حسینیان در آیین بزرگداشت حماسه مردمی نهم دی ماه:

فاصله وقوع «فتنه‌ها» کم شده است/ با خون و حیثیت خود از انقلاب و ولایت دفاع می‌کنیم

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه فاصله وقوع «فتنه‌ها» کم شده است، گفت: با خون و حیثیتمان از انقلاب و ولایت دفاع می‌کنیم.
کد خبر: ۲۷۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ - 31December 2017

فاصله «فتنه ها» کم شده است/ با خون و حیثیتمان از انقلاب و ولایت دفاع می‌کنیمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم بزرگداشت حماسه مردمی نهم دی و رونمایی از ۲ مستند و سه کتاب با موضوع فتنه ۸۸ صبح امروز (یکشنبه، ۱۰ دی ماه) با حضور حجت‌الاسلام «روح الله حسینیان» رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، «جواد منصوری»، «امیر دریادار کوچکی» فرمانده اسبق نیروی دریایی ارتش و «عزت الله ضرغامی» رئیس اسبق سازمان صدا و سیما و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام «روح الله حسینیان» در این مراسم با بیان اینکه ۹ دی نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران شد، اظهار داشت: مسئله فتنه یک اصطلاح ادبی در ادبیات سیاسی شیعه است. فتنه به معنای رفتاری علیه امام حق و رهبر شرعی و قانونی است.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: امام علی (ع) در مجلسی مشغول خواندن خطبه بودند، که این جلسه به جلسه‌ی سوال و جواب تبدیل شد. حضرت فرمودند «از پیامبر پرسیدیم زمان فتنه مطرح شده در قرآن چه زمانی است که پیامبر پاسخ دادند، ای علی! شما بعد از من با سه گروه خواهید جنگید.» لذا فتنه‌هایی که در طول تاریخ تشیع رخ داده است با نام و عنوان «فتنه» یاد می‌شوند.

وی با اشاره به ویژگی‌های فتنه افزود: حضور منافقین، دنیاطلبان و رانت‌خواران و دست به دست هم دادن آن‌ها به پشتوانه یهودیان ویژگی تمام فتنه‌های بعد از انقلاب بوده است.

حسینیان با اشاره به وقوع فتنه‌های مختلف در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نقش ابرقدرت‌ها در کل‌گیری این فتنه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: فتنه ۸۸ فتنه اشرافیت حاکم بر مستضعفین بود. آن‌هایی که حکومت را ارث خود می‌دانستند. 

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: فتنه 88 شورش رانت‌خوارانی بود که کشور را متعلق به خود می‌دانستند؛ اما در مقابل، یک مشت انسان‌های پابرهنه فعال دلسوز مردم وارد کار شدند و به طبقه‌ای که کشور را متعلق خود می‌دانستند، «نه» گفتند. یک طرف منافقین، آمریکا، حزب توده و همه ضد انقلاب بودند و طرف دیگری اصحاب انقلابی امام (ره) حضور داشتند.

وی با طرح این سوال که چرا چنین اتفاقاتی رخ داد، عنوان کرد: امام علی فرمودند «آغاز فتنه‌ها هوای نفس است» آنان که منافعشان را در خطر می‌دیدند در کنار دشمنان اسلام و رو در روی رهبری ایستادند. امروز هم با همین مشکلات روبه‌رو هستیم و خواهیم بود.

حسینیان به ذکر خاطره‌ای از استعفای خود از مجلس شورای اسلامی و دیدار با رهبر انقلاب پرداخت و گفت: وقتی بخاطر پاره‌ای از مشکلات از مجلس استعفا دادم، رهبر انقلاب در دیداری به ما فرمودند: «ما فتنه‌های بسیاری در پیش داریم؛ اگر امروز می‌خواهید کنار بکشید، فردا چه جوابی برای خدای متعال دارید؟ فواصل وقوع فتنه‌ها کم می‌شود؛ لذا ما باید آمادگی و استقامت خود را افزایش دهیم. ما منکر وجود مشکل در کشور نیستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اجازه نمی‌دهیم آمریکا برای ما نقشه بکشد و اگر ترامپ و بیگانگان بخواهند علیه دولت ما اقدام کنند، در مقابلشان خواهیم ایستاد. اشتباهی که فتنه گران سال ۸۸ مرتکب شدند را نیرو‌های حزب الله مرتکب نشوند. تا جان داریم از نظام دفاع می‌کنیم. با خون و حیثیت خود از انقلاب و ولایت دفاع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم رهبری تنها بماند.

حسینیان در ادامه با اشاره به دخالت رئیس جمهور آمریکا در امور داخلی ایران و با مرور اقدامات ضد بشری آمریکا گفت: قتل عام ۸۰ هزار مسلمان در فیلیپین فقط یک نمونه از جنایات آمریکاست. ما به آمریکا می‌گوییم «نه»؛ در این خیال بمیر که شاهد سقوط جمهوری اسلامی ایران باشی. این اتفاقات تا وقتی جمهوری اسلامی بر ولایت و مبارزه با استکبار جهانی پافشاری کند، وجود خواهد داشت؛ اما مردم کنار ولایت خواهند بود و از نظام اسلامی تا آخر دفاع خواهند کرد.

بنا بر این گزارش، در پایان این مراسم از 2 کتاب «نقش امام خامنه‌ای در مهار بحران فتنه ۸۸» و «نقش رسانه‌های مجازی در فتنه ۸۸» رونمایی شد. همچنین از خانواده‌های شهیدان «حسین غلام کبیری» و «امیر حسام ذوالعلی» تجلیل شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار