هلاکت تروریست سعودی در حومه دمشق/ تازه‌ترین دستاورد ارتش سوریه در جبهه‌های ادلب و حماه

منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش در آزادسازی چند منطقه دیگر در حومه ادلب و حومه حماه و تقویت نیروهای ارتش در حومه دمشق خبر دادند.
کد خبر: ۲۷۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳ - 30December 2017

هلاکت تروریست سعودی در حومه دمشق/تازه‌ترین دستاورد ارتش سوریه در جبهه‌های ادلب و حماهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، دستاوردهای پیاپی و سریعی که ارتش سوریه و همپیمانانش در جبهه حومه جنوب شرقی ادلب و حومه حماه کسب می‌کند در سایه درگیری‌های شدید با جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی دنباله‌رو آن به دست آمده است.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه با حمایت نیروهای همپیمان، روستاهای «الجدوعیة، عطشان و الحمدانیة» و تپه‌های «الزعتر، مرق والجدوعة» در حومه جنوب شرقی ادلب را از اشغال تکفیری‌ها آزاد کردند.

نیروهای ارتش روز گذشته شهرک استراتژیک «ابو دالی» و شهرک الناصریه در حومه جنوبی ادلب را آزاد کردند،‌عملیات ارتش در چندین محور این جبهه همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر منابع میدانی از هلاکت دست‌کم 57 تروریست تحریرالشام (جبهه النصره) در درگیری‌های حومه شمالی حماه و حومه جنوبی ادلب خبر دادند.

از حومه دمشق هم خبر می‌رسد که 10 دستگاه اتوبوس حامل تروریست‌های تحریرالشام و اطرافیانشان از شهرک‌های بیت جن و مغرالمیر در حومه جنوب غربی خارج شدند و به سمت ادلب و درعا حرکت کردند، تعداد تروریست‌ها 450 نفر  اعلام شده است.

خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش سوریه حمله جدید تروریست‌ها به اداره تره‌بار شهر حرستا در حومه شرقی دمشق را دفع کردند،‌ این یورش با  انفجار خودروی بمب‌گذاری شده آغاز شد که یک تروریست انتحاری سعودی ملقب به ابودجانه سوار آن شده بود که نیروهای ارتش توانستند آن را پیش از رسیدن به نقطه هدف منفجر کنند.

یک منبع نظامی به خبرنگار تسنیم در دمشق گفت اوضاع اطراف اداره تره‌بار پس از شکست حمله تروریست‌های النصره و گروه‌های تروریستی دیگر تحت کنترل ارتش است و نیروها و  استحکامات نظامی از نیروهای سپرقلمون وارد جبهه حرستا شده تا عملیات گسترش کمربند امنیتی و امن کردن جاده بین المللی آغاز شود.

بر اساس این گزارش،‌جنگنده‌های ارتش هم مواضع تروریست‌ها را درغوطه شرقی هدف قرار دادند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار