بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود؛

مسئولان وظیفه دارند در جهت تحقق انتظارات مردم تلاش کنند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسئولان وظیفه دارند بدون وقفه در پی تحقق‌ [انتظارات برحق مردم] تلاش کنند. حال آن‌که متأسفانه وجود دارند برخی مدیران کاخ‌نشین و بی‌خبر از درد کوخ‌نشینان مستضعف که اتفاقا خودشان و انقلاب‌شان، ولی‌نعمتان همانانند و به‌جای رسیدگی به مشکلات مردم، قارون صفتانه به فکر زر اندوزی هرچه بیشتر خود از مال مردمند.
کد خبر: ۲۷۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ - 03January 2018

مسئولان وظیفه دارند در جهت تحقق انتظارات مردم تلاش کنندبه گزارش دفاع پرس از سمنان، «شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود» بیانیه‌ای را در محکومیت آشوب‌های اخیر و حمایت از مطالبات برحق مردم در زمینه معیشتی و اقتصادی صادر کرده است.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

فتنه‌ها را باید با روشن‌گری خاموش کرد. هر جا روشن‌گری باشد، فتنه‌انگیز دستش کوتاه می‌شود. امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)

اعتراضات چند روز گذشته در برخی از شهر‌های کشور نسبت به وضعیت اقتصادی و معیشتی که متأسفانه با سوءاستفاده عده‌ای فتنه‌گر همراه بود، پدیده‌ای ساده و یک جانبه نیست و تحلیل آن باید از چند جنبه‌ی مختلف صورت گیرد.

قبل از هر چیز باید گفت: محور اصلی اعتراضات و تجمعات مردمی موضوع مشکلات اقتصادی و معیشتی بوده است که صد البته حق قانونی و طبیعی مردم است تا از مسئولان بخواهند صدای درد‌های آن‌ها را بشنوند و رسیدگی کنند. مردم خیلی وقت است که از مسئولین و عملکردشان گله‌مندند و طی این مدت منتظر بودند تا انتظارات بر حق‌شان برآورده شود. انتظاراتی مثل تولید اشتغال برای جوانان، تسهیل عملی و مناسب در امر ازدواج، مبارزه با پدیده‌ی «آقازادگی» و «ژن برتر»، برخورد محسوس و قاطع با حقوق‌های نجومی، فعالیت دلسوزانه‌ی مسئولین و دوری از نگاه بالا به پایین آنان نسبت به مردم، جلوگیری از اختلاس‌ها و برخورد شدید و قاطع با مدیران فاسد و ...

این‌ها انتظارات برحق مردم هستند و مسئولان وظیفه دارند بدون وقفه در پی تحقق‌شان تلاش کنند. حال آن‌که متأسفانه وجود دارند برخی مدیران کاخ‌نشین و بی‌خبر از درد کوخ‌نشینان مستضعف که اتفاقا خودشان و انقلاب‌شان، ولی‌نعمتان همانانند و به‌جای رسیدگی به مشکلات مردم، قارون صفتانه به فکر زر اندوزی هرچه بیشتر خود از مال مردمند که این‌ها مشکل اصلی این کشور و نظام مقدس آنند.

از طرفی دیگر، انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی تاکنون همواره با توطئه‌ها و حیله‌های نظام استکباری در زمینه‌های مختلف نظامی، اقتصادی و فرهنگی روبه‌رو بوده است که به لطف خداوند و در سایه‌ی توجهات حضرت ولی عصر (عج) و رهبری حکیمانه امام امت و حضور مردم با بصیرت؛ در برابر این توطئه‌ها ایستاده و جریان رونده‌ی خود را ادامه می‌دهد؛ که ثمره‌ی این توطئه‌ها در جایی مثل اعتراضات صنفی و بر بستر مطالبات معیشتی مردم ظاهر می‌شود تا مسیر شعار‌ها و مطالبات قانونی مردم را به سوی شعار‌ها و اعمال هنجارشکنانه و همسو با منافع امریکا و صهیونیسم و عربستان سعودی ببرند که اگر این توطئه با کاهش و رفع به موقع مشکلات مردم خنثی نشود، می‌تواند موجبات سوءاستفاده‌ی بیشتر دشمنان را فراهم آورد.

از طرفی دیگر، مردم عزیر ما باید بدانند که اعتراض حق هر ایرانی است و قانون اساسی جمهوری اسلامی - برخلاف بسیاری از حکومت‌های جبار و مدعی - این حق را کاملا به رسمیت شناخته تا هر کسی آزادانه حرف دلش را بگوید. مهم این است ما هم به‌خوبی از این آزادی استفاده کنیم و قدردان آن باشیم و نگذاریم که این اعتراضات به حق باعث خوشحالی دشمنان این ملت گردد که اگر این‌گونه شود و خدای ناکرده کوچک‌ترین آسیبی به نظام مقدس اسلامی وارد شود، چه سیلی‌های محکمی که ما ایرانیان از دست مستکبرین و شیاطین عالم نخواهیم خورد.

قطعا و به امید خدا تمامی مشکلات مردم به همت جوانان و متخصصان داخلی برطرف می‌شود و مردم تا آخر، پای حفظ انقلاب اسلامی می‌ایستند. هرچند که زالو صفتان و خوک صفتان و روباه صفتان چیز دیگری بخواهند؛ بنابراین شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود اعلام می‌دارد در برابر فتنه و فتنه‌گران چه در داخل و چه خارخ دانشگاه قاطعانه ایستاده است و هرگز اجازه نخواهد داد که فضای شهرستان و دانشگاه جولان‌گاه فتنه‌گران شود و با وجود عملکرد ضعیف برخی مسولین، ما دانشجویان ایستاده‌ایم تا شعار‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را احیا کنیم و اجازه نخواهیم داد اقدامی غیر از منافع ملت شریف ایران صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار