پشت صحنه اغتشاشات اخیر به روایت معاون سیاسی سپاه

معاون سیاسی سپاه گفت: شعار‌هایی که در دو سه روز گذشته توسط آشوبگران بیان شد، به وضوح نشان می‌داد که پشت سر این ماجرا منافقین و سلطنت‌طلب‌ها قرار دارند.
کد خبر: ۲۷۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ - 02January 2018

پشت صحنه اغتشاشات اخیر به روایت معاون سیاسی سپاهبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار رسول سنایی‌راد در گفت‌وگویی با اشاره به پاره‌ای اغتشاشات در چند روز گذشته که سبب خسارت به اموال عمومی و سر دادن شعار‌هایی ساختارشکنانه و هتاکانه از سوی عده‌ای شد، اظهار داشت: امروز ما شاهد آن هستیم که ضد انقلاب، سلطنت‌طلب‌ها، منافقین، آمریکا، آل‌سعود و همچنین گروهکی با رهبری یک دلقک فراری بر اعتراضات اجتماعی و اقتصادی مردم کشورمان که اتفاقا آن اعتراضات جای شنیدن دارند، در حال موج‌سواری هستند و آن را به اغتشاش و خرابکاری تبدیل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اعتراضاتی مثل اعتراضات مالباختگان برخی موسسات مالی و اعتباری و مطالباتی مثل مطالبه جوانان برای ایجاد اشتغال، حقیقتا از سوی مسئولان جای شنیدن دارند، عنوان کرد: موج‌سواری ضد انقلاب بر اعتراضات اقتصادی و اجتماعی مردم به گونه‌ای بود که فضای اعتراضی به سمت فضایی غیر اقتصادی و غیر اجتماعی رفت و به تدریج شاهد شنیدن شعار‌هایی ساختارشکنانه و هتاکانه از سوی آشوب‌طلبان بودیم.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: تخریب و آتش زدن اموال عمومی، شکستن شیشه‌ها و درب‌های مساجد، حمله به برخی مراکز نظامی و تلاش برای تصرف آن‌ها و حمله به خانه یک امام جمعه، از جمله اقدامات آشکار براندازانه‌ای بودند که طی دو سه روز گذشته از سوی برخی افراد در کشور شاهد آن بودیم.

سردار سنایی‌راد همچنین با بیان اینکه یکی از عوامل زمینه‌ساز اتفاقات اخیر این بود که ضدانقلاب از پتانسیل برخی جوانان تحریک‌پذیر حاضر در تجمع‌های اعتراضی سوءاستفاده کرد و آن‌ها را سمت انجام اقدامات احساسی سوق داد، گفت: شعار‌هایی که در دو سه روز گذشته توسط آشوبگران بیان شد، به وضوح نشان می‌داد که پشت سر این ماجرا منافقین و سلطنت‌طلب‌ها قرار دارند. حتی در برخی از اجتماعات تهران، شعار‌های مارکسیستی و کمونیستی هم شنیده شد که یادآور فعالیت برخی گروهک‌ها در ابتدای انقلاب است.

وی با بیان اینکه اعزام افراد لیدر از شهری به شهر دیگر نشان می‌دهد که شعار‌های ساختارشکنانه و هتاکانه در تحرکات اخیر «اتفاقی» نبوده است، گفت: دلیل این حرف آن است که یک فرد بیکار پول خرید بلیط هواپیما را ندارد و نمی‌تواند هزینه سفر خود را بپردازد.

معاون سیاسی سپاه افزود: از سوی دیگر در ماجرای اخیر شاهد آموزش و تبلیغ دستورالعمل‌هایی از طریق فضای مجازی در رابطه با ایجاد اغتشاش و مقابله با نیرو‌های ضداغتشاش بودیم که این امر نشان‌دهنده آن است که یک یا چند مجموعه به صورت سازمان‌یافته در تحرکات اخیر نقش داشتند.

سردار سنایی‌راد با بیان اینکه نباید فریب این را بخوریم که امروز تنها با یک «اعتراض اجتماعی» روبرو هستیم، عنوان کرد: حساب معترض اجتماعی و اقتصادی با آشوبگر خرابکار جداست؛ حرف آن معترض را باید شنید، اما آشوبگر خرابکار را برای جلوگیری از ادامه تخریب‌هایش باید مهار کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه خرابکار‌هایی که در دو سه روز گذشته نه به اموال عمومی رحم کردند و نه به اموال خصوصی مردم، فضایی را برای بهره‌برداری دشمنان انقلاب اسلامی فراهم آوردند، گفت: منافقین از حدود ۲ سال گذشته از سوی آل‌سعود و برخی کشور‌های اروپایی مامور شدند که ناامنی‌ها را به داخل کشور ما بکشانند.

معاون سیاسی سپاه همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه برخی اشتباهات تاکتیکی بازیگران سیاسی داخلی نیز در شکل‌گیری ماجرای اخیر بی‌تاثیر نبوده است، تاکید کرد: «بزرگنمایی برخی از مشکلات داخلی» و «همراهی ضمنی با سیاه‌نمایی‌هایی که در مایوس‌سازی جامعه جوانان تحریک‌پذیر ما موثر است»، از جمله این اشتباهات تاکتیکی بازیگران سیاسی است.

سردار سنایی‌راد ادامه داد: با سپری شدن چند روز از شروع ماجرا‌های اخیر و روشن شدن ابعاد ضدانقلابی و براندازانه آن، الحمدلله مردم فهیم کشورمان با هوشیاری از اقدامات و شعار‌های ساختارشکنانه و هتاکانه برخی‌ها، برائت جستند ضمن آنکه در بخش میدانی فعالیت اغتشاش‌گران نیز، ریزش‌هایی ایجاد شده و تعداد بسیار معدود و اندکی از آن‌ها باقی مانده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه جریان اخیر سعی دارد به صورت جزیره‌ای و البته پر شدت حرکت کند، عنوان کرد: نیاز است که در این زمینه، مجموعه مدافعان و مسئولان نظام، وحدت و انسجام خود را حفظ کرده و به هیچ وجه به سراغ تسویه‌حساب‌های سیاسی نروند.

معاون سیاسی سپاه در پایان با بیان اینکه مسئولان باید نسبت به مسائل معیشتی و اقتصادی مردم توجه ویژه‌ای داشته باشند و از اعمال هرگونه سیاستی که باعث ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه می‌شود، جلوگیری کنند، گفت: اینکه ما بخواهیم بخشی از درون حاکمیت را به بهانه اینکه آن‌ها قصد همراهی با جریان معترض را داشتند متهم کنیم، سَمی مهلک است. چنین چیزی پذیرفتنی نبوده و نیست گرچه غفلت‌ها و بی‌توجهی‎‌هایی صورت می‌گیرد و به ایجاد هزینه‌هایی منتهی می‌شود.

سردار سنایی‌راد همچنین در خصوص محدودشدن فضای مجازی پس از اغتشاشات اخیر، عنوان کرد: امنیت کشور ما تعارف‌بردار نیست و نمی‌شود با گرفتن ژست روشنفکری در درون قدرت بود. در مسائل امنیتی باید اقدامات پیشگیرانه داشت تا از اعمال هزینه‌های بیشتر جلوگیری شود.

منبع: میزان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار