وزیر اسبق امور خارجه:

عصبانیت دشمنان از گسترش پیام انقلاب در سراسر جهان است

«منوچهر متکی» گفت: عصبانیت آن‌ها از گسترش و صدور پیام انقلاب به سراسر جهان است. آن‌ها می‌خواستند الگوی لیبرال دموکراسی را برای تمام جهان القا کنند، اما حضرت امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی تمام برنامه‌های آن‌ها را به هم ریخت.
کد خبر: ۲۷۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ - 31December 2017

در طول تاریخ این انقلاب هرجا به مردم نیاز بوده، آن ها با بصیرت به صحنه آمدند و حماسه آفریدندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از البرز، «منوچهر متکی» وزیر اسبق امور خارجه، طی سخنانی در مصلی حضرت امام خمینی (ره) کرج، با اشاره به حوادث ناگوار سال ۱۳۸۸ اظهار داشت: فتنه ۸۸ مؤلفه‌هایی داشت که شناخت آن‌ها کشور را بیمه خواهد کرد. حادثه‌ای که قرار بود در آن سال اتفاق بیافتد برای مردم ما از دیرزمان آشنا بود. انتخابات را بار‌ها مردم ما به خوبی برگزار کرده بودند. اما شعار‌های برخی از کاندیدا‌ها از همان ابتدا نامناسب بود. انتخابات انجام نشده را به تقلب متهم کردند و یا این که گفتند اگر ما پیروز نشویم معلوم خواهد شد که تقلب شده است. کاملا مشهود بود که قرار است از انتخابات به عنوان ابزاری برای اهدافشان استفاده کنند.

وی افزود: تا آخرین ساعت انتخابات، نمایندگان کاندیدا‌ها اعلام کردند که انتخابات آرام و حضور مردم پرشور بوده است. قبل از انتخابات ما، انتخاباتی در اروپا برگزار شده بود که مردم نمایندگان‌شان را در پارلمان اروپا انتخاب کنند. میزان مشارکت برخی کشور‌ها زیر ۲۵ درصد بود و این به دلیل نوع عملکرد مسئولان‌شان است. مردم ایران در انتخابات سال ۸۸ با حضور ۸۰ درصدی حماسه آفریدند و این حضور مردمی یکی از دلایلی است که دشمنان ما همیشه در کمین هستند تا به نظام اسلامی‌مان ضربه وارد کنند.

وزیر اسبق امور خارجه تصریح کرد: شاید اگر پیام انقلاب ایران در داخل کشور ایران باقی می‌ماند، دشمنان آزادی‌خواهی این قدر با آن مخالفت نمی‌کردند. عصبانیت آن‌ها از گسترش و صدور پیام انقلاب به سراسر جهان است. آن‌ها می‌خواستند الگوی لیبرال دموکراسی را برای تمام جهان القا کنند، اما حضرت امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی تمام برنامه‌های آن‌ها را به هم ریخت.

وی با اشاره به این که حضرت امام خمینی (ره) قبل از انقلاب هر کجا احساس می‌کرد ممکن است نهضت ذره‌ای انحراف پیدا کند، سریع آن را به راه اصلی خودش برمی‌گرداند و اجازه انحراف نمی‌داد، یادآور شد: در طی فتنه ۸۸ هم مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بسیار پدرانه، منطقی و صبورانه با این حادثه برخورد کردند. ایشان دستور دادند هیأت ویژه‌ای تشکیل شود و استدلال‌های نمایندگان کاندیدا‌ها را شنیدند. اما آن‌ها فقط یک کلمه را سرلوحه قرارداده بودند و مدام لفظ تقلب را تَکرار می‌کردند.

متکی گفت: حضرت آقا دستور دادند هرجا لازم است، صندوق‌ها بازشماری شوند، اما نمایندگان آن‌ها باز هم راضی به این کار نبودند. آرا مجدد شمارش شد و تعداد آرا تقریبا همان‌طور بود که در دور شمارش اول به دست آورد.

وی خاطر نشان کرد: مردم آگاه و متدین در آن برهه احساس کردند که باید یک‌بار دیگر حماسه خلق کنند تا هرگز اشک رهبرشان را نبینند، پس ۹ دی را آفریدند تا بگویند امام ما درست گفته است که ملت ما از مردم عصر رسول‌الله بالاتر هستند. تا بگویند نظام ما یک نظام کودتایی نیست، بلکه برپایه خون هزاران شهید و جانباز استوار شده و پابرجا مانده است.

معاون امور بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پایان گفت: در طول تاریخ این انقلاب هرجا به مردم نیاز بوده، آن‌ها با بصیرت به صحنه آمدند و حماسه خلق کرده‌اند. آن‌ها هم درس گرفته‌اند و هم درس داده‌اند. ۹ دی روز میثاق ملت با آرمان‌های امام و رهبر است و مردم در این روز سنگ تمام گذاشتند. ۹ دی هم مانند انقلاب و هشت سال دفاع مقدس جزو صحنه‌هایی بود که ملت ایران با شناخت کامل و ایثار در آن حماسه با شکوه خلق کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار