حجت الاسلام محمدحسنی در همایش «الگوهای شاخص فرهنگ دفاعی در ارتش»:

پیش‌نیاز «امنیت» برخورداری از «فرهنگ نفوذناپذیر» است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه پیش‌نیاز «امنیت» برخورداری از «فرهنگ نفوذناپذیر» است، گفت: ملتی که از دشمنان هراس نداشته باشد، پویا، پیشرو و اثرگذار است.
کد خبر: ۲۷۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ - 30December 2017

پیش‌نیاز «امنیت» برخورداری از «فرهنگ نفوذناپذیر» استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا در همایش «الگوهای شاخص فرهنگ دفاعی در ارتش مبتنی بر رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا»، اظهار داشت: پرداختن به فرهنگ دفاعی از این حیث که چون فرهنگ دفاعی مولد امنیت است، بسیار با اهمیت و حیاتی می‌باشد.

وی با بیان اینکه امروز پیش نیاز امنیت برخورداری از فرهنگ نفوذناپذیر است، تصریح کرد: امنیت در فرهنگ دفاعی همه جانبه، منسجم و مستحکم شکل می‌گیرد.

محمدحسنی با اشاره به اینکه اسلام دین صلح و مداراست، افزود: اسلام بر اصل صلح استوار می‌باشد و هیچگاه در تاریخ مسلمانان شروع کننده جنگ نبوده است.

وی با بیان اینکه استراتژی اسلام در برابر دشمن متجاوز دفاع است، بیان کرد: دفاع عامل بقا و هویت یک ملت مسلمان است و رویکرد دفاعی ما در قبال دشمنان باید به گونه‌ای باشد که دشمن حتی جرات حمله و تجاوز را به خود ندهد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه در الگوی دفاعی در وهله نخست باید به دفاع همه جانبه توجه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: دفاع همه جانبه ویژگی‌های مختلفی دارد که مهمترین آن‌ها همگانی بودن، همه مکانی و همه زمانی بودن است و البته همه حوزه‌ها را نیز در بر می‌گیرد.

حجت الاسلام محمدحسنی دومین موضوع در دفاع همه جانبه، ایمان به صدق وعده‌های الهی دانست و گفت: تک تک ما باید ایمان داشته باشیم که خداوند مومنین را یاری می‌کند و در قرآن می‌فرماید اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم که این آیه بیانگر وعده حمایت الهی از مومنین در برابر کفار است.

وی با بیان اینکه نباید دشمن را بزرگ کرد و از آن ترسید، افزود: ملتی که نمی‌ترسد پیشرو و پویا و در عرصه بین المللی تاثیرگذار است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان گفت: این همایش آغاز راه است و باید مقالات آن جمع آوری شده و به یک کتاب با زبانی گویا و روان تبدیل شود، به طوری که همه با خواندن آن متوجه شوند که فرمانده معظم کل قوا از ما چه مطالباتی در حوزه دفاع و امنیت دارند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار