تکرار/ سردار کارگر در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

فتنه 88 یک کودتای آمریکایی و صهیونیستی بود/ عصبانیت ترامپ از کم‌کاری اوباما در فتنه 88

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نقش استکبار جهانی در فتنه 88 گفت: اظهارات رییس جمهور منتخب آمریکا مبنی بر کم‌کاری دولت اوباما در فتنه 88 نشان از عصبانیت و ناراحتی وی دارد.
کد خبر: ۲۷۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱ - 30December 2017

فتنه 88 یک کودتای آمریکایی و صهیونیستی بود/ عصبانیت ترامپ از کم‌کاری اوباما در فتنه 88گروه حماسه و جهاد دفاع پرس: در طول عمر انقلاب اسلامی، دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی استفاده کرده‌اند. در فتنه 88 دولت‌های غربی با یکدیگر متحد شدند تا آخرین ضربه را به نظام وارد کنند؛ اما بار دیگر ملت بزرگ ایران در حمایت از ولی‌فقیه و نظام اسلامی به پا خاسته و حماسه بزرگ 9 دی را رقم زدند، تا بار دیگر به دشمنان ثابت کنند که پای این انقلاب و نظام ایستاده‌اند.

به مناسبت سالروز حماسه عظیم 9 دی ماه خبرگزاری دفاع مقدس با سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در آن دوره یکی از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی بوده، به گفت‌وگو پرداخته است.

سردار کارگر با بیان این‌که فتنه 88 یک کودتای آمریکایی و صهیونیستی بوده است، اظهار داشت: طراحان این کودتا، سال‌ها در خارج از کشور با هدف سرنگونی جمهوری اسلامی، نقشه کشیده و برنامه‌ریزی کرده‌اند. گمان اینکه این فتنه بر اثر یک حادثه به وقوع پیوسته، بسیار اشتباه است. فتنه‌گران به بهانه تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 سعی در رسیدن به اهداف شوم خود داشتند.

وی فتنه‌گران را به سه دسته تقسیم کرده و بیان کرد: گروه اول: طراحان فتنه همچون سازمان سیا، موساد، بی‌بی‌سی، فیسبوک، توییتر و رژیم صهیونیستی که سرکرده همه آنها کلینتون بوده است، گروه دوم: ایرانی‌های مقیم خارج از کشور همچون سلطنت‌طلبان، ضدانقلابیون، منافقان و... هستند و در نهایت گروه سوم کسانی بودند که در داخل کشور همچون اصلاح‌طلبان افراطی، موسوی و کروبی نقشه فتنه را اجرا می‌کردند. هر کدام از گروه‌ها، سهمی در این فتنه داشتند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: در میان معترضین جوانانی بودند که تنها به موضوع انتخابات اعتراض داشتند و هیچ آگاهی در مورد مسائل بعدی و فتنه نداشتند. آن‌ها در راهپیمایی 25 خرداد 88 هم شرکت کردند، اما پس از شنیدن سخنان مقام‌ معظم رهبری در خطبه نماز جمعه 29 خرداد، پی به حقیقت بردند. خطبه رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب بود، این در حالی است که عده‌ای گوش شنوایی نداشتند؛ زیرا این افراد اعتراضی علاوه بر نتیجه انتخابات داشتند.

سردار کارگر ایجاد فضای غبارآلود را یکی از علل ناآگاهی برخی جوانان در آن زمان دانست و گفت: فتنه‌گران از فضای غبارآلود جامعه استفاده کرده و سعی در ایجاد ابهام میان جوانان داشتند. آن‌ها به بهانه تقلب در انتخابات سعی در جذب جوانان و افکار عمومی داشتند، این در حالی است که روند انتخابات در کشورمان به گونه ای طراحی شده است که امکان تقلب در آن وجود ندارد.

وی با اشاره به موضوع مصاحبه موسوی که پیش از اعلام رسمی نتایج انتخابات، در جمع خبرنگاران خبر از پیروزی خود داده بود، عنوان داشت: نزدیک به 40 دستورالعمل براندازانه «جین شارپ» که استاد انقلاب‌های رنگی است، در اطلاعیه‌های موسوی اعمال شده است و این نشان، از اجرای نقشه از پیش تعیین شده دارد. از سوی دیگر، این فتنه‌گران در مقابل حمایت‌های افرادی مانند عبدالمالک ریگی، سلطنت‌طلبان و ... سکوت کردند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سابقه طراحی این فتنه را حدود 10 سال قبل از وقوع آن دانست و تاکید کرد: با توجه به عقبه این اغتشاشات؛ همچون اتفاقات رخ داده در کوی دانشگاه سال 78 و رخنه و سعی در ایجاد فتنه در مجلس ششم به این یقین رسیدیم که فتنه 9 دی ماه 88 از پیش تعیین شده و از سوی استکبار جهانی بوده است. در همان ایام، سیستم اطلاعاتی کشور، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران مراکزی را کشف کردند که این مراکز از قبل برای پیش‌برد فتنه در حال فعالیت بود. در این راستا یک استودیو در اطراف قیطریه برای شبکه بی‌بی‌سی برنامه می‌ساخت که از سوی ناجا کشف و پلمپ شد. از سوی دیگر، حزب «مشارکت» نیز که در جهت اهداف این فتنه فعالیت داشت، منحل شد. زمانی که در ناجا سخنرانی‌ها و ادعاهای فتنه‌گران داخلی را رصد ‌کردیم، جورچین این کودتا تکمیل شد.

سردار کارگر خاطر نشان کرد: دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به اسلام و کشور استفاده خواهد کرد. رهبر معظم انقلاب به طور شفاف، پرده از حضور مستکبران‌ در فتنه 88 برداشتند و چند سال بعد ترامپ و کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نقش و حضور آمریکا در این فتنه اشاره کردند و به این ترتیب بار دیگر درایت و هوشمندی سکاندار انقلاب اسلامی بر همگان روشن شد. در این مناظره ترامپ گفته بود: «دولت اوباما در فتنه 88 ایران تلاش کرد، اما تلاششان کم بود.» در عجبم از کسانی که از حضور ریگی، آمریکا، انگلیس، منافین، سلطنت‌طلبان و ... در فتنه 88 اطلاع دارند، از این عملکرد خود برائت نمی‌جویند و شرمنده هم نیستند. این افراد به سه صورت هستند: گروهی به استکبار جهانی وابسته‌اند، گروه دیگر مشکلات روحی و روانی دارند و گروه سوم طبق آیات قرآن، قلبشان بیمار است و مشکلات اعتقادی دارند. در فتنه 88 تمام مخالفین نظام جمهوری اسلامی با یکدیگر متحد شدند. از دوران پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 88 دشمنان نظام، در برخی موارد با یکدیگر اختلاف داشتند، اما در سال 88 با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی با یکدیگر متحد شدند و این نشان از کودتای بزرگی دارد.

سردار کارگر با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند هم یک فرصت و هم نوعی تهدید برای کشور باشد، خاطرنشان کرد: در بررسی این مقطع زمانی به فعالیت‌های گسترده فتنه‌گران در فضای مجازی، پی بردیم. در آن دوران کلینتون به طور عملیاتی وارد میدان شد؛ به گونه‌ای که اقرار کرد «فیس‌بوک دچار مشکلاتی شده بود و به خاطر مشکلات فنی می‌خواست کار خود را تعطیل کند؛ اما، ما اجازه ندادیم و طی اقداماتی این شبکه اجتماعی را تقویت کردیم؛ زیرا وقایعی در حال رخ دادن در ایران بود.» از سوی دیگر اواخر سال 87 برای نخستین بار، بی‌بی‌سی فارسی راه‌اندازی شد. پس از اجرای این نقشه‌های شوم سیاسی، کلینتون در سفری به لندن از بی‌بی‌سی تشکر کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فیلترکردن سایت‌هایی که در جهت اهداف فتنه 88 فعالیت داشتند، کار صحیحی است یا خیر؟، اظهار داشت: مسئولان باید به درستی اطلاع‌‎رسانی کرده و حقیقت را به مردم بگویند. مردم نیز باید بر روی اعتقادات خود، بایستند. در این صورت شاید نیازی به فیلتر هم نباشد. این در حالی است که مردم امروز به خوبی می‌دانند که اغتشاشات سال 88 به بهانه انتخابات ریاست جمهوری و با هدف براندازی جمهوری اسلامی بوده است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به سخنان رییس قوه قضاییه مبنی بر باز بودن پرونده فتنه‌گران 88 اشاره کرد و گفت: همان‌طور که جنگ تحمیلی را فراموش نکردیم، فتنه و فتنه‌گران را هم فراموش نخواهیم کرد. افرادی که در آن دوران، نوکری استکبار را کردند، هرگز گمان نبرند که بتوانند، بار دیگر در کشور فعال باشند و فتنه دیگری را به راه بیاندازند. در فتنه 88 اسلام در مقابل تمامیت کفر، ایستادگی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار