مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

مرز انقلابی‌بودن و انقلابی نبودن «بصیرت» است/ فتنه سال ۸۸ تنها بحث انتخابات نبود

حجت‌الاسلام «مسعود صفی‌یاری» با بیان این‌که امروز نقطه مرز انقلابی‌بودن و انقلابی نبودن بحث بصیرت است، گفت: فتنه سال ۸۸ یک فتنه طراحی شده و سال‌ها برای آن کار شده بود و تنها یک بحث انتخاباتی نبود.
کد خبر: ۲۷۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸ - 28December 2017

مرز انقلابی‌بودن و انقلابی نبودن بصیرت است/ فتنه سال 88 تنها بحث انتخابات نبودبه گزارش دفاع پرس از زنجان، حجت‌الاسلام «مسعود صفی‌یاری» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، امروز (پنج‌شنبه) در همایش فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات که به مناسبت حماسه ۹ دی برگزار شد، اظهار داشت: محور برنامه‌های بزرگداشت ۹ دی بصیرت‌بخشی به منظور بزرگداشت هرچه بهتر این یوم‌الله است.

وی با اشاره به این‌که برخی تصور می‌کنند «بصیرت» یک کلید واژه سیاسی است، ادامه داد:، اما در عمق معانی معرفتی بحث بصیرت بیشتر از این‌که یک کلید واژه سیاسی باشد، یک واژه معرفتی و برخوردار از بار معنوی است.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری با بیان این‌که ثمره زندگی یک انسان را بصیرت تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: ایمان افراد ثمر نمی‌دهد مگر این‌که دارای بصیرت داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که ما باید همواره با نگاه بصیرت‌مندانه در امور نظر کنیم، ادامه داد: امروز نقطه مرز انقلابی‌بودن و انقلابی نبودن بحث بصیرت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به طرح موضوع ریزش‌ها و رویش‌ها عنوان کرد: باید در زمینه این موضوعات تفکر کرد و دید چرا برخی در این حادثه ریزش و برخی رویش کردند.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری با بیان اینکه علت ریزش‌ها و رویش‌ها و تفاوت بین آن‌ها داشتن بصیرت است، تأکید کرد: باید سخنان مقام معظم رهبری را کلمه به کلمه گوش داده و از آن پیروی کنیم.

وی با اشاره به حوادث صدر اسلام و جدایی پیروان پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد: مشابه این اتفاق در حادثه سال ۸۸ نیز اتفاق افتاده و برخی از افراد که از یاران امام بودند، در مقابل نظام و انقلاب قرار گرفتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تأکید کرد: نباید حق و باطل را با آدم‌ها سنجید، بلکه باید انسان‌ها را با حق و باطل مورد سنجش قرار داد.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری با اشاره به بحث فتنه در نهج‌البلاغه عنوان کرد: همان‌گونه که در این کتاب آمده است، فتنه همانند غبار بوده که موجب کاهش دید می‌شود.

وی با بیان این‌که در سال ۱۳۸۸ فتنه‌گران زیر بار قانون نرفتند، عنوان کرد: فتنه سال ۸۸ یک فتنه طراحی شده و سال‌ها برای آن کار شده بود و تنها یک بحث انتخاباتی نبود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینک‌ه بصیرت یعنی دیدن فتنه‌ها، خاطرنشان کرد: باید افراد در آن هنگام موضع به هنگام می‌گرفتند، اما برخی جا ماندند.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری با اشاره به این‌که باید ابعاد مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی که باعث شد، جریان فتنه چهره واقعی و نفاق خود را بیش از بیش آشکار ساخته و زمینه‌های خروش انقلابی ملت ایران را فراهم آورده، ادامه داد: تبیین نقش فرهنگ عاشورا و عشق به اباعبدالله الحسین (ع) در تعمیق و تحکیم روحیه ولایت‌مداری مردم ایران و ایجاد شور انقلابی در آنان برای حضور به هنگام و با بصیرت در صحنه نیز باید از دیگر محور‌های برنامه‌های این ایام باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها