مسئول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان:

ثواب خدمت به زائران سیدالشهدا (ع) با هیچ زبانی قابل توصیف نیست

مسئول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان خطاب به موکب‌داران اربعین حسینی گفت: ثواب کاری را که شما در رابطه با خدمت به زائران سیدالشهدا (ع) و پذیرایی از آن‌ها انجام دادید، هیچگونه و با هیچ زبانی نمی‌توان قدر دانست و بیان کرد.
کد خبر: ۲۷۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ - 03January 2018

ثواب خدمت به زائران سیدالشهدا(ع)، با هیچ زبانی قابل توصیف نیستبه گزارش دفاع پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «اصغر عسکری» مسئول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان در همایش استانی مشترک مسئولین ستادهای سطح استان و مدیران اجرائی موکب‌های اعزامی از کرمان به عتبات عالیات در اربعین امسال که  در محل ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت سالگرد حماسه ۹ دی، این حرکت را حرکتی خودجوش و ناشی از بصیرت، دینداری، ولایتمداری و آگاهی مردم دانست و اظهار داشت: مردم در این روز دست رد بر سینه دشمنان اسلام و انقلاب زدند و با حرکت عظیم خود علیه فتنه گران خارجی و داخلی، روز ۹ دی را در تاریخ انقلاب جاودانه کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه در جریان حرکت مستمر انقلاب اسلامی خیلی‌ها شروع خوبی داشتند، ولی فرجام خوبی نداشتند، عنوان کرد: باید دائم از خدا بخواهیم عاقبت امر ما را ختم به خیر کند.

عسکری خطاب به موکب‌داران اربعین حسینی نیز گفت: ثواب کاری که شما در رابطه با خدمت به زائران سیدالشهدا (ع) و پذیرایی از آن‌ها انجام دادید، هیچ‌گونه و با هیچ زبانی نمی‌توان قدر دانست و بیان کرد.

وی با بیان روایتی از پیامبر اسلام (ص) گفت: آن حضرت می‌فرمایند کسی که علی ابن ابیطالب (ع) و فرزندان ایشان حسن ابن علی (ع) و امام حسین (ع) را زیارت کند، وظیفه دارم روز قیامت دستش را بگیرم و با خود به بهشت ببرم و طبق این روایت شما موکب‌داران در ایام اربعین حسینی پذیرای بهشتیان بودید و این افتخار کمی نیست.

مسئول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان، افزود: مهم این است که شما خادمین علاوه بر پذیرایی جسمانی به تامین غذای روح و جان زائر نیز توجه داشته باشید و خدمت کنید.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید روی معرفت‌افزایی زائران بیشتر کار شود؛ هرچه عیار معرفت زائر بالا برود، ارزش کار شما هم بیشتر می‌شود.

وی بهترین منبع برای معرفت شناسی نسبت به ائمه (ع) را قرآن کریم و زیارت جامعه کبیره برشمرد و تصریح کرد: زیارت جامعه کبیره که منتسب به امام هادی (ع) است، منشور و یک دوره کامل امام‌شناسی محسوب می‌شود.

در این همایش علی متقی مسئول امور شهرستان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان گزارشی از روند کار جمع آوری نذورات؛ هدایا و کمک‌های نقدی و غیر نقدی ستادهای سطح استان ارائه و  ضمن قدردانی توصیه‌هایی نیز به مدیران اجرائی موکب‌های اربعین حسینی اعزامی در سال ‌جاری ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار