نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

فتنه ۸۸ حاصل برنامه‌ریزی سرویس‌های جاسوسی دشمنان بود

حجت‌الاسلام «سیدمحمدعلی آل هاشم» با تأکید بر این‌که ماجرای فتنه ۸۸ حاصل برنامه‌ریزی کوتاه و بلند مدت سرویس‌های جاسوسی دشمنان و در رأس آن‌ها آمریکا بود، تصریح کرد: برخی در داخل آگاهانه یا ناآگاهانه و از روی غفلت پازل دشمن را تکمیل کردند و رهبری گفتند که بار‌ها گفتم صحنه گردان‌ها خارج از کشور بودند و در داخل هم برخی دانسته و برخی نادانسته کمک کردند.
کد خبر: ۲۷۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ - 30December 2017

فتنه ۸۸ حاصل برنامه‌ریزی سرویس‌های جاسوسی دشمنان بودبه گزارش دفاع پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سیدمحمدعلی آل هاشم» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز (شنبه) در مراسم گرامی‌داشت حماسه ۹ دی که در تالار «وحدت» دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ پرافتخار شکوهمند انقلاب، روز‌های به یادماندنی ثبت شده که یکی از این روز‌ها که در آن حماسه مردم خلق شد نهم دی‌ماه است که در آن روز ملت هوشیار ایران یک‌بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدای گران‌قدر و نیز منویات رهبری تجدید عهد و توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کردند.

وی با بیان این‌که در خصوص فتنه ۸۸ نکات زیادی مطرح است و از این جهت بازخوانی آن در مناسبت‌های مختلف ضروری است، متذکر شد: فراموشی این فتنه و حماسه ۹ دی، موجب تحمیل هزینه‌هایی به کشور ما خواهد شد، حضور باشکوه و ۴۰ میلیونی در انتخابات می‌توانست علاوه بر استحکام داخلی در افقی وسیع‌تر نفوذ ایران در عرصه جهان به عنوان یک کشور تأثیرگذار و الگوی مردم سالاری دینی را گسترش دهد، ولی نکته‌ای که تأسف دوستداران انقلاب را برانگیخت، وقایع بعد از انتخابات بود.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که ماجرای فتنه ۸۸ حاصل برنامه‌ریزی کوتاه و بلند مدت سرویس‌های جاسوسی دشمنان و در رأس آن‌ها آمریکا بود، تصریح کرد: برخی در داخل آگاهانه یا ناآگاهانه و از روی غفلت پازل دشمن را تکمیل کردند و رهبری گفتند که بار‌ها گفتم صحنه گردان‌ها خارج از کشور بودند و در داخل هم برخی دانسته و برخی نادانسته کمک کردند.

وی در تشریح اقدامات فتنه‌گران و پیامد‌های آن، گفت: یک اقدام هجمه به ارزش‌ها و باور‌های دینی بود، عاشورای ما که مقدسات مسلمان و شیعه‌ها بود یکی در زمان بنی‌صدر که در میتینگ کف و سوت زدند و یکی هم در سال ۸۸ که مسجد را آتش زدند، خدشه‌دار شد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که فتنه‌گران نهاد‌های قانونی را زیر سوال برده‌اند، یادآور شد: ۴۰ روز به برگزاری انتخابات، «کمیته صیانت از آراء» تشکیل داده و بدعت ایجاد کردند، آنان با ساختارشکنی تردید‌های ذهنی در مردم ایجاد نمودند.

وی یکی از پیامد‌های فتنه را افزایش فشار‌ها و تهدید جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: در سایه این فتنه، تحریم و تهدید از سوی دشمنان تشدید یافت و مطالبات دشمن در بحث هسته‌ای نیز افزایش پیدا کرد، فتنه‌گران باعث افول نظام و ملت شدند.

حجت‌الاسلام آل هاشم با اعلام این‌که حرکات فتنه‌گران امید دشمن را به براندازی نظام افزایش داد و آن‌ها فکر کردند می‌توانند نظام را از بین ببرند، اذعان داشت: دستاورد‌های نهم دی‌ماه، اثبات نقش بی‌بدیل رهبری و ولایت بود، خیلی‌ها می‌خواستند مقام معظم رهبری انتخابات را ابطال کنند تا مشکلات رفع بشود، اما بحث شخص نبود، اگر انتخابات را به این سادگی ابطال می‌کردیم بدعت می‌شد.

وی با اشاره به تأثیر حماسه ۹ دی در تقویت پیوند مردم و ولی فقیه، اظهار داشت: عده‌ای در سال ۸۸ گرفتار شده بودند، اما در نهم دی‌ماه برگشتند، بصیرت یعنی شناخت لحظه‌ها و با این شناخت فتنه ۸۸ تمام شد.

امام جمعه تبریز در پایان خاطرنشان کرد: فتنه‌ها همچنان باقی است، نباید فکر کنیم پرونده فتنه بسته شده چرا که احتمال این‌که فتنه‌های دیگر در راه باشد وجود دارد و باید با اطاعت و ولایت‌مداری آماده باشیم تا به فتنه‌های بعدی پاسخ دهیم و با همدلی آحاد مردم در مقابل توطئه‌های آتی ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار