امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی و دانشگاه فردوسی

تفاهم‌­نامه همکاری بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد به امضا رسید.
کد خبر: ۲۷۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ - 01January 2018

امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی و دانشگاه فردوسیبه گزارش دفاع پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز با حضور در دانشگاه فردوسی مشهد با «محمد کافی» رئیس این دانشگاه تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

سردار نجاتی در این نشست اظهار داشت: در جنگ عراق علیه ایران استکبار جهانی آمد تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را ساقط کند اما با هدایت­‌های امام خمینی به عنوان یک رهبر دینی و همراهی همه اقشار مردم این توطئه شرق و غرب ناکام ماند و ایران اسلامی از این دفاع سربلند بیرون آمد. با توجه به اهمیت این موضوع، ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و مقاومت یک اصل انکارناپذیر است.

وی افزود: اگر بعد از پایان جنگ تحمیلی در کشور شاهد پیشرفت‌­های زیادی در حوزه‌­های مختلف هستیم نشأت گرفته از روحیه خودباوری است که در جنگ حاصل شد. حماسه‌­ها و افتخاراتی که ملت ایران آفریدند اگر به جامعه امروز ارائه شود باعث تعالی ایران اسلامی در همه زمینه­‌ها می­‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به نقش دانشگاه فردوسی در دفاع مقدس گفت: بیشتر فعالیت­‌های فنی یگان‌های رزم خراسان از جمله نیازهای تخصصی که در حوزه تجهیزات و سلاح‌‌های ضد زره بود توسط دانشجویان دانشگاه فردوسی بر طرف می­شد.

نجاتی ادامه داد: لازم است دانشجویان این دانشگاه با بهره­‌‌گیری از معارف دفاع مقدس نگاه و افق دیدشان به گونه‌­ای باشد که این کشور پرچمدار اسلام بماند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دست حضرت مهدی (عج) تقدیم کنیم.

«حسن امیری» جانشین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در سخنانی با تأکید بر تلفیق علم و عمل در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفت: اساتید امروز دانشگاه که از سطح علمی بالایی برخوردار هستند سر شاخه همه حرکت­‌ها به شمار می‌روند. آنها به اقتضای سن‌شان در دفاع مقدس حضور نداشتند لذا با آن دوران آشنا نیستند. برای موفقیت در ترویج فرهنگ دفاع مقدس در بین دانشجویان لازم است که در گام اول این اساتید دوره‌های آموزشی را طی کنند تا شناخت کاملی نسبت به دفاع مقدس داشته باشند.

وی افزود: بررسی نقش دانشگاه فردوسی در دفاع مقدس صرفاً به چاپ کتاب زندگینامه شهدای این دانشگاه محدود نمی­‌شود، بلکه باید به عملکرد دانشگاه فردوسی در دفاع مقدس که از افتخارات خراسان است پرداخته شود و با احصاء تاریخ شفاهی این مرکز آموزشی، عملکرد دانشگاه فردوسی در دوران انقلاب و دفاع مقدس در قالب یک کار پژوهشی به جامعه عرضه شود.

جانشین اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان سخنانش بر گنجاندن درس دفاع مقدس در دیگر رشته‌های دانشگاهی از طریق شورای برنامه ­ریزی و برگزاری دوره­‌های ضمن خدمت ویژه کارکنان دانشگاه به منظور آشنایی با معارف دفاع مقدس بر اساس ابلاغ دولت، تأکید کرد.

«محمد کافی» رئیس دانشگاه فردوسی در ادامه این جلسه بیان داشت: دانشگاه فردوسی به جهت حضور جامعه ایثارگری و یادمان شهدا از میراث دفاع مقدس برخوردار است.

وی گفت: اگر خودمان را به پاسداری از ارزش‌ها مقید کنیم جامعه‌­ای که تحت مدیریت ما است خواه یا ناخواه به سمت ارزشها سوق داده خواهند شد.

رئیس دانشگاه فردوسی تصریح کرد: با همگرایی که در دانشگاه فردوسی وجود دارد اولویت کاری ما با طرح­‌‌های مربوط به دفاع مقدس است. این آمادگی وجود دارد تا گفتمان دفاع مقدس را نیز در قالب کلاس‌­های معرفت افزایی و کارگاه‌­های آموزشی به اساتید دانشگاه فردوسی ارائه کنیم تا اساتید نیز آموخته‌های خود را در جهت ارتقای سطح معلومات قشر فرهیخته در اختیار آنها قرار دهند.

در پایان این نشست «جعفر عشقی» مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار استان خراسان رضوی «جعفر بهرامی» مدیر اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان و «حسین افخمی» رئیس اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه فردوسی زمینه‌­های همکاری بین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در حوزه‌های اسناد و ادبیات را ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار