بادداشت/ زهرا چیذری

بهبود و شکوفایی امنیت می‌خواهد

اگر امروز کشورمان در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی توانسته است قله‌های علم و دانش را فتح کند و به پیشرفت و تعالی دست یابد، این تعالی در سایه امنیت و اقتداری است که زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و با تلاش و نقش‌آفرینی یکایک اعضای ملت ایران حاصل شده است.
کد خبر: ۲۷۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۰ - 02January 2018

بهبود و شکوفایی امنیت می‌خواهدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، زهرا چیذری در یادداشتی نوشت:

با نگاهی به تاریخ می‌توان به روشنی دریافت شکوفایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و سیاسی تنها در برهه‌هایی حاصل شده که جامعه در نظم و امنیت به سر می‌برده است. امروز هم اگر کشورمان در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی توانسته است قله‌های علم و دانش را فتح کند و به پیشرفت و تعالی دست یابد، این تعالی در سایه امنیت و اقتداری است که زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و با تلاش و نقش‌آفرینی یکایک اعضای ملت ایران حاصل شده است. امروز ایران در حوزه دانش‌های نو در جهان به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرو شناخته می‌شود. دستیابی به دانش سلول‌های بنیادی، پیشرفته‌ترین روش‌های درمان ناباروری و سرطان، پیشرفته‌ترین شیوه‌های حوزه چشم‌پزشکی، حضور در عرصه‌های بین‌المللی دانش نانو تکنولوژی، دستیابی به تکنولوژی ساخت ماهواره و موشک‌های ماهواره‌بر و صدها عنوان دیگر تنها گوشه‌ای از پیشرفت‌هایی است که طی سال‌های پس از انقلاب در سایه نظم و امنیت به بار نشسته است.

در کنار تمام اینها ایران توانسته است در زمینه سیاست خارجی نیز به‌گونه‌ای عمل کند که امروز به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین کشورهای تعیین‌کننده وضعیت پرتنش‌ترین محدوده جغرافیایی دنیا یعنی خاورمیانه تأثیرگذار باشد و معادلات کشورهای استکباری و سیاست‌های امپریالیستی آنها را بر هم بزند. درست همین بخش ماجرا هم هست که موجب شده تا هرازچندگاه توطئه‌های برنامه‌ریزی شده‌ای را در ایران به اجرا درمی‌آورند. ایرانی که امروز آنچنان آزاد و سربلند است که در بسیاری از موارد همچون ماجرای عراق و سوریه ناگزیرند با ایران بر سر میز مذاکره بنشینند و سیاست‌هایشان را براساس سیاست‌های ایران در منطقه تعیین کنند، اما این عزت و اقتدار به آسانی به دست نیامده است.

هر یک از ما مردم برای رسیدن به این جایگاه سهمی ادا کرده‌ایم. از شهدایی که در دوران دفاع مقدس و بعدترها در میادین تازه‌تری که اقتدار و آزادی ایران را تهدید می‌کرد، جان بر کف در مقابل زیاده‌خواهی بدخواهان ایران ایستادگی کردند گرفته تا هر یک از ما که همین حالا گوشه‌ای از گردونه چرخش چرخ‌های ایران زمین را در دست گرفته‌ایم و برای بالندگی ایرانمان همیشه و هر لحظه در صحنه‌ها حضور داریم. بی‌تردید همه ما خواهان امنیت، آرامش و پیشرفتی هستیم که در سایه این امنیت برای ما و عزیزانمان حاصل می‌شود. به همین خاطر هم هست که با وجود همه کاستی‌های موجود که بخشی به عملکرد بد مسئولان و بخشی دیگر به دشمنی‌های غرب و امریکا در قالب تحریم‌ها و دیگر محدودیت‌ها بازمی‌گردد، هیچ کس خواهان برهم‌خوردن این نظم و امنیت نیست و همه می‌خواهیم با آرامش تردد کنیم و به زندگی روزمره‌مان بپردازیم. بدیهی است تخریب اموال عمومی و اغتشاشات خیابانی هیچ سنخیتی با اعتراض‌های مدنی ندارد و هر شیشه شکسته بخشی از حقوق شهروندی ماست که از سوی عده‌ای اغتشاشگر اعمال می‌شود.

افرادی که به گواهی شواهد و قرائن متقن از آن سوی مرزها سازماندهی شده‌اند و توییت‌ها و اظهارنظرهای صریح مقامات آمریکایی و رژیم‌ صهیونیستی حکایت از برنامه‌های ساماندهی شده براندازی در ایران دارد. بر این اساس مقابله و مجازات بازیگران این اغتشاش‌ها که بی‌تردید هیچ تعلق خاطری به ایران و ایرانی ندارند، مطالبه تمامی ایرانیان است؛ آنهایی که همیشه ایران را آباد و آزاد و سربلند می‌خواهند. 

منبع: روزنامه جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار