سرلشکر موسوی در همایش «الگوهای شاخص فرهنگ دفاعی در ارتش»:

«اطاعت از رهبری» و «اعتماد به مردم» درس‌های حماسه 9 دی هستند/ «دفاع همه‌جانبه» نیازمند قدرت اقتصادی و فرهنگی است

فرمانده کل ارتش دفاع همه جانبه را ملزم به داشتن قدرت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی دانست و گفت: این مولفه‌ها تمامی در خط مقدم دفاع قرار دارند و گاهی یکی از دیگری برجسته‌تر می‌شود.
کد خبر: ۲۷۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ - 30December 2017

«اطاعت از رهبری» و «اعتماد به مردم» درس‌های حماسه 9 دی هستند/ «دفاع همه‌جانبه» نیازمند قدرت اقتصادی و فرهنگی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش صبح امروز (شنبه 9 دی) در همایش «الگوهای شاخص فرهنگ دفاعی در ارتش» که در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ جمهوری اسلامی ایران روزهایی وجود دارد که نقطه عطف محسوب می‌شود و ۹ دی نیز یکی از این روزهاست‌.

وی ادامه داد: ۹ دی با دیگر یوم الله‌ها در این نکته مشترک است که بیانگر رابطه امام و امت، ولایتمداری و اطلاعت از رهبری و لبیک گویی به مرجعیت الهی و سیاسی است. ۹ دی نماد بصیرت شناخته شده و چراغی برای حرکت درست ما در مسیر و گم نکردن راه در غبار فتنه‌ها است.

سرلشکر موسوی تصریح کرد: ۹ دی هشداری است برای گزیده نشدن دوباره از یک سوراخ و در واقع مهر تاییدی بر موفقیت به شرط اطلاعت از رهبری و اعتماد به مردم در حوادث سخت است.

وی خاطرنشان کرد: ۹ دی حاوی درس‌ها و عبرت‌های فراوانی برای نسل فعلی و آینده است. این روز به ما نشان داد که ملت متکی به خدا و ولایتمدار، پیروز، سربلند و روسفید هستند و همچنین تبیین کرد که دلخوش کردن به دشمن سبب روسیاهی و سرافکندگی می‌شود.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه بصیرت به مقام و منصب و رتبه علمی ارتباطی ندارد، افزود: بصیرت و تشخیص حق از باطل به دل‌های باتقوا و خداترس ارتباط دارد که در بزنگاه‌های حوادث و شرایط سخت تصمیم‌گیری، راه روشن و صحیح را جلوی پای انسان می‌گذارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما بنیاد مرکز مطالعات راهبردی را بر پایه درک تدابیر فرماندهی معظم کل قوا بنا گذاشتیم و یکی از دوره‌هایی که هر پژوهشگر باید در این مرکز بگذراند، آشنایی با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا است.

امیر موسوی در خصوص دفاع همه جانبه و تعریف آن در دکترین دفاعی عنوان کرد: به عقیده من دفاع همه جانبه یعنی اینکه تمام مولفه‌های قدرت در آن واحد در خط مقدم دفاع قرار بگیرند، به طوری که در حوزه دفاع همه مولفه‌ها به هم وابسته و در کنار هم قرار می‌گیرند.

وی افزود: البته در کنار هم قرار گرفتن این مولفه‌ها در خط مقدم به گونه‌ای نیست که یک سیر خطی را طی کند، بلکه بصورت متناوب در دوره‌های زمانی نامنظم هر یک از مولفه‌های قدرت متناسب با نیاز آن دوره در خط مقدم قرار می‌گیرد.

فرمانده کل ارتش گفت: برای نمونه وقتی به سیر نظرات و خط مشی‌های بیانات مقام معظم رهبری می‌نگریم، متوجه می‌شویم که در دوره‌ای مسائل فرهنگی در خط مقدم جبهه قرار دارد، یا در مقطعی دیگر مسائل نظامی در خط مقدم قرار گرفته، و یا در مقاطعی دیگر این راهبردهای سیاسی و اقتصادی است که در خط مقدم قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: لذا مسئله اصلی و مهم این است که همه مولفه‌های قدرت باید، دائماً خود را در خط مقدم ببینند و همچنین خود را ملزم به پشتیبانی از سایر مولفه‌ها بدانند. یعنی هم خود را در خط مقدم ببینیم و هم دیگران را در خط مقدم بدانیم و از آنان با تمام قوا دفاع کنیم، که رمز موفقیت دفاع همه جانبه در درک همین مطلب است.

امیر موسوی افزود: نظریات باید با توجه به نیاز و شرایط مطرح شوند و قابلیت عملیاتی شدن نیز داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه نظرات رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه دفاعی بی‌نظیر است، گفت: ایشان یک صاحب‌نظر نظامی هستند که از تجربه گرانسنگ دفاع مقدس برخوردار بوده و در عرصه‌های مختلف نظامی و سیاسی نقش تعیین کننده و موثر داشته‌اند. نظریه‌های دفاعی فرمانده معظم کل قوا جامع و تدابیرشان در این حوزه به همراه جزئیات است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها