شهید عباس نجفی:

اسیران زندان تن از درک قصه شهادت عاجزند

شهید «عباس نجفی» در قسمتی از وصیت‌نامه خود نوشته است: شهادت تفسیر‌بردار نیست‌. ای آنانی که در زندان تن اسیرید، به تفسیر شهادت ننشینید که از درک قصه شهادت عاجزید. فقط شهید می‌تواند شهادت را درک کند.
کد خبر: ۲۷۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۰ - 16January 2018

شهادت تفسیربردار نیست////اتونشر

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از اراک، شهید «عباس نجفی» یکم بهمن‌ماه سال ۱۳۴۰ در شهرستان «اراک» دیده به جهان گشود و با شروع جنگ تحمیلی و حمله دشمن متجاوز به خاک‌های میهن رسالت خود را در این دید که از شغل معلمی به جبهه عزیمت کند چرا که آن‌جا نیز مدرسه‌ای بزرگ برای آموختن بود.

وی در چهارم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۱ براثر جراحات حاصل از جنگ تحمیلی در بیمارستان «مدائن» تهران به خیل دوستان شهید خود پیوست.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است:

آن‌گاه که دو دل‌داده به هم می‌رسند و عاشق به وصال معشوق می‌رسد، و بنده خاکی به جمال زیبای حق نظر می‌افکند و محو تماشای رخ یار می‌شود، آن هنگام را جز شهادت چه نام دیگر می‌توان داد؟

شهادت تفسیر‌بردار نیست‌. ای آنانی که در زندان تن اسیرید، به تفسیر شهادت ننشینید که از درک قصه شهادت عاجزید. فقط شهید می‌تواند شهادت را درک کند.

شهید کسی نیست که ناگهان به خون بغلتد و نام شهید بر خود بگیرد، شهید در این دنیا قبل از آن که به خون بغلتد شهید است و شما همچنان که شهیدان را در این دنیا نمی‌توانید بشناسید و بفهمید بعد از وصل‌شان نیز هرگز نمی‌توانید درکشان کنید...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار