نگاهی به زندگی شهید عباسعلی کساییان در سالروز شهادتش

بسیاری از مردان و جوانان غیرتنمد ایرانی برای بازگرداندن آرامش به کشور و برای یاری رساندن به هموطنان خویش راهی جبهه های حق علیه باطل شده تا در این موقعیت حساس و بحرانی هموطنانمان تنها نمانند.
کد خبر: ۲۷۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹ - 29December 2017

به گزارش دفاع پرس از سمنان، شهید «عباسعلی کساییان»، فرزند سیف الله، در اول فروردین سال در روستای فرات از توابع شهرستان دامغان متولد شد. او پس از گذراندن دوران پرشور کودکی، وارد دبستان شد و درس خود را تا پایان دوره‌ی ابتدایی در زادگاهش ادامه داد اما بعد ترک تحصیل کرده و در همانجا به کارگری و کشاورزی مشغول شد.

در سال‌های پرهیاهو و سخت جنگ تحمیلی، بسیاری از مردان و جوانان غیرتنمد ایرانی برای بازگرداندن آرامش به کشور و برای یاری رساندن به هموطنان خویش راهی جبهه‌های حق علیه باطل شده تا در این موقعیت حساس و بحرانی هموطنانمان تنها نمانند. کشور عراق با پشتیبانی چند کشور استکبارگر حملات گسترده‌ای را به کشورمان آغاز کرده بود و روزهای سخت و جانکاهی برای مردم شریف ایران به وجود آمده بود. آنها از این حملات مقاصد شومی داشتند که با جانفشانی و ایثار جوانان و نوجوانان غیور کشورمان به این اهداف گستاخانه دست نیافتند.

شهید کسائیان نیز با عضویت در جهاد سازندگی شهرستان دامغان به عنوان یک جهادگر راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد تا او نیز در این حماسه ی بزرگ مردم کشورش نقشی داشته باشد و به وظیفه ی خود در برابر ایران همیشه آباد و آزاد جامه ی عمل بپوشاند. او چندین بار به جبهه رفت و در سنگرهای جهاد در راه خدا، در کنار دیگر رزمندگان سپاه اسلام برای دفاع از ملت شریف ایران دلاورانه جنگید. او سرانجام در تاریخ 8 دی ماه 65 در منطقه ی پنجوین به شهادت رسید و پیکر مطهرش مفقود گردید. جسم مطهر این شهید عزیز پس از چند سال در پی تفحص، پیدا شد و در زادگاهش آرام گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار