ستارگان مسیح در کهکشان دفاع مقدس (۱)؛

ایستگاه راه‌آهن اهواز معراج شهید «گالوست بابومیان» شد

شهید «گالوست بابومیان» از شهدای مسیحی هشت سال جنگ تحمیلی و اهل استان مرکزی است که بر اثر بمباران هوایی ایستگاه راه آهن اهواز در سال ۵۹ به شهادت رسید.
کد خبر: ۲۷۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ - 31December 2017

از استخدام در شرکت ملی نفت تا بمباران هوایی ایستگاه راه آهن اهواز ////اتونشربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اراک، با حمله دشمن متجاوز به خاک میهن، تمامی اقشار از مرد و زن گرفته تا پیر و جوان، رسالت خود را بر این دیدند که همچون سدی استوار در مقابل تجاوز دشمن بایستند.

زنان غیور، شوهران، پدران و برادران‌شان را راهی جبهه‌ها کرده و خود نیز با ایمانی محکم در ستادهای پشتبانی عزم و اراده‌شان را به رخ دشمنان کشیدند.

آهنگ تیر و ترکش و خمپاره در شهرهای مختلف شنیده می‌شد ، دیگر فرقی نمی‌کرد که پیرو کدامین مذهب هستی و از کدامین کتاب آسمانی پیروی می‌کنی.

جنگ  که آغاز شد سراسر کشور آهنگ مقاومت را یک‌صدا باهم فریاد زدند و فرزندان مریم مقدس نیز همچون برادران مسلمان‌شان بندهای پوتین‌های‌ خود را محکم بستند تا به دشمن متجاوز اثبات کنند که تصاحب حتی یک وجب آب و خاک‌شان خوابی عبث و بی‌تعبیر است.

آن‌ها نیز کلاشینکف‌های‌شان را بر دوش انداخته و خود را به خط‌های مقدم رساندند و همچون «همت‌»ها و «هادی»ها جاودانگی در آسمان‌ها را برای خود رقم زدند .

امروز بیش از ۳۰ سال از آن روز‌ها می‌گذرد و فرزندان مریم مقدس همچون دیگر شهدا در کهشان دفاع مقدس می‌درخشند.

شهید «گالوست بابومیان» در سال ۱۳۱۱ در اراک پای به عرصه وجود نهاد. در هفت سالگی همراه با خانواده خود به شهر تهران عزیمت کردند و مدرک تحصیلی خود را تا اخذ مرحله دریافت سیکل ادامه داد.

پس از آن به استخدام شرکت ملی نفت ایران در آمد و با ادامه تحصیل خود موفق به دریافت مدرک دیپلم شد.

با ارتقای مدرک تحصیلی خود به قسمت رایانه شرکت نفت منتقل و پس از چندین سال خدمت در این شرکت طی فراخوانی به پالایشگاه نفت آبادان منتقل شد.

گالوست براثر بمباران تأسیسات نفتی ایران و تعطیل فعالیت‌های این صنعت مجبور شد تا موقتاً به تهران باز گردد.

به همین منظور، در تاریخ پنجم مهرماه سال ۱۳۵۹ به ایستگاه راه‌آهن اهواز مراجعه کرد که در همان روز این ایستگاه مورد اصابت حمله هوایی رژیم بعث عراق قرار گرفت و گالوست برای همیشه آسمانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها