کوثری در گفت و گو با دفاع پرس:

دفاع از کشور سازش پذیر نیست/ نیروی انتظامی یکی از عوامل موثر در دوران دفاع مقدس بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی نیروی انتظامی را یکی از یگان های موثر در دوران 8 سال دفاع مقدس دانست و گفت: نیروهای ژاندارمری که در آن زمان جان برکف و مطیع امام راحل بودند در دفاع از مرزها و پادگان های کشور نقش موثر و ماندگاری را ایفا کردند.
کد خبر: ۲۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲ - 29September 2014

دفاع از کشور سازش پذیر نیست/ نیروی انتظامی یکی از عوامل موثر در دوران دفاع مقدس بود

"اسماعیل کوثری" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاستخارجی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار انتظامی دفاع پرس  با اشاره به امنیت موجود در کشور اظهار کرد: اگر امروز با خیال راحت در کشور خود زندگی می کنیم و هیچ ترسی از نا امنی های منطقه نداریم به خاطر از جان گذشتگی های جوانان قبلی این مرزو بوم است که با خلق حماسه هایی تکرار نشدنی دست دشمنان را برای همیشه از کشورمان کوتاه کردند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ کشور اسلامی ایران است که با هدایت هوشیارانه امام(ره) و ایثارگری های جوانان غیور و ولایتی آن دوران به ثبت رسید و ماندگار شد و باعث اقتدار امروز مملکت ما در برابر ابرقدرت های جهان شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این مطلب که جنگ 8 ساله تحمیلی که به با تحریک عراق بر ما تحمیل شد و ما مجبور به دفاع از کشور خود شدیم، افزود: ما در هیچ شرایطی دنبال جنگیدن نبودیم اما ما را مجبور به دفاع از حریم و ارزش های خود کردند. ما از جنگیدن پرهیز می کنیم و در حال حاضر نیز در دکترین نظامی کشور ما هرگز به کشور های همسایه حمله نمی کنیم.

کوثری در خصوص نقش آفرینی نیروهای مسلح گفت: استکبار که چشم دیدن پیروزی های پی در پی نظام تازه به دوران رسیده ایران را نداشت شروع به پیاده کردن نقشه های شوم خود کرد. این دشمنی از انفجار و ترور گرفته تا آغاز جنگ 8 ساله تحمیلی با تحریک کشور عراق قابل لمس است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاستخارجی مجلس شورای اسلامی، نیروی انتظامی را یکی از یگان های موثر در دوران 8 سال دفاع مقدس دانست و خاطر نشان کرد: نیروهای ژاندارمری که در آن زمان جان برکف و مطیع امام راحل بودند در دفاع از مرزها و پادگان های کشور نقش موثر و ماندگاری را ایفا کردند.

کوثری ادامه داد: در آن زمان افرادی در ژاندارمری بودند که فقط گوش به فرمان امام راحل بودند و تا ایشان دستوری صادر نمی کردند هرگز کاری انجام نمی دادند و با حفاظت از مرزهای کشور حق امام(ره) و نظام را به خوبی ادا کردند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاستخارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که نیروی انتظامی چه در زمان قبل از انقلاب چه در زمان جنگ تحمیلی به خوبی به وظیفه خود عمل کرد، گفت: این یگان نظامی در حال حاضر نیز به دفاع از مرزهای کشور می پردازد و بعد از جنگ تحمیلی نیز از این کشور و نظام دفاع می کند.
 
کوثری در پایان گفت: با این شناختی که طی این سال ها از دشمنان پیدا کرده ایم، باید همواره در آمادگی کامل باشیم  و با برنامه ریزی دقیق، بر نقشه های شوم دشمنان فائق آییم چرا که در بحث دفاع از کشور خود با هیچ کس هیچ گونه سازشی نداریم.
 
 انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها