مرزبان شهیدی که با فرزندانش تمرین شهادت می‌کرد+ عکس

شهید نامدار جانشین پاسگاه «شرشری شمالی»، هنگ مرزی تایباد خراسان رضوی بود که در زمان حیاتش با فرزندانش تمرین شهادت می‌کرد.
کد خبر: ۲۷۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ - 02January 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شهید امیر نامدار سوم خرداد ۵۶ در روستای صنوبر شهرستان تربت حیدریه در خانواده‌ای متولد شد که پدرش کشاورز و مادرش خانه دار بود. وی دوران تحصیلی خود را در روستای صنوبر و تربت حیدریه گذراند و پس از اخذ دیپلم به خدمت مقدس سربازی اعزام شد. پس از اتمام دوران سربازی به شوق خدمت به مردم به استخدام نیروی انتظامی درآمد و از سال ۸۰ با رفتن به سیستان و بلوچستان کار خود را شروع کرد.

شهید نامدار در سال ۸۱ با انتخاب همسر شایسته‌ای از یک خانواده مذهبی ازدواج و ثمره این پیوند آسمانی دو دختر به نام‌های زهرا و فاطیما شد.

همسرش از سجایای اخلاقی وی می‌گوید که همسرش دست گیر نیازمندان و فقرا بود به شکلی که در بعضی از شب‌ها وسایلی را آماده می‌کرد و با هم به سراغ افراد نیازمند رفته و به من می‌گفت: «وسایل را پشت آن در‌ها بگذار، درب بزن و سریع برگرد» می‌گفت: «نمی خواهم کسی مرا بشناسد.» به او می‌گفتم که چرا من را با خودت می‌بری که در پاسخ می‌گفت: دوست دارم در کار خیری که انجام می‌دهم، تو هم شریک شوی.

مرزبان شهیدی که با فرزندانش تمرین شهادت می‌کرد+ عکس

همکاران شهید او را اینگونه توصیف می‌کنند: با اینکه جانشین پاسگاه بود و در نبود فرمانده، حکم فرمانده را برایمان داشت، ولی مانند یک دوست و برادر بزرگتر با همه برخورد می‌کرد به طوری که کسی از وی خاطره بدی ندارد.

همسر شهید در ادامه می‌گوید: هر وقتی که در منزل بود با فرزندانش بازی می‌کرد. یکی از بازی هایش به اینگونه بود که خود را درون ملحفه‌ای پوشانده و به دخترش می‌گفت که اگر من روزی شهید شدم من را اینگونه و با این شکل خواهی دید. به او معترض که می‌شدم می‌گفت:” فرزند یک مرزبان باید با جمله شهادت آشنا باشد” و زمانی که شهید شدم دخترم از دیدن پیکر من نباید بترسد و همین طور هم شد، زمانی که پیکر شهید نامدار را برای وداع آورده بودند دختر شهید که تنها ۹ سالش بود به راحتی کنار پیکر بی جان پدرش با او به صحبت پرداخت.

مرزبان شهیدی که با فرزندانش تمرین شهادت می‌کرد+ عکس

شهید نامدار که به عنوان جانشین پاسگاه «شرشری شمالی» هنگ مرزی تایباد واقع در استان خراسان رضوی مشغول خدمت بود که در دهم دی ماه ۹۵ به همراه تعدادی از همکاران خود از جمله شهید جواد آرمش در درگیری با اشراری که قصد ورود به اراضی جمهوری اسلامی ایران را داشتند به درجه رفیع شهادت نائل آمد. متجاوزین کمتر از یک هفته توسط مرزبانان غیور هنگ مرزی تایباد شناسایی و به سزای اعمال شوم خود رسیدند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها