معرفی کتاب؛

«فتنه» کارزاری به روایت تاریخ

کد خبر: ۲۷۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳ - 30December 2017

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، فتنه‌ها از صدر اسلام آغاز شده و با گذر از دوره‌های گوناگون بر حجم و تنوع آن افزوده شده تا امروز که ما میراث دار این فتنه‌های تاریخی و کینه‌های انباشت شده در چندین قرن گشته‌ایم. مهمترین برگ برنده در دست استعمار و استکبار جهانی، در دنیای معاصر، در مواجهه با جهان اسلام، بهره‌گیری از اختلاف‌های مذهبی بوده است.

استکبار جهانی در مواجهه با انقلاب اسلامی مردم ایران از حربه‌های گوناگونی استفاده کرد و یکی از سخت‌ترین و خطرناک‌ترین آن‌ها فتنه سال ۱۳۸۸بود.

کتاب فتنه کارزاری به درازای تاریخ نگاهی مستندگونه و گزارش‌وار به فتنه‌ها از زمان پیامبر گرامی اسلام تا عصر حاضر داشته و به بیان علل و شاخص‌های فتنه‌گران و روش‌های مبارزه با آنان پرداخته است.

این کتاب به قلم حامد شاه مرادی و توسط انتشارات دارخوین به قیمت ۱۲۵۰۰ تومان در سال جاری منتشر شده است.

«فتنه» کارزاری به روایت تاریخ

در بخش‌هایی از این کتاب آمده است:

هر فتنه‌ای در ابتدا به شیوه‌ی نرم و از راه مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شکل می‌گیرد. بنابراین راه مبارزه با فتنه، ترویج فرهنگ اسلامی و الهی است. این جهاد و مبارزه‌ی نرم باید تا جایی ادامه یابد که توان مخالفان دین و نظام اسلامی به حداقل برسد؛ به گونه‌ای که نتوانند هیچ ضربه‌ای به نظام اسلامی وارد سازند.

در جنگ‌های نرم، هر یک از افراد در خط مقدم جبهه هستند، بنابراین باید هر کدام از آنان در حدتوان، تجهیزات لازم برای میارزه و مقابله با دشمن را داشته باشند، باید همواره شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که تشخیص حق و باطل برای جامعه سهل باشد.

البته روشن است که انسان مختار است و اگر کسی خواست آگاهانه و آزادانه راه باطل را اختیار کند، کسی نمی‌تواند جلوی او را بگیرد، اما وظیفه‌ی حکومت اسلامی آن است که شرایط را همواره برای تبیین حق فراهم سازد تا تشخیص حق و باطل برای حق طلبان دشوار نشود. قدرت تبلیغی و رسانه‌ای و علمی نظام اسلامی باید تا حدی باشد که فتنه‌گران توانایی فریب مردم را نداشته باشند. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار