ضرغامی در بزرگداشت حماسه مردمی نهم دی ماه:

«شهدای فتنه» مظلوم هستند/ سکوت در قبال فتنه عین همکاری در فتنه است

رئیس اسبق رسانه ملی با بیان اینکه سکوت در قبال فتنه عین همکاری در فتنه است، گفت: سکوت در فتنه باعث مردود شدن بسیاری از خواص شد.
کد خبر: ۲۷۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ - 31December 2017

شهدای فتنه، شهدای مظلومی هستند/ سکوت در فتنه عین همکاری در فتنه استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم بزرگداشت حماسه مردمی نهم دی و رونمایی از 2 مستند و سه کتاب با موضوع فتنه 88، صبح امروز (یکشنبه، 10 دی ماه) با حضور حجت الاسلام «روح الله حسینیان» رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و «عزت الله ضرغامی» رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار شد.

«عزت الله ضرغامی» رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در ابتدای این مراسم اظهار داشت: شهدای فتنه، شهدای مظلومی هستند که در عین مظلومیت وظیفه انقلابی خودشان را انجام دادند. آن‌ها در ظلمات فتنه درخشیدند و گرد و خاک فتنه را خواباندند.

وی گفت: غبار فتنه باعث می‌شود نتوانیم اتفاقات را درست تحلیل کنیم. بعدها در این خصوص تحقیق خواهد شد که چرا ابرقدرت‌های دنیا مقابل ملت ایران قرار گرفتند و این ملت ایستادگی کردند.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما افزود: تجمع بی‌بدیل 9 دی به دلیل حضور مردمی است که در شهرستان‌ها به خیابان‌ها آمدند. بعد از 8 ماه دفاع مقدس خودجوش و بدون برنامه‌ریزی به خیابان‌ها ریختند و شعارهای واقعی خود را سر دادند و نشان دادند اگر خطری انقلاب را تهدید کند، وارد میدان می شوند.

ضرغامی ادامه داد: 9 دی در تاریخ کشور بسیار مهم است. من این روز را انقلاب سوم می‌دانم. این انقلاب ویژگی‌هایی داشت که از انقلاب اول و دوم مهمتر بود و آن هم مقابله با فتنه و تردیدها در شرایطی بود که دیدن حق دشوار شد.

وی بیان کرد: پیچیدگی فتنه به دلیل دیده نشدن حق است. اگر خواص به سمت فتنه رفتند و جلوی دیده شدن حق را گرفتند، برای مردم شبهه به وجود می‌آید. این تردیدها واقعا ویرانگر است؛ لذا در فتنه 88 مردم توانستند از پشت غبار، حق را تشخیص دهند.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما گفت: روایت است که در فتنه، مسیر درست، توجه به امام و رهبر عادل جامعه است. فقط باید چشم‌ها به او باشد و حرف‌های فریبنده دیگران نباید خریدار داشته باشد. در فتنه باید به دهان و کلام رهبری توجه کرد، تا جامعه از آثار کشنده فتنه عبور کنند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: سران فتنه و کسانی که در این مسیر قرار گرفتند، مردود شدند. سکوت در قبال فتنه عین همکاری در فتنه است، سکوت در فتنه باعث مردود شدن بسیاری از خواص شد.

وی عنوان ادامه داد: فتنه فرصتی بود که خداوند به خواص داد، تا قبول شوند؛ ولی مردود شدند و بینش مردم تعمیق پیدا کرد. ارزش نهم دی به عمق‌بخشی در فهم مردم بود. شور و شعور در 9 دی به اعلی‌ترین درجه رسید.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما تاکید کرد: 9 دی نقطه عطف است، کار تصویری در این باره کم شده است. از ابوالقاسم طالبی بخاطر ساخت «قلاده های طلا» تشکر می‌کنم؛ اما درباره این اتفاق کار کمی صورت گرفت است. رهبری تاکید داشتند که تولیدت صدا و سیما را طوری برنامه‌ریزی کنیم که مخاطبین را اغنا کند.

ضرغامی گفت: روایت و قصه گفتن درست تاریخ در کنار جذابیت، شیرینی و ماندگاری بخاطر قصه است که اگر درست کار شود حاوی استدلال و قانع‌کنندگی نیز خواهد بود.

وی درباره نقش رسانه در فتنه بیان کرد: دنیای امروز، دنیای رسانه و افکار عمومی است و در محیطی دچار فتنه می‌شویم که رسانه‌ها نقش بسیار مهمی دارند. برای آگاهی، بصیرت‌بخشی و اذهان مردم محافظه‌کاری را کنار بگذاریم و شجاعت داشته باشیم. کار تاثیرگذار رسانه‌ی با محافظه‌کاری نمی‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مردم صاحب انقلاب و محرم هستند. آن‌ها خودشان صاحب انقلاب هستند و باید صریح با آن‌ها حرف بزنیم، تا به دفاع از انقلاب بپردازند. تشخیص ما در فتنه 88 برای حرف زدن با مردم و نشان دادن آتش زدن دستگاه امام حسین (ع) تاثیر فوق‌العاده‌ای برای پی‌بردن مردم به عمق فتنه داشت.

ضرغامی عنوان کرد: اگر در فعالیت رسانه محافظه کاری شود، کار انجام نمی‌شود. کسی که مسئولیت رسانه را برعهده دارد، داشتن اجتهاد رسانه ای برای او ضروری است. بسیاری از افراد شایستگی امر و نهی به رسانه را ندارند. ضمن احترام به همه دستگاه‌های امنیتی، معتقدم در جاهایی روش مواجهه با برخی مسائل در تخصص مسئولین رسانه است، تا مردم اخبار را از رسانه خودشان پیگیری کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار