دواتگری به دفاع پرس خبر داد

پیگیری مطالبات ایران از آمریکا در دادگاه "لاهه"

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره سفرش به دادگاه لاهه گفت: این سفر با هدف پیگیری مطالبات جمهوری اسلامی ایران و پرونده‌های مرتبط با آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری "لاهه" صورت گرفت.
کد خبر: ۲۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵ - 06September 2014

پیگیری مطالبات ایران از آمریکا در دادگاه

مهدی دواتگری عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در تشریح  سفرش به کشور هلند گفت: این سفر با هدف پیگیری مطالبات جمهوری اسلامی ایران و پروندههای مرتبط با آمریکا در دیوان بینالمللی دادگستری "لاهه"  صورت گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در ادامه، پولهای بلوکه شده جمهوری اسلامی در این کشور و مسائل  حقوقی جمهوری اسلامی را بخشی از دعاوی ایران در دادگاه لاهه برشمرد.

وی با بیان این مطلب که مسائل قضایی میان کشورها پروسههای خاص خود را دارد، افزود: با توجه به پروسههای موجود در رسیدگی به پروندهها نمیتوان بیان داشت که این پروندهها با چند جلسه معدود تعیین تکلیف میشود، اما قطعا با اینگونه سفرها میتوان دعاوی ایران را به جریان انداخت.

رئیس کمیته مطالبات ملی کمیسیون امنیتملی و سیاستخارجی مجلس با اشاره به اینکه گزارش سفر خود را در کمیسیون امنیت ملی در آینده نزدیک مطرح خواهد کرد، اظهار داشت: دستاوردهای این سفر را نیز در کمیسیون بازگو خواهم کرد.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار