار جشنواره به اثر انگیزه اربعین اثر سیدمحمد رضا علوی اهدا شد. در بخش برنامه تلویزیونی و تلویزیون اینترنتی، داوران جشنواره، ضمن تقدیر از برنامه تلویزیونی جهان آرا به کارگردانی علی بازی لوح افتخار این بخش را به مستند خبری ید واحد به تهیه کنندگی سمیه نجفیان اهدا کردند. همچنین هیئت داوران جشنواره فانوس این بخش را به برنامه تلویزیونی ثریا به کارگردانی محسن مقصودی اهدا کردند.ح افتخار این بخش را به مستند خبری ید واحد به تهیه کنندگی سمیه نجفیان اهدا کردند. همچنین هیئت داوران جشنواره فانوس این بخش را به برنامه تلویزیونی ثریا به کارگردانی محسن مقصودی اهدا کردند.

همچنین در بخش نماهنگ هیئت داوران ضمن تقدیر از نماهنگ لقمه در خون به کارگردانی حسین لشگر لوح افتخار این بخش را به نماهنگ ماه در برکه مواج به کارگردانی موسی حاجی نژاد تقدسم کردند.همچنین فانوس این بخش به نماهنگ ضربه دوازدهم به کارگردانی عبدالله حاجی محمدی و نماهنگ برپاخیز به کارگردانی  مشترک محمد رضا رضاییان رسید.

در بخش فیلمنامه هیئت داوران، لوح تقدیر جشنواره را به جهت انتخاب موضوع مناسب به فیلمنامه بلند کوی کودتا نوشته فاطمه امینی اهدا کردند. لوح تقدیر طرح فیلمنامه بلند سینمایی به تغییر مسیر نوشته احمد فرهمند اهدا شد.هیئت داوران لوح تقدیر فیلمنامه کوتاه را نیز به اثر برای فروش نوشته مهدی میرزایی، هجده سالگی نوشته فاطمه علیمرادی و گل مالی نوشته مهدی حسینی اهدا کردند. فانوس این بخش به فیلمنامه آخرین سفر به نویسندگی خانم زینب عربی اهدا شد.در بخش تولیدات رادیویی هیئت داوران در بخش نمایش لوح افتخار جشنواره را به نمایش رادیویی بر بلندای جولان به تهیه کنندگی فرشاد آذر نیا و باران نامه به تهیه کنندگی مینا نیکانیک اهدا کرد.

هیئت داوران فانوس این بخش را به نمایش رادیویی درد مشترک به تهیه کنندگی ژاله محمد علی اهدا کرد.همچنین در بخش برنامه مستند رادیویی لوح افتخار جشنواره را به مستند رادیویی نقطه صفر به تهیه کنندگی «علی کامیابی» اهدا شد.هیئت داوران فانوس این بخش را به مستند رادیویی خدیجه انقلاب به تهیه کنندگی محدثه رئیس عبداللهی اهدا کرد. در بخش کلیپ صوتی نیز اثر رگ میهن به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان لوح تقدیر جشنواره را دریافت کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار