مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان عنوان کرد؛

استفاده از ظرفیت وقف در مجمع خیرین مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان گفت: استفاده از ظرفیت اوقاف و وقف در راه‌اندازی مجمع خیرین استان سمنان یکی امور مهم و ضروری است.
کد خبر: ۲۷۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ - 28December 2017

استفاده از ظرفیت وقف در مجمع خیرین مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «روح‌الله سلیمانی‌فر» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه  سمنان با سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار سرهنگ سلامی اظهار داشت: ارزش‌های دفاع مقدس ناب‌ترین ارزش‌هایی است که باید به جوانان و نسل حاضر جامعه انتقال یابد.

وی در خصوص مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 85 به سمنان است که  انشاالله در بهمن ماه امسال فاز نخست آن به بهره برداری خواهد رسید.

سلامی زنده نگه داشتن یاد و حماسه رزمندگان در دوران دفاع مقدس برای نسل امروز را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: زنده نگهداشتن یاد شهدا  و رزمندگان  و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه بخشی از وظایف جامعه نسبت به آنان است و ملتی که یاد و خاطره شهدا را زنده نگاه می‌دارد، در برابر دشمن اقتدار و عزت می‌یابد.

این مسئول با ضروری دانستن استفاده از تمامی ظرفیت ها در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان و سایر فعالیت‌های حوزه ایثار و شهادت، خواستار همکاری اوقاف در مرکز فرهنگی دفاع مقدس شد  و ابراز داشت: بایستی فرهنگ ایثار و شهادت سر لوحه کار ما باشد و در این صورت است که کشورمان به سر منزل و مقصود خواهد رسید.

حجت‌الاسلام «سلیمانی‌فرد» گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس به عنوان نگینی درخشان در استان خواهد درخشید که ارزش‌های والای دفاع مقدس و انقلاب را به نسل‌های آتی جامعه انتقال خواهد داد.

در این جلسه مقرر شد، همکاری در بسترسازی برای ایجاد وقف‌های جدید و بهره‌برداری از ظرفیت‌­های وقف در جهت حفظ آثار و نشر ارزش­های دفاع مقدس (ساخت و نگهداری یادمان شهدای گمنام، چاپ کتاب‌های دفاع مقدس و...)، فرهنگ‌سازی و تشویق واقفین (خانواده ایثارگران، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و شهدا و ایثارگران واقف) جهت ایجاد وقف برای یادمان­‌های شهدای گمنام در تمام استان، ایجاد و تشکیل اولیه انجمن تخصص یاوران وقف با موضوع ایثار و شهادت با حضور خانواده ایثارگران، شهدا، رزمندگان، آزادگان و جانبازان، همکاری در فرهنگ‌سازی و معرفی جهت جذب هیئت‌امنا و خدام فرهنگی از بین خانواده شهدا رزمندگان، آزادگان، جانبازان و بسیجیان، همکاری در تقویت خیمه‌های معرفت با اعزام راویان در مناسبت‌های دفاع مقدس، همکاری در برگزاری و تقویت و راه‌اندازی‌های کرسی‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با موضوعات مرتبط دوجانبه در بقاع متبرکه در طول سال، همکاری مجدانه اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های انقلاب در جبهه جنگ نرم و فرهنگی در راستای اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری نسبت به برنامه فرهنگی کشور با محوریت بقاع متبرکه در نیل به قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه و... در قالب یک تفاهم نامه پیگیری  و اجرا شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها