آخرین تحولات میدانی سوریه؛

درگیری‌های شدید در «حرستا» و دستاورد جدید ارتش در حومه «ادلب»

منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش در آزادسازی سه روستا در حومه جنوبی ادلب و درگیر‌ی‌های شدید در حومه دمشق خبر دادند.
کد خبر: ۲۷۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵ - 02January 2018

درگیری‌های شدید در «حرستا» و دستاورد جدید ارتش در حومه «ادلب»به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، ارتش سوریه و همپیمانان آن به عملیات نظامی خود در حومه‌های ادلب و حماه در سایه پیشروی سریع خود ادامه می‌دهند، این در حالی است که گروه‌های تروریستی همچنان یکدیگر را به خیانت و عقب‌نشینی از جبهه‌های جنگ متهم می‌کنند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش و همپیمانان آن امروز روستاهای «رسم شم الهوا، ام الخلاخیل و الزرزور» در حومه جنوب شرقی ادلب را پس از درگیری با جبهه النصره و گروه‌های تروریستی متحد آن آزاد کردند.

هدف از این عملیات به گفته منابع میدانی، رسیدن به فرودگاه نظامی ابوالضهور در حومه شرقی ادلب از یک سو و آزادسازی شهرک استراتژیک اللطامنه در شمال حماه از دروازه شهرک مورک است که آزادی آن به معنای محاصره تروریست‌ها از سوی طرف در داخل اللطامنه قلمداد می‌شود.

شهر مورک حدود 25 کیلومتر با شهر حماه فاصله دارد و با چندین شهر در حومه ادلب که تحت اشغال گروه‌های تروریستی است از جمله کفرزیتا، اللطامنه و خان شخون همجوار است.

باند تروریستی تحریرالشام به سرکردگی جبهه النصره در کنار شبه‌نظامیان تروریستی الجیش الحر متشکل از جیش النصر،‌جیش العزه و جیش ادلب الحر در کنار گروه تروریستی نورالدین الزنکی در حملات به ارتش سوریه در حومه ادلب مشارکت دارند.

در حومه  دمشق هم شدیدترین درگیری‌ها میان ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی در اطراف اداره تره‌بار شهر حرستا جریان دارد، بر اساس این گزارش استحکامات و نیروهایی از ارتش و نیروهای پشتیبان برای شکستن حلقه محاصره این مکان و دفع حملات تروریست‌ها وارد شده‌اند، حملات هوایی و توپخانه‌ای به مواضع تروریست‌ها هم ادامه دارد.

یک منبع میدانی به خبرنگار تسنیم گفته است نیروهای ارتش توانستند 40 تروریست را به هلاکت برسانند و شماری را هم به اسارت خود درآورند، به گفته این منبع، نیروهای  ارتش طی ساعات آینده موفق به شکستن حلقه محاصره این مکان و بیرون راندن تروریست‌ها خواهند شد.

خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش پس از خروج آخرین تروریست از شهرک بیت جن و مزارع آن در حومه جنوب غربی دمشق وارد این مناطق شدند، ارتش همچنین پرچم سوریه را در بالاترین نقطه نزدیک بیت جن به اهتزاز درآوردند و در حال حاضر به کشف و خنثی‌سازی مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها