معاون رئیس جمهور در جمع مردم گناباد:

75 هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد/ پروژه‌های وعده داده شده به مردم تا دوسال آینده افتتاح می‌شوند

رئیس سازمان میراث فرهنگی با تأکید بر این مطلب که در حال حاضر 75 هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد گفت: تکمیل این پروژه ها نیازمند 417 هزار میلیارد تومان اعتبار است که بودجه عمرانی سال جاری کشور به شرط تحقق درآمدهای مختلف تنها 45 هزار میلیارد تومان است.
کد خبر: ۲۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳ - 06September 2014

75 هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد/ پروژه‌های وعده داده شده به مردم تا دوسال آینده افتتاح می‌شوند

به گزارش گروه دولت دفاع پرس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور در مسجد جامع گناباد و در جمع پر شور مردم خونگرم گناباد به تلاشهای دولت برای رفع مشکلات اشاره و اظهار داشت: دولت فعالیت خود را حدود یک سال پیش آغاز کرد و در حالی که در بخشهای مختلف کشور شاهد کشمکش ها و اتفاقات گوناگون بودیم دولت توانست تا حدود زیادی ثبات و آرامش را به کشور بازگرداند.

وی در ادامه یاد آور شد: در خلال سالهای 90-91 شاهد روزهایی بودیم که قیمت کالاهای مختلف و نیز نرخ طلا و ارز در یک روز چندین بار بالا و پایین می رفت و هیچ فعال اقتصادی نمی دانست تا پایان وقت چه اتفاقی می افتد با این حال دولت تدبیر و امید موفق به کنترل و تثبیت قیمتها در بازار شد.

معاون رئیس جمهور افزود: دولت در چنین شرایطی مسئولیت امور کشور را بر عهده گرفت و با فراهم کردن شرایط ثبات ابتدا تورم را کاهش داد به گونه ای که در حال حاضر نرخ تورم به 25 درصد کاهش یافته و پیش بینی می شود تا پایان سال به زیر 20 درصد برسد.

سلطانی فر ادامه داد: این امیدورای وجود دارد که پس از دو سال رشد منفی اقتصادی امسال شاهد رشد مثبت اقتصادی در کشور باشیم تا زمینه ی سرمایه گذاری برای تمامی سرمایه گذاران فراهم شده و فرایند توسعه کشور بیش از پیش رشد یابد.

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان این مطلب که تصمیم دولت بر این است که قولهایی به مردم در خصوص پروژه های عمرانی داده شود که این پروژه ها ظرف مدت یک یا دو سال به بهره برداری برسد گفت:تمام تلاش دولت رفع مشکلات مردم است و رئیس جمهور در رفع مشکلات مردم تأکید دارد.

وی در بخش دیگری در ارتباط با مسائل و مشکلات شهرستان گناباد اظهار داشت: این مسائل که برخی از آنها نیز به صورت گزارش قبلاً ارسال شده است به صورت جزء به جزء مورد مطالعه قرار خواهد گرفت  و از سوی وزراتخانه ها و دستگاههای مختلف بررسی و پیگیری خواهد شد.

سلطانی فر در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر 75 هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که تکمیل این پروژه ها به 417 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این در حالی که بودجه ی عمرانی امسال کشور به شرط تحقق درآمدهای مختلف 45 هزار میلیارد تومان است.بر همین اساس تصمیم دولت بر این است که پروژه هایی که پیشرفت آنها بیش از 50 درصد است را تکمیل و به بهره برداری برساند.

معاون رئیس جمهور در ادامه به نیازهای شهرستان گناباد اشاره و بیان کرد: یکی از مهمترین  نیازهای این شهرستان توسعه ی حمل و نقل ریلی و تکمیل و راه اندازی راه آهن است که وزیر راه وشهر سازی قول تکمیل مطالعات فاز یک و دو این پروژه را داده و ردیف اجرایی و عملیاتی از سال آینده برای این پروژه در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در ادامه صحبت های خود به موضوع مهم ثبت جهانی قنات قصبه اشاره کرد و افزود : پیگیری ثبت جهانی قنات قصبه به صورت جدی در حال انجام است و ثبت جهانی این اثر ، کمک فراوانی به اقتصاد و درآمد زایی این شهرستان می کند و وقتی یک اثر در فهرست جهانی یونسکو ثبت می شود به 35 زبان زنده دنیا در تمامی سایتهای مرتبط با گردشگری ترجمه و مورد توجه گردشگران خارجی قرار می گیرد بنابراین ثبت جهانی قنات قصبه می تواند باعث آشنایی بیشتر گردشگران خارجی با این اثر و در نتیجه افزایش بازدید انها از قنات قصبه گناباد شود.

 

معاون رئیس جمهور همچنین در ادامه صحبتهای خود گریزی به سیاستهای دولت یازدهم در حوزه بین الملل و با اشاره به تلاشهای دولت در مذاکرات هسته ای گفت: خوشبختانه دولت با هدایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری موفق شد در مقابل تحریم های ظالمانه بایستد و در یک فرایند کارشناسی و افتخار آمیز  دور جدیدی از مذارکرات را آغاز و به موفقیت های بسیار زیادی دست یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار